Mitä tekisit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.10.2005 klo 22:16 tipsu kirjoitti:
musta ratkaisevaa on millaisen hoitopaikan lapselle saat. päiväkoti, pph, hoitaja kotiin? lapset ovat niin kovin erilaisia - omaa esikoista en olisi puolitoistavuotiaana laittanut isoon päiväkotiryhmään mistään hinnasta, mutta koska sain hoitajan kotiin töihinmeno oli kivuton ja hyvin toimiva ratkaisu. miten oma lapsesi reagoi, onko aktiivinen menijä, hyväksyykö muita hoitajia kuin äidin...?

Saa olla iloinen jos on vaihtoehtoja hoidon suhteen. Käytännössä ei aina näin ole.

Mutta tosiaan, 70-l. lapset vietiin seimiin jo huomattavasti pienempinä, jonkin kk ikäisinä, äitiysloma kun ei ollut pidempi. Ja kai suurimmasta osasta kasvoi kunnon kansalaisia.

Ketjun aloittajalla jäisi mies kotiin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.09.2005 klo 22:30 keväänlapsi kirjoitti:
Itse jäisin kotiin. Lapsuuden kolme ensimmäistä vuotta ovat kasvun ja kehityksen kannalta mielestäni tärkeimmät vuodet eikä niitä saa takaisin. :heart:
Näin minäkin tekisin ehdottomasti :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.09.2005 klo 09:55 vieras kirjoitti:
mietin menenkö takaisin töihin vai jäänkö kotiin vielä puoleksi vuodeksi?

Lapsi olisi hoitoon menossa 1,5 v ja tekisin 6 h päivää.
Yritämme saada toista lasta, mutta ekaa yritettiin 1,5 v. Jos clomien kanssa tulisi nopeammin raskaaksi. Jos toinen syntyisi, olisin kotona ainakin siihen asti, että toinen olisi 2 v.

Mulla on yliopistotutkinto, mutta tuo työ ei vastaa koulutusta.

Siis töihin vai jäänkö kotiin?

Joskus voi käydä niin että jos kauan olet "vain" kotona niin hankala saada oman alan töitä.

Lapsi toki tärkein, mutta täytyyhän sinun ajatella pidemmälle. Ja raskaaksituloa ei tiedä milloin tapahtuu. Ä-lomalla otat isomman kotiin. Ei tunnontuskia tarvi saada 6 h työpäivistä. Eihän työ ole huvia, niinkuin täällä ajatellaan.

niin mun mun kohdalla näin kun vakituista työpaikkaa ole. jos en mene takaisin äitiysloman päätyttyä sitä työpaikkaa ei enään ole. mul sanottiin et soittel lähempänä onko tarvetta ja et määräyskirjaa ei voi jatkaa jos jäisin kodinhoitovapaalle. ja olen ollut kyseisessä työpaikassa 4 vuotta. päätin et sit kun tyttö kolmen vanha haen sit jotain ammattiani vastaavaa työtä jota tämä vanha työ ei kyllä ollut.

Kiva saada näin paljon kommentteja. Olen ajatellut jäädä kotiin vielä kevääksi ja lapsi menee syksyllä päiväkotiin n. 2 v. Vanha työpaikka ei kiinnosta ja oman alan töitä ei ole löytynyt. Ajattelin keväällä etsiä oman alan töitä tai muuten palaan koulutustani vastaamattomaan työhön.
Jos vain jaksan, suoritan keväällä jotain lisäopintoja, jotta työnsaanti helpottuisi.
Ehdin kumminkin tehdä välissä töitä kun kuukautisia ei kuulu, enkä ole raskaana. Kestää varmaan taas 1,5 vuotta ennen kuin tulen raskaaksi, jos siis enää tulen.

Mukavia syyspäiviä kaikille!

Kyllä 1,5v. voi mielestäni jo päivähoitoon laittaa, ja voisi olla itsesikin kannalta kiva käydä töissä välillä, sitten taas jaksaa olla kotona kun seuraava lapsi syntyy. Itse olen menossa töihin kun tyttömme täyttää 2v. (3kk kuluttua), ja mielelläni menenkin. Jos aikeinamme olisi jo nyt toisen lapsen yritys niin, olisin jo varmaan mennyt syksyllä töihin. Nyt haluan ainakin ensi vuoden maistella työelämää ennenkuin on seuraavan vuoro (jos luoja vaan toisen vauvan suo aikanaan).

Yhteistyössä