Mitä tekisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alfabeeta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alfabeeta

Vieras
Omakotitaloalueella naapuri on ottanut elämäntehtäväkseen perheesi kyttäämisen ja häiriköinnin. Häiriköinti on sitä että tulee seisomaan tontin rajalle tai laittaa lapsensa siihen. Hän yrittää värvätä muita ihmisiä tällaiseen samaan häiriköintiin. Naapuri siis ei ole rajanaapurisi vaan hänen oma piha on toisella puolella tietä. Hänellä on joku sairaalloinen pakkomielle saada oma jälkikasvu pois omista silmistä teidän pihan viereen.

Minä olen ehdottanut miehelle pois muuttamista. Mies ei halua.

Kaikissa asuinpaikoissa tähän saakka naapureiden kanssa on mennyt vain loistavasti. Ainoa "yhteenotto" aiemmin oli, että kerran kerrostalossa joku oli laittanut postilaatikkooni lapun, voitko kuunnella pienemmällä (ja sitten tuli laulun nimi, tai laulajan, en muista). Laitoin volyymit vähän pienemmälle ja se oli siinä. Täällä hermo on näiden häiriköiden vuoksi ollut tosi kireällä koko ajan.

Suvaitsen lähes kaiken ja kaikki ihmiset. En siis aseta itseäni ylemmäksi muita minkään takia. Ei häiritse toisetn tupakoinnit, alkoholit, mielenterveysongelmat, ei se miten lapset hoidetaan (miten pitkään imetetään, milloin viedään hoitoon...). Ei kiinnosta toisten ihmisten tavat tai mieltymykset.

Ainoa mitä inhoan on toisista juoruilu ja pahan puhuminen, ja näiden ihmisten elämä on toisten elämän kyttääminen ja juoruilu. Minua siis fyysisesti oksettaa nähdä tätä häirikköperhettä. Ja hyviin tapoihin ei kuulu liimautua toisten pihan viereen. Kuten ei ravintolassakaan kaadeta lelukassia vieraiden ihmisten pöydän viereen.

Menisin juttelemaan, veisin kukka-asetelman jouluksi ja kyselisin pihalla kuulumiset. Moikkaisin kun näkisin.

Näin olen itse hoitanut kaikki elämäni aikana kohtaamani naapuriongelmat ja joka kerran kyytääjästä on paljastunut ihan mukava ihminen, vähän hassahtanut pari kertaa, mutta kun juttelee niin ok.

[QUOTE="vieras";25207596]mistä toi homma on sitte lähteny?[/QUOTE]

Kai tuo perhe haluaa omaa rauhaa ja heistä on kiva kun jälkikasvun voi laittaa jonnekin muualle.

[QUOTE="vieras";25207596]mistä toi homma on sitte lähteny?[/QUOTE]

Tuo kyttääminen. Ekan kerran juttelin perheen emännän kanssa niin se selitti toisesta naapurista miten ne käy liian vähän ulkona lasetn kanssa.

Kai mun ilme paljasti, että mua oksettaa tai jotain. Inhoan tuollaista.

Nyt ne sitten on ottaneet meidät aktiivisen häiriköinnin kohteeksi.
En tiedä mistä heidän paha olonsa juontaa.

jotkut paikat on tollasia...varsinkin semmoset omakotitaloalueet joissa on paljon vuokrakämppiä :( ei kai asialle voi oikein tehdä mitään kun typeryyteen ei kai ole parannuskeinoa..

[QUOTE="vieras";25207617]jotkut paikat on tollasia...varsinkin semmoset omakotitaloalueet joissa on paljon vuokrakämppiä :( ei kai asialle voi oikein tehdä mitään kun typeryyteen ei kai ole parannuskeinoa..[/QUOTE]

ei täällä ole yhtään vuokrakämppää. Olen asunut aiemmin aina vuokralla. Tulimme toimeen hyvin jopa lähimmän rivarinaapurin kanssa, jotka ottivat olutta aika usein ja joiden poika tuli kerran sanomaan, että soittakaa jonnekin kun äitikin juo.

Annoimme heidän elää ja he meidän, ei tahallista häiriköintiä mihinkään suuntaan.

[QUOTE="a p";25207623]ei täällä ole yhtään vuokrakämppää. Olen asunut aiemmin aina vuokralla. Tulimme toimeen hyvin jopa lähimmän rivarinaapurin kanssa, jotka ottivat olutta aika usein ja joiden poika tuli kerran sanomaan, että soittakaa jonnekin kun äitikin juo.

Annoimme heidän elää ja he meidän, ei tahallista häiriköintiä mihinkään suuntaan.[/QUOTE]

siis miehen kanssa yhdessä on tätä ennen asuttu vuokralla, lapsuudenkoti oli okt

En siis oikein osaa epäillä että muuttamalla joutuisimme ns. ojasta allikkoon. Kun tähän saakka kaikilla työpaikoilla ja kaikkien naapurien kanssa on tultu hyvin toimeen.

Niin, siis lähtisittekö pois? Minä olisin valmis lähtemään, koska minusta ihmnen ei ole aivan terve, jos ei ymmärrä että ei noin voi toimia. Jos ei ymmärrä, että ei ole normaalia ängetä kenenkään toisen pihan viereen katselemaan tai laittaa omia lapsia tarkoituksella sinne. Pelottaa mitä nuo keksivät.

Epäilen että ehkä jossain vaiheessa yrittää esim laittaa sanoja suuhun, tilata jotain, ym

[QUOTE="a p";25207944]Noin 1-vuotiaasta on tuon perheen kuopus tuotu pihamme viereen seisoskelemaan. Useampi tunti päivässä.[/QUOTE]

Onkohan sulla kaikki muumit kotona, kukaan 1v ei seiso paikallaan tunteja.

[QUOTE="vieras";25207995]Onkohan sulla kaikki muumit kotona, kukaan 1v ei seiso paikallaan tunteja.[/QUOTE]

No en tiedä, siis tunteja yhteensä päivän mittaan. Luulen, että tämä perhe ei kulje ihan täysillä ja se näkyy jälkikasvussa. Siis hitaita. Alueella oli raskas kuorma-autoliikenne ja jälkikasvu laitettiin omalta pihalta pois tielle tai meidän pihan viereen.

Logiikka menee näillä aikuisilla niin että kun meidänkin lapset on meidän pihan vieressä. Tai kun meillä on lapsia itsellämmekin. Eli siis mitään ajattelu-tai päättelykykyä näillä olioilla ei ole.

Mm. jälkikasvu on seissyt pihallamme aamulla. Sairaalloinen pakkomielle saada meille omat tuotteensa.

Ei luulisi ruohon olevan toisella puolella vihreämpää.

Kenen terveen aikuisen elämäntehtävä on yrittää saada omat aikaansaannoksensa toisten pihan viereen?

Ja jos en jaksa nätisti näistä puhua, niin kuka puhuu nätisti ihmisistä, jotka norkoilevat työksen toisten kodin vieressä? Oksettaako heitä itseäänkin oma jälkikasvunsa?

Yhteistyössä