Mitä tekisitte, jos miehellänne olisi HIV, ettei voisi enää sekstailla!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moni HIV-positiivisista elää parisuhteessa, jossa harrastetaan seksiä. Kondomi käyttöön ja riskikäyttäytyminen pois. Huolehditaan, että limakalvot kunnossa yms. Niin seksiä voi kyllä harrastaa,vaikka toisella olisi HIV-tartunta.

Ja se on muuten HI-virus tai sitten HIV

En voisi ottaa sitä riskiä että itsekkin sairastuisin joten suhde loppuis siihen. Paitti jos rakastaisin miestä niin paljon että en haluaisi erota niin silloin selibaatti. Silloin ehkä mies haluaisi erota.

Alkuperäinen kirjoittaja Akkavalta:
En voisi ottaa sitä riskiä että itsekkin sairastuisin joten suhde loppuis siihen. Paitti jos rakastaisin miestä niin paljon että en haluaisi erota niin silloin selibaatti. Silloin ehkä mies haluaisi erota.

siis jättäisit miehesi ja lastesi isän sairauden vuoksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Taare:

siis jättäisit miehesi ja lastesi isän sairauden vuoksi?

Sekö ois lapsille parempi jos molemmat vanhemmat sairastaisivat aidsia. Kondomi ei ole 100prosenttinen ehkäsyväline. se voi mennä rikki.
Hiv ei ole mikä tahansa sairaus vaan siihen kuollaan. ennemmin tai myöhemmin.
tiedän kyllä että on pariskuntia joissa toinen sairastaa mutta minä en siihen pystyisi. tai pystyisin seurustelemaan mut seksi loppuis siihen.

Onhan kortsut keksitty.

Kun yks HIV-positiivinen ukko raiskas mut, niin mun mies ei halunnut käyttää mun kanssa ehkäisyä. Se sano, että kyllä sitä pelotti, josko mä oon sen saanut, mutta se ajatteli, että jos mä saan sen, niin sitten sekin saa.

Uskomattoman typerästi ajateltu, mutta uskomaton rakkauden osoitus kuitenkin. Mun isän kommentti oli, kun se kuuli siitä raiskaajan hivstä, että no nyt teille tulee sitten ero. Minä olin niin sekaisin pitkän aikaa, etten osannut ajatella asiasta yhtään mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Nykyään HIV-positiivinen ei enää välttämättä kuole siihen tautiin, vaan voi elää lääkkeillä vanhaksi asti.[/quo

Enpä usko et vanhaksi voi elää jos nuorena saa tartunnan

Noo, kyl voi, riippuu miten nopeasti todetaan. Kun se todetaan ajoissa ja kun ottaa aina lääkkeensä, niin se ei välttämättä ikinä etene siihen aids vaiheeseen asti.

En mä sitä sano, että oli järkevää olla ilman ehkäisyä. Se oli miehen päätös, eikä mulla ollu voimia siihen elämänaikaan ajatella ketään muuta ku itteeni. :(

Vähän riippuu siitä mistä mieheni olisi sen HIV:n saanut. Nykyään ei sitä verensiirrosta saa, mutta jos saisi, olisin mieheni tukena ja kumi olisi käytössä.

Jos mies olisi käynyt vieraissa tai saanut huumepiikistä, ero olisi melko varma ratkaisu.

Onhan kortsut keksitty.

Kun yks HIV-positiivinen ukko raiskas mut, niin mun mies ei halunnut käyttää mun kanssa ehkäisyä. Se sano, että kyllä sitä pelotti, josko mä oon sen saanut, mutta se ajatteli, että jos mä saan sen, niin sitten sekin saa.

Tässä vaiheessa kun on lapsia, pitää kuitenkin ajatella heitä. Jos toisella sairaus todetaan, on parempi, ettei toinenkin siihen sairastuisi. Nuorempana olisin voinut samoin tehdäkin kuin miehesi.

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Onhan kortsut keksitty.

Tässä vaiheessa kun on lapsia, pitää kuitenkin ajatella heitä. Jos toisella sairaus todetaan, on parempi, ettei toinenkin siihen sairastuisi. Nuorempana olisin voinut samoin tehdäkin kuin miehesi.

Niin ois meidänkin pitänyt ajatella. Kai se vaan oli niin kova järkytys, ettei kumpikaan siihen pystynyt silloin. Tosin miestä ei kaduta se pätkääkään, että se teki niin. Mua kaduttaa, että suostuin siihen. Onneksi en mitään hiviä saanut, miten lastenkin sitten kävis?

Yhteistyössä