Mitä tekisit? (rahakysymys)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja talous tiukilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

talous tiukilla

Vieras
Jos sulla olisi 300e rahaa, lahjana saatua, jemmassa. Ja tiukka tilanne sillä tavalla, että justjust pärjäisitte mutta jos ottaisi jemmasta, ei olisi hätäpäivää. Ja olisit haaveillut että nuo rahat olisi pesämuna kesän lomareissua varten. Niin säästäisitkö niitä kesää varten, vai käyttäisitkö elämiseen?

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
No jos niitä tarvitaan, niin tietysti käyttöön. Kyllä sitä rahaa voi säästää myöhemminkin.
Jos ei tartteta, niin sitten ei käytetä, jos matka on tärkeä.

Ei nälkään kuolleena matkusteta, noin karrikoiden.

No ei varmasti ehditä ennen kesää tuommoista summaa säästämään, jos nyt nuo käytetään. Niin surkea rahatilanne meillä on, ettei normisti jää mitään sukanvarteen.

Mä yrittäisin kituuttaa mahdollisimman pitkään ilman lahjarahoihin kajoamista, mutta jos tilanne vaatisi käyttäisin niistä sen verran minkä tarve vaatis, mutta mahdollisimman vähän, että jemmaan jäisi vielä lomarahaakin.

Säästäisin. Mulla on tili pankissa, jonka lähin konttori on huitsin nevadassa. Siihen tiliin mulla ei ole sen paremmin korttia kuin verkkotunnuksiakaan. Se on tili, joka on nk "pahan päivän varalle". Tarkoitta käytännössä sitä, että jos jäisin ilman töitä tai pitkälle sairaslomalle, tarvitsisin pallolaajennuksen tai lonkkaleikkauksen tms, niin sitten otan siltä tililtä. Jos pesukone hajoaa, on tavallista tiukempi kuukausi tms, en koske säästötiliini vaan sinnittelen sillä rahalla, mikä käytettävissä on.

Yhteistyössä