Mitä tekisit työksesi jos sinulla olisi KAIKKI mahdollisuudet avoinna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "millivanilli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Haluaisin sommitella/sovitella/suunnitella. Voisi olla kiva jos siihen liittyisi valokuvaaminenkin jollain tapaa. En nyt osaa päättää, mutta sanotaanko vaikka, että jossain suunnittelutoimistossa voisi olla kiva olla töissä.

Samaa kuin mitä tein ennen mammalomaa. Mutta niin, että joku muukin kuin vain minä uskoisi kykyihini ja saisin arvostusta. Nyt tuli vaan paskaa käteen. Konttorihommia siis, mukamas asiantuntijana kv firmassa.

Tää olikin hyvä kysymys. Vastausta en osaa ihan sanoa , mutta arkkitehti/sisustussuunnittelijs. Tietotekniikan alalla projektikoordinaattori, kävisin tapaamassa asiakkaita. Tai sitten mulla olis kahvila, jossa mä olisin tarjoilija/pomo ja mun mies olis leipurina. Sit siellä järkättäis kaikkia hemmotteluiltoja erilaisille ryhmille. Aika monta juttua.

Mä olisin arvostettu kirjailija ja toimittaja. Mä rakastan kirjoittamista ja mulla olisi ihan hurjasti sanottavaa ja kerrottavaa, mutten vaan saa mun pään sisältöä järjestykseen joten usein saan ylös vaan laimean version siitä mitä oikeasti ajattelen.

Vaihtoehtoisesti voisin haluta myös olla personal trainer/kunto-ohjaaja :D

Mä oon hylännyt pari ammattiunelmaa jostain uskonpuutteesta tai tyhmästä syystä, ja tuntuu kipeeltä oikeestaan ajatella nyt mitä oisin halunnu.

En pysty sanomaan haluavani niistä enää mitään, ettei tule sellaista oloa, että pitäis vaihtaa alaa, vaikka tämäkin ala oli yksi unelma, oon vaan alkanut miettimään että onko se oikea vai ei.

Että näin, vähän turha viesti, kunhan avauduin :)

Jos maailma olisi juuri sellainen kuin haluaisin, kaikki himoitsisivat minun askertalujeni tuotoksia. Hinnat kohoaisivat, ja minä voisin askerrallla noin kolme-neljä tuntia päivässä mitä mieleen juolahtaa ja kaikki askartelun tulokset ostettaisiin hyvään hintaan sitä mukaa kun niitä valmistuu :D

Tätä vois tehä niinkauan kuin pystyis kävelemään :)
[video=youtube;rDutRneh1N0]https://www.youtube.com/watch?v=rDutRneh1N0[/video]
Kuljailla kalastelemassa missä ja mitä milloinkin ja siitä vielä maksetaan palkkaakin :)

Kyllä se hevosiin jollain tapaa liittyis. Olen aina ollut hulluna hevosiin. Niiden kanssa touhuamiseen ei väsy koskaan.
Ratsastuskoulu olis kiva.

Kyllä mä mielellään ottaisin muitakin eläimiä. Lehmät (etenkin lapin lehmät!:heart:), lampaat ja vuohet on ihania+ muutama ankka pihaan taapertamaan.

Lentäjä vois olla hyvänä toisena.

Viimeksi muokattu:
Jos pitää valita jokseenkin realistinen vaihtoehto, tekisin samaa kuin nytkin (lukion opettaja). Tykkään työstäni tosi paljon! Epärealistisempi vaihtoehto olisi jonkun Lonely Planet -tyyppisen matkailuohjelman juontaja tai oikeastaan mieluummin kirjojen kirjoittaja/taustatyön tekijä.

Mä palasin muuttamaan vastausta. Aikoinaan häitä suunnitellessa yritettiin pitää häät yhdessä aivan ihanassa vanhassa talossa jossa toimii ravintola. Nykyinen ravintoloitsija hoiti homman niin perseelleen, että teki mieli kannella hänen toiminnastaan rakennuksen omistajalle. Silloin mietin, että olisi ihanaa jos pääsisin itse ravintolayrittäjäksi siihen.

Eli juu haluaisin perustaa kahvilan, mutta en ihan mihin tahansa tai miten tahansa vaan just tähän tai vastaavaan liikepaikkaan.

Yhdistäisin kaksi ammattiani: sairaanhoitaja ja artesaani. Haluaisin tehdä molempia: olla ihmisten kanssa, tehdä luovaa työtä. Ajoittain voisin majoittua yksin työhuoneelle luomaan kyynärpäitä myöten jotain ihan älyttömän hyvää ideaa.

Jos ei olisi rahasta/palkkauksen suuruudesta kiinni, haluaisin hoitaa hevosia ja järjestää ratsastusleirejä. Siinä sivussa voisin kirjoitella freelancerina.

Koska rahallisesti se ei kannata, olen toimittaja.

Taloushallinnon alalla olisin, kuten nytkin, joskin lisää busineksen puolta tekisin. Nimikkeenä voisi olla Management Accountant, Commercial Accountant, Financial Analyst, Finance Business Partner tms.

Pientä hienosäätöä tarvitsisin tällä hetkellä firman, vapaa-ajan ja työtehtävien osalta, mutta sitä unelmaduunia kohti yritän pyrkiä. Ja ajatuksena on, että sitten jossain vaiheessa palkkakin olisi riittävä, ettei siitä tarvitse murehtia enää.

Yhteistyössä