Mitä tekisit tällaisessa tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23793906]Yleensä pyörissä on oma yksilöivä runkonumero, joka näkyy myös pyörän alkuperäisen ostajan saamissa papereissa. Runkonumero löytyy esim. kääntämällä pyörä ylösalaisin ja katsomalla sitä "keskiötä" johon polkimet on kiinnitetty.

Kysäise Biltemalta mistä ko. pyörän runkonumero löytyy. Saitteko pyörän mukana pyörän molemmat avaimet?[/QUOTE]

Pyörässä ei ole lukkoa, eihän noissaa Bilteman pyörissä ikinä valmiiksi ole.
Joku numero tuossa edessä (tangossa) on.
Mutta helvetti sentään, jos ko. lapsi on jättänyt kuulemma pyöränsä lukitsemattomana koulun pihalle josta se on varastettu niin miksi minun pitäisi ostamani pyörä hänelle antaa?
Enkä millään usko että tuo on ko. lapsen vanha pyörä, ois varmaan pitänyt valehdella että ollaan ostettu se uutena, vittu (ihan oikeesti mua ärsyttää nyt ihan kympillä tämä asia).

Ihan ekaksi: Mä ostin auton niin et se myyjä tuli sen kanssa kaupan pihalle, eikä ollu varastettu. En vaan tuntenut sitä kaupunkia yhtään niin näin oli helpointa.

Ja munkin entinen kaveri syytti että varastin sen puhelimen!!! ei jumalauta, niillä oli silloin paljon porukkaa ryyppäämässä. Osa meni saunaan ja se kaveri myös, jätti puhelimensa keittiön pöydälle. Istuttiin siinä pöydän äärellä.. siirsin puhelimen sivuun (seinän viereen, ettei putoa yms.) Ku mä olin jo ulkona tupakalla tää kaveri tulee huutaa mulle et mä oon varastanu sen puhelimen. Annoin tutkia taskut, eikä puhelinta mulla ollut. Se vaan jankkaa et se puhelin on nähty sun kädessä...
Seuraavana päivänä vielä yritin jutella sille et mulla ei sitä puhelinta ole, ei uskonu syytti vaan varkaaks. Joitakin päiviä meni ja se puhelin löytyi sieltä kaverilta pihalta!! Mutta edelleen olen sen kuulemma varastanut.

[QUOTE="aloittaja";23793949]Pyörässä ei ole lukkoa, eihän noissaa Bilteman pyörissä ikinä valmiiksi ole.
Joku numero tuossa edessä (tangossa) on.
Mutta helvetti sentään, jos ko. lapsi on jättänyt kuulemma pyöränsä lukitsemattomana koulun pihalle josta se on varastettu niin miksi minun pitäisi ostamani pyörä hänelle antaa?
Enkä millään usko että tuo on ko. lapsen vanha pyörä, ois varmaan pitänyt valehdella että ollaan ostettu se uutena, vittu (ihan oikeesti mua ärsyttää nyt ihan kympillä tämä asia).[/QUOTE]

Minulta vietiin lukittu pyörä, jonka löysin n. puoli vuotta myöhemmin. Olin tehnyt pyörästä varkausilmoitusken ja soitin poliisille löydettyäni pyörän. Pyörän oikea lukko oli sahattu pikki ja uusi lukitus oli tehty vaijerilukolla. Vein pyörän poliisiasemalle ja hain viikon päästä itselleni, valitettavasti varas ei ollut kysellyt kadonnutta pyöräänsä... pyörän tunnistus tapahtui runkonumeron perusteella, lisäksi minulla oli 2 kpl pyörän vanhaan lukkoon sopivia avaimia.

Siis se pyörä on teidän. Ellei tämä syyttävä henkilö voi todistaa, että se pyörä on oikeasti heidän, niin hänellä ei ole mitään oikeutta höpötellä moisia. Käske hänen todistaa syytöksensä, tai voit itse syyttää kunnianloukkauksesta. Turha sinun olisi varmaan edes ottaa yhteyttä siihen sinulle pyörän myyneen henkilöön, sillä tuskin hänelläkään enää kuittia pyörästä, ellei ole maksanut kortilla, ja veloitus näkyy tiliotteesta, mutta haloo... Kyse on 50 eurosta. Joo, on sekin paljon rahaa, mutta kyllä sen syyttävän osapuolen on nyt vain nieltävä asia, tai esitettävä oikea todiste.

Onpa raivostuttavaa, itselläkin kyllä kiehahtaisi sappi tuossa tilanteessa. Käsket suksia poliisille itkemään tai olemaan jatkossa hiljaa, tuollaisia samanlaisia bilteman pyöriä on Suomessa varmasti määrättömästi!

[QUOTE="vieras";23793997]Minulta vietiin lukittu pyörä, jonka löysin n. puoli vuotta myöhemmin. Olin tehnyt pyörästä varkausilmoitusken ja soitin poliisille löydettyäni pyörän. Pyörän oikea lukko oli sahattu pikki ja uusi lukitus oli tehty vaijerilukolla. Vein pyörän poliisiasemalle ja hain viikon päästä itselleni, valitettavasti varas ei ollut kysellyt kadonnutta pyöräänsä... pyörän tunnistus tapahtui runkonumeron perusteella, lisäksi minulla oli 2 kpl pyörän vanhaan lukkoon sopivia avaimia.[/QUOTE]

joko oot miun siskoni tai jollekulle muulle on käynyt ihan samalla lailla =)

Siis se pyörä on teidän. Ellei tämä syyttävä henkilö voi todistaa, että se pyörä on oikeasti heidän, niin hänellä ei ole mitään oikeutta höpötellä moisia. Käske hänen todistaa syytöksensä, tai voit itse syyttää kunnianloukkauksesta. Turha sinun olisi varmaan edes ottaa yhteyttä siihen sinulle pyörän myyneen henkilöön, sillä tuskin hänelläkään enää kuittia pyörästä, ellei ole maksanut kortilla, ja veloitus näkyy tiliotteesta, mutta haloo... Kyse on 50 eurosta. Joo, on sekin paljon rahaa, mutta kyllä sen syyttävän osapuolen on nyt vain nieltävä asia, tai esitettävä oikea todiste.

Joo en todellakaan ole yhteydessä keneenkään myyjiin, tai kenenkään muuhunkaan. Olisivat alunperin lukinneet oman pyöränsä. Ja mistä hemmetistä mä edes voin tietää onko heillä oikeasti ollut joskus tuollainen pyörä? En ole koskaan nähnyt!
Tuossa kävi nyt jotain poikia pihalla huutelemassa pöllitystä pyörästä mun lapsille. Menin pihalle ja sanoin että "Minä olen ostanut tämän pyörän ja maksanut siitä. Piste. Mene poliisille tai päänne kiinni."
Vanhemmat eivät siis suoraan ole ottaneet yhteyttä minuun vaan lapsi sanoi lapselleni että "kun mun äiti ajatteli että jos toi on se mun pyörä kun multa varastettiin samanlainen"
Ketuttaa vaan pirusti jos lasta nyt tämän episodin takia aletaan kiusata koulussa tms.
Helevetti, viimeinen kerta kun ostan yhtäkään fillaria käytettynä.

Yhteistyössä