Mitä tekisitte, jos teillä olisi n. 11 000 euroa ylimääräistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
teinä matkustaisin tai ostaisin auton =)
meillä tehtäs keittiö ja lattiaremontti =) nämä o täs just tulos muutenki ajankohtasiks....lainaa ei oteta vaikka mikä olis!

Alkuperäinen kirjoittaja pohjantähdenalla:
Mä maksaisin puolet lainaa ja toisella puolella laittaisin rahaa autoon :D Jos mulla oisi tuon verran rahaa,maksaisin kaks opintolainaa kokonaan pois ja sit vaihtasin autoa.

Tämä voisi olla hyvä juttu, riippuu tietenkin miten te säästäisitte rahaa kahden vuoden sisällä autoa varten. Jos pystytte säästämään muutenkin autorahat tämän jälkeen, lyhentäisin ehdottomasti lainaa. Säästyneillä koroilla voi sitten hemmotella itseään.

Eli tekin ootte auton kannalla... Niin minäkin, mutta mies laittais lainanlyhennykseen. Ongelma justiin on sitten se, että muutaman vuoden päästä pitäis auto ostaa lainalla ja mistäs sitten taas rahat riittää kahden lainan lyhennykseen...?

Mä tekisin niin, että ostaisin sen auton (laittaisin pari vanhaa autoa vaihdossa), jättäisin tilille "pahan päivän varalle" väh. 4000 e ja nostaisin joka kuukausittaista lainanlyhennystä, kun kerran sitä rahaa tuntuu jäävän hyvin yli. Vielä kun miehen sais samalla päälle...

Alkuperäinen kirjoittaja tietenkin auto:
auto, koska autoon tarvittavalla lainalla on korkeampi korko kuin asuntolainalla. näin ainakin meillä.

Minäkin laittaisin tuon rahan autoon. Asuntolainan koron voi vähentää verotuksessa tosin kuin autolainan. Asuntolainassa myös korko on pienempi kuin autolainassa.

Joten halvempaa on maksaa 150000 euron asuntolainaa kuin 139000 euron asuntolainaa ja 11000 euron autolainaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli tekin ootte auton kannalla... Niin minäkin, mutta mies laittais lainanlyhennykseen. Ongelma justiin on sitten se, että muutaman vuoden päästä pitäis auto ostaa lainalla ja mistäs sitten taas rahat riittää kahden lainan lyhennykseen...?

Mä tekisin niin, että ostaisin sen auton (laittaisin pari vanhaa autoa vaihdossa), jättäisin tilille "pahan päivän varalle" väh. 4000 e ja nostaisin joka kuukausittaista lainanlyhennystä, kun kerran sitä rahaa tuntuu jäävän hyvin yli. Vielä kun miehen sais samalla päälle...

Jos annat kaksi autoa vaihdossa et siitä toisesta saa oikein mitään.
Miehesi on nyt minusta paremmalla tiellä eli lainanlyhennykseen.

No jos omaa tilannetta katsoisin niin maksaisin yhden pienemmän lainan pois, ostaisin jotain kivaa kotiin ja lopuilla lyhentäisin asuntolainaa. Tosin jos säästöön ei jäisi yhtään niin sitten jättäisin säästöön=)

Mutta jos sun antamia vaihtoehtoja miettii niin maksaisin asuntolainaa tai sitten ostaisin sen auton. Tosin parissa vuodessa ehtii säästääkin sitä autoa varten ihan mukavan summan.

Joku sanoi ettri 11 000? ole kovin paljon 150 000?:n lainasta niin kyllä se minusta aika paljon on. Vähentää se mukavasti maksuvuosia ja sitä myöten korkojakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ostaisin auton.

Me rakennettais sauna mökkitontille ja rahaa jäis jonkun verran mökin perustustarpeisiin.

Voi vitsi, mekin voitais muuten rakentaa ulkosauna tähän meidän tontille. Tuohon ideaan mieskin suostuis... ;)

sun vaihtoehoista toi 2.
meilläkin raha käytettäs auto-lainan pois maksuun ja lopuilla rahoilla ostettas pojalle uus sänky, tuplarattaat ja jotain kivaa kotiin.Ehkä vähän jäis viä säästöönki :)

Mä taas laittaisin vaikka jokaisen lapsen tilille 500? eli 2500? menisi lapsille säästöön. Loput omaan käyttöön. Eli ostaisin eteiseen ja makkariin matot, jokaiseen huoneeseen uudet ikkunaverhot. Loput sitten jota jäisi monta tonnia niin ihan käyttörahaksi elämiseen

Kun mulla oli vajaat 20 000 "ylimääräistä", me vedettiin äljäkkeen kans rennosti se kesä, festareita ja silleen. Ja investoin uudet huonekalut vanhojen tilalle. Oi sitä kesää :p

Yhteistyössä