Mitä tekisit tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja abcdefghijk1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pyyhkeitä tulee..:
mutta sanon kuitenkin:

Oletko siinä ruokailutilanteessa mukana ja läsnä? Oletko tilanteessa siis lapsen kanssa?
Ruokailutilanteet on tosi tärkeitä vuorovaikutustilanteita, joissa oikeiden puitteiden luominen on oleellista.
jos istuit lapsen kanssa pöydässä, rauhoitit iltapalatilanteen ja olit lapselle läsnä, niin sitten teit oikein.
Jos lykkäsit pienelle iltapalan eteen, puhuit kännykkään, häröilit ympäriinsä, luit lehteä ja välillä sanoit ärtyneesti, että lopetas pelleily ja syö, niin sitten olet vain mokannut itse, eikä syy ole lapsessa ollenkaan.
Näin ollen rangaistus olisi kuulunut sinulle.

Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Muita mielipiteitä? Kysyn ihan vaan sen takia että just poistin tuon 3v:n pöydästä ja anopin mielestä olin äärimmäisen julma, suurin piirtein joku saatanan kätyri kun en sen 20 minuutin jälkeen antanut jatkaa pelleilyä.

Olin läsnä koska samassa pöydässä oli myös 2v joka pesee tukkansa puurolla jollei joku vahdi vieressä.

Ja ei, en myöskään lukenut lehteä tai puhunut puhelimessa.

Olit siis läsnä tuolle pienemmälle sisarukselle. Tavallaan ymmärrettävää, että se huomio on saatava. Vai mitä?

mutta sanon kuitenkin:

Oletko siinä ruokailutilanteessa mukana ja läsnä? Oletko tilanteessa siis lapsen kanssa?
Ruokailutilanteet on tosi tärkeitä vuorovaikutustilanteita, joissa oikeiden puitteiden luominen on oleellista.
jos istuit lapsen kanssa pöydässä, rauhoitit iltapalatilanteen ja olit lapselle läsnä, niin sitten teit oikein.
Jos lykkäsit pienelle iltapalan eteen, puhuit kännykkään, häröilit ympäriinsä, luit lehteä ja välillä sanoit ärtyneesti, että lopetas pelleily ja syö, niin sitten olet vain mokannut itse, eikä syy ole lapsessa ollenkaan.

Muita mielipiteitä? Kysyn ihan vaan sen takia että just poistin tuon 3v:n pöydästä ja anopin mielestä olin äärimmäisen julma, suurin piirtein joku saatanan kätyri kun en sen 20 minuutin jälkeen antanut jatkaa pelleilyä.

Olin läsnä koska samassa pöydässä oli myös 2v joka pesee tukkansa puurolla jollei joku vahdi vieressä.

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
Olit siis läsnä tuolle pienemmälle sisarukselle. Tavallaan ymmärrettävää, että se huomio on saatava. Vai mitä?

mutta sanon kuitenkin:

Ei, vaan juttelin siinä molempien lasten kanssa. En edes ollut mitenkään ärtynyt tilanteessa taikka huutanut. Ainoa "virhe", jonka varmaan tein, oli että en syönyt lasten kanssa yhtäaikaa. Itsellä kun ei silloin sattunut olemaan nälkä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Meidän 1v9kk saa lähdöt pöydästä jos menee riekkumiseksi.

Niin meilläkin, eikä ruokaa tipu, ennen seuraavaa ruokailua. Vahinko ei ole tavaton, sillä meillä syödään usein, ja siitäkin huolimatta poika on yleensä jo tuolissaan odottamassa ruokaa, ennenkuin olen sitä edes ehtinyt tarjota :D

Jostain syystä on viime aikoina keksinyt että ilta-ja aamupuuro pitää syöttää, sitä en laske riekkumiseksi, kun muuten syö hienosti itse.

Niin ja näin ollen ap ei mielestäni ole Lucifer, saatanan kätyri tai miniä suoraan helvetistä. Ihan oikein teit, se on kai vaan se mummin rakkaus sellaista höpsöä, heidän kun ei niitä rajoja tarvitse asettaa (mistä ei kyllä olisi yhtään haittaa), vaan vain rakastaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Olisin laittanut jo 10 minuutin kohdalla ruoat koirankuppiin koska siinä vaiheessa olisi asiasta sanottu jo useita kertoja, ilmeisemmin turhaan.

Jeps. Meillä menee myös koirankuppiin. Meillä ei tosin niinkään pelleillä ruoan syömisen kanssa, vaan sen kanssa, ettei tahdota ruokapöytään tulla. Jos ei tulla 2-3 käskyn jälkeen, menee sapuska koirankuppiin. Siinä vaiheessa alkaa huuto "on nälkä", mutta ruoka on sitten tarjolla seuraavalla aterialla vasta.