Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Jos olisi todella rakastamani mies ja muuten perusasiat suhteessa sekä perheessä kunnossa, en lähtisi. yhdessä sitten makseltaisiin näitä miehen "oppirahoja"..
Ei kai sitä yh:na pysty enemmän lapselleen laittamaan kuin yhdessä lapsen isän kanssa,vaikka velkojakin olisi.Ja jos itse olet niin varakas että pystyisit yh:nakin tulemaan toimeen ja yksin lapselle "kaikki"laittamaan niin miksi lähteä??Eihän ne miehen velat sinun velkoja ole.
Ihmettelen tuota sinun logiikkaa miten asian ajattelet.
Ja vähän sitäkin kuinka kauan olette olleet yhdessä kun nyt vasta paljastui sinulle tuo velka asia.Nimittäin kyllä minä tiesin ukostani jo heti että on korviaan myöten veloissa ja ihan persaukinen mutta ei se minun tunteisiini vaikuttanut mitenkään.Tottakai ne velat vaikuttaa yhteiseen talouteen ja meillä on nyt yhteinen lapsikin mutta jos olisin halunnut itselleni ylellisen elämäntyylin ja elättäjän ja halunnut ns.rahasta naimisiin niin olisin varmaan valinnut jonkun upporikkaan ...mikä ei taas sovi minun ajatusmaailmaani lainkaan,että pelkästä rahasta yhdessä oltaisiin.
Tilanteessasi yhteiset menot on kuitenkin pystyttävä yhdessä maksamaan eli ei saa niin kääntyä että sinä maksat kaikki asumiseen,elämiseen ja lapsenhoitoon liittyvät kulut ja miehen velat.Eli miehen on pystyttävä osallistumaan(ja pystyykin otettuaan velkaneuvojaan yhteyttä)kodin yhteisiin menoihin ja senjälkeen katsottava minkä verran pystyy velkojaan/kk lyhentämään.Nöin sinä henkilökohtaisesti et joudu edes välillisesti varsinaisesti miehesi velkoja maksamaan.