Mitä tekisit tässä tilanteessa? Huutiksessa ongelmaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kermaperuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kermaperuna

Aktiivinen jäsen
14.03.2007
1 553
0
36
Eli lähetin ostajalle paketin heinäkuun puolenvälin jälkeen, ja tänään postista tuli lappu että return to sender... Miten olette vastaavassa tilanteessa toimineet? Annanko suoraan negan ja asian vaan olla vai kyselenkö miksi ei hakenut pakettia? Palautanko rahat? Mitä mä siis toisin sanoen teen... Tää on eka tämmönen tapaus mun lyhyessä huutishistoriassani... :|

Minä varman ensin kyselisin että onko huolimattomuuttaan unohtanut paketin hakea ja jos siihen ei vastausta alkaisi kuulua niin sitten vasta sitä negaa laittamaan ja rahoja palauttamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Neiti Neponen:
Eli lähetin ostajalle paketin heinäkuun puolenvälin jälkeen, ja tänään postista tuli lappu että return to sender... Miten olette vastaavassa tilanteessa toimineet? Annanko suoraan negan ja asian vaan olla vai kyselenkö miksi ei hakenut pakettia? Palautanko rahat? Mitä mä siis toisin sanoen teen... Tää on eka tämmönen tapaus mun lyhyessä huutishistoriassani... :|

No kyllähän se nyt hyvii tapoihin kuuluu ensin kysyä, että missä meni vikaan?

Mä laitoin sille viestiä missä kyselin että onko halukas vielä tavaraa ottamaan, ja saa nyt nähdä mmitä vastaa... Mitääs sitten jos ei halua? Maksan sen 7,40e postareita ja palutan sille huutosumman, vai? Aika pepusta... Entä jos hän haluaa tuotteen, niin pitääkö mun eka lunastaa se maksamalla sen 7,40e ja lähettää uudestaan ja maksaa taas postarit 7,40e? :headwall:

Mua epäilyttää se, että ite laitoin hänelle s.postia missä kerroin lähetystunnukset ja että olen paketin laittanut postiin. Tai itse en unohtaisi jos olen jotain ostanut huutiksesta, mutta meitähän on moneen junaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Neiti Neponen:
Mä laitoin sille viestiä missä kyselin että onko halukas vielä tavaraa ottamaan, ja saa nyt nähdä mmitä vastaa... Mitääs sitten jos ei halua? Maksan sen 7,40e postareita ja palutan sille huutosumman, vai? Aika pepusta... Entä jos hän haluaa tuotteen, niin pitääkö mun eka lunastaa se maksamalla sen 7,40e ja lähettää uudestaan ja maksaa taas postarit 7,40e? :headwall:

Jos on huutajan oma vika ettei ole hakenut pakettia, niin vaatisin uudet postarit kyllä. vajaa 8 e ei kuitenkaan ole mikään pikkusumma.
Paljollako huutaja osti tuotteen? Jos yli 8e:llä niin palauta pelkästään erotus mitä jää kun vähennät sen 7,4e huudetusta summasta (jos huutaja ei mitään ilmottele) ja kerro miksi näin teet.

Mulle sattui kerran Tämmönen: Lähetin paketin joka palautui. Odottelin aikani, kunnes ostaja otti yhteyttä;hän oli ollut reissussa ja oli tehnyt sopimuksen että Posti ottaa hänen postinsa talteen, mutta tätä pakettiapa eivät ottaneet (!) Tää ostaja siis maksoi kolmet postikulut, mutta sai Postilta kyllä takaisin.

Mulle on kerran sattunut parin vuoden sisällä, että ostaja ei hakenut (ei kuulemma kerennyt, kun lapsi oli kipeä) maksamaansa pakettia. Mä menin myös lunastamaan sen postista ja jouduin maksamaan postikuluja 7,40. Ostajan kanssa sovittiin, että hän maksaa sen postikulun ja mä palautan hänelle mitä huudosta jäi jäljelle. (Ostaja ei rasinnut maksaa kolmatta postimaksua, joten tuote jäi mulle)

Kysyin myöhemmin postista, että olisiko mun ollut "pakko" lunastaa pakettia. Ei kuulemma tarvi. Tälläisessa tapauksessa, kun kerran vastaanottajaa ei tavoiteta niin paketti olisi mennyt Jyväskylään selvittelykeskukseen jossa sitä säilytetään joku määrätty aika ja jos perään ei kysellä niin sitten ne hävitetään.

jos lunastat sen postista niin miinustat kyllä huutosummasta sen paketin hinnan (jos siis huuto oli yli sen postarit 7.40e)ja lähetät vaan loppu summan sille takas, omahan on sen huutajan moka kun ei ole hakenut postista,tai sitten saa maksaa lunastus ja uudelleen lähetys maksut.

Yhteistyössä