Mitä tekisit tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja abcdefghijk1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

abcdefghijk1

Aktiivinen jäsen
12.09.2009
6 136
0
36
3,5v lapsesi istuu ruokapöytään iltapalalle. Lapsi vaan pelleilee ja pelleilee useasta kiellosta välittämättä. Noin 20 minuutin kuluttua lapsi on syönyt n. lusikallista puuroa ja pelleilee vaan. Mitä teet? Käsketkö lapsen pois pöydästä (jolloin lapsi alkaa huutaa että haluaa syödä ) vai annatko pelleillä ruualla ja syödä omaan tahtiinsa?

Meillä on kyllä tapana poistaa pöydästä, jos yöminen ei luonnistu. Ikinä ei kyl oo tarttenu pöydästä poistaa, mutta eiköhän seki tule eteen. Lapsi 3-vee, tosin rauhallinen tyttö.

Eipä taida olla nälkä, joten ihan ilman meteliä pois pöydästä. Kyllä se parin kerran jälkeen hiffaa, ettei voi pelleillä ja pyytää huutamalla pääsyä takaisin ruuan ääreen. Jos on nälkä, niin kyllä se ruoka maittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
3,5v lapsesi istuu ruokapöytään iltapalalle. Lapsi vaan pelleilee ja pelleilee useasta kiellosta välittämättä. Noin 20 minuutin kuluttua lapsi on syönyt n. lusikallista puuroa ja pelleilee vaan. Mitä teet? Käsketkö lapsen pois pöydästä (jolloin lapsi alkaa huutaa että haluaa syödä ) vai annatko pelleillä ruualla ja syödä omaan tahtiinsa?

Varoitan 2 kertaa, sen jälkeen lähtee puuro bioon ja lapsi hammaspesun kautta maate.

Iltapala on sellainen, että yöunien kannalta sen syöminen on tärkeää. Tekisin diilin lapsen kanssa tai syöttäisin hänet. En siis pakkosyötöllä, vaan jos lasta vauvattaisi tms. ja haluaisi äidin läheisyyttä tällä tavalla. En ala yötä valvomaan siksi, että itsepäinen lapsi ei syö ja nousee nälkäänsä kukkumaan.

Muita mielipiteitä? Kysyn ihan vaan sen takia että just poistin tuon 3v:n pöydästä ja anopin mielestä olin äärimmäisen julma, suurin piirtein joku saatanan kätyri kun en sen 20 minuutin jälkeen antanut jatkaa pelleilyä.

Mä en tiedä. Siinä vaiheessa kun mä sanon että "MÄ SANON NYT VIIMESEN KERRAN..!" ni kaikki alkaa syödä nätisti. Mutta mä poistaisin uhkauksieni mukaan pöydästä ja pesujen kautta sänkyyn.

Muita mielipiteitä? Kysyn ihan vaan sen takia että just poistin tuon 3v:n pöydästä ja anopin mielestä olin äärimmäisen julma, suurin piirtein joku saatanan kätyri kun en sen 20 minuutin jälkeen antanut jatkaa pelleilyä.

:D Saatanan kätyri... Täällä toinen MiniäPerkele joka ei lapsia osaa kasvattaa. Onneksi anopilla se toinen, mahdottoman rakas, miniä joka on täydellinen. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Iltapala on sellainen, että yöunien kannalta sen syöminen on tärkeää. Tekisin diilin lapsen kanssa tai syöttäisin hänet. En siis pakkosyötöllä, vaan jos lasta vauvattaisi tms. ja haluaisi äidin läheisyyttä tällä tavalla. En ala yötä valvomaan siksi, että itsepäinen lapsi ei syö ja nousee nälkäänsä kukkumaan.

Syöttämistä yritin, ei auttanut. Lisäksi sanoin että saa puuron jälkeen sämpylän jos syö puuron. Ja en edes kaikkea pakota syömään vaan edes osan.

Syöttämistä yritin, ei auttanut. Lisäksi sanoin että saa puuron jälkeen sämpylän jos syö puuron. Ja en edes kaikkea pakota syömään vaan edes osan.

No voi kökkö. :( Meillä tuo enteilis sairastumista.

No voi kökkö. :( Meillä tuo enteilis sairastumista.

Saattaa hyvin olla. Yleensä meinaa syö kun tarjoaa jotain parempaa "palkkioksi". Ärsyttää vaan kun anopin piti tulla mäkättämään tuohon väliin. |O

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Varoitan 2 kertaa, sen jälkeen lähtee puuro bioon ja lapsi hammaspesun kautta maate.

sama meillä reilu 2v kanssa.

mutta sanon kuitenkin:

Oletko siinä ruokailutilanteessa mukana ja läsnä? Oletko tilanteessa siis lapsen kanssa?
Ruokailutilanteet on tosi tärkeitä vuorovaikutustilanteita, joissa oikeiden puitteiden luominen on oleellista.
jos istuit lapsen kanssa pöydässä, rauhoitit iltapalatilanteen ja olit lapselle läsnä, niin sitten teit oikein.
Jos lykkäsit pienelle iltapalan eteen, puhuit kännykkään, häröilit ympäriinsä, luit lehteä ja välillä sanoit ärtyneesti, että lopetas pelleily ja syö, niin sitten olet vain mokannut itse, eikä syy ole lapsessa ollenkaan.
Näin ollen rangaistus olisi kuulunut sinulle.

Luuletko, että tähän kukaan haluaa vastata/vastaisi rehellisesti. Känny korvalla sitä lapselle tiuskitaan, että syö putrus pentu.

Alkuperäinen kirjoittaja pyyhkeitä tulee..:
mutta sanon kuitenkin:

Oletko siinä ruokailutilanteessa mukana ja läsnä? Oletko tilanteessa siis lapsen kanssa?
Ruokailutilanteet on tosi tärkeitä vuorovaikutustilanteita, joissa oikeiden puitteiden luominen on oleellista.
jos istuit lapsen kanssa pöydässä, rauhoitit iltapalatilanteen ja olit lapselle läsnä, niin sitten teit oikein.
Jos lykkäsit pienelle iltapalan eteen, puhuit kännykkään, häröilit ympäriinsä, luit lehteä ja välillä sanoit ärtyneesti, että lopetas pelleily ja syö, niin sitten olet vain mokannut itse, eikä syy ole lapsessa ollenkaan.
Näin ollen rangaistus olisi kuulunut sinulle.