M
mitä tehdä?
Vieras
Ihan käyttövaatetta (ok-kuntoisia, joskaan ei ihan minun tyylisiä) sekä pari isompaa juttua, eli 2 x rukka kurikset ja tepsut-talvikengät (olivat ihan uudet)
Asia meni niin, että tämä tuttu kysyi, että haluatko "Maijan" pieniksi jääneitä vaatteita, ei jaksa mennä kirppikselle myymään ja ne lojuu nyt varastossa käyttämättömänä. Maija on perheen iltatähti ja heillä ei ole enää käyttöä myöhemminkään.
Asiaan. Sanoin, että kyllä kiitos, voin ottaa vastaan. Tuttu toi vaatteet ja minä kiitin (olin ajatellut, että muistan kiitokseksi "maijaa" jollakin vaatteella/lelulla)
Tuttavani soitti viikkoa myöhemmin ja kysyi, oliko vaatteet sopivia. Kiittelin häntä vuolaasti ja kehuin vaatteiden kuntoa. Siihen tuttavani sitten sanoi "eli jos otatte ne kaikki, olisi se 20 euroa". Olin ihan sanaton aluksi. Sain vain sanottua, että "joo, no katson ne nyt vielä kerran läpi..." (joka tietysti oli typerää, koska olin juuri kehunut vaatteita. ) Ei vaatteet nyt ollut kuitenkaan ihan sitä, mitä olisin kaupasta tai edes kirppikseltä ostanut, mutta olisin voinut esim. hoitovaatteina pitää. Kurikset ja kengät on kuin uusia, niistä olisin voinut jotain maksaakin, mutta olisin silti halunnut tietää senkin, ennenkuin otan vaatteet. Tepsut-kengät on kuin uudet, mutta niitäkään en olisi kaupasta ostanut, en suosi nauhallisia, kun tyttömme haluaa aina nauhat avata ja sitten ne laahaa kurassa...