Mitä tekisit, kysymys vauvan nimestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä teen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
No kieltämättä tästä tulee mieleen se perinteinen hokema, mitä nyt en tähän laita, mutta enpä mä nyt usko että kukaan on niin idiootti että esim. kastetilaisuudessa sitä alkaa hokemaan. Se että kiusaa nimestä, kertoo vain sen miten idiootti kiusaaja on.

mulle ei nyt tuu mitään hokemaa mieleen.. ja mä luulen, että tulevat päiväkoti-ikäiset ei edes oo ikinä kuulleetkaan sellasta hokemaa. kun lapsillakin mieltymykset ja hokemat muuttuu koko ajan. se mikä meistä aikuisista saattaa olla huvittavaa tai outoa, ei ole sitä lasten mielestä... :)

Antakaa Einari. Se on kaunis nimi! KOSKAAN ei saa välittää mitä muut ajattelee. Ja en käsitä miksi Einari-nimestä edes kiusimista tulisi. Itse en vaan ymmärrä! :) Ihana nimi

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No kieltämättä tästä tulee mieleen se perinteinen hokema, mitä nyt en tähän laita, mutta enpä mä nyt usko että kukaan on niin idiootti että esim. kastetilaisuudessa sitä alkaa hokemaan. Se että kiusaa nimestä, kertoo vain sen miten idiootti kiusaaja on.

tiedän sen hokeman mitä tarkoitat... Esikoisen nimestäkin on eräänlainen hokema, loru ja lähikaupan kassa täti muistaa sen melkein joka kerta kun käymme kaupassa!!!

Meillä oli vähä vastaava tilanne tuon kakkosen kans kun pojan nimi on Taneli. Sehän nyt yleisesti tuntuu tarkottavan vähä-älyistä ja siitäkin on joku loru "Tanelin varpaita palelee" tms. joku tonttujuttu kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja no:

mulle ei nyt tuu mitään hokemaa mieleen.. ja mä luulen, että tulevat päiväkoti-ikäiset ei edes oo ikinä kuulleetkaan sellasta hokemaa. kun lapsillakin mieltymykset ja hokemat muuttuu koko ajan. se mikä meistä aikuisista saattaa olla huvittavaa tai outoa, ei ole sitä lasten mielestä... :)

No eikös tuo hokema oo kummelista peräisin?

Meille kävi samoin, tyttöä kutsuttiin jo masussa tietyllä nimellä, sanotaan nyt vaikka "Hillevi". Kaikki oli sitä mieltä että kamala nimi, kysyin täältäkin ja joku vastasi että laittaakaa vaan se.
Onneksi laitettiin, tyttö on ihan "Hillevi" yhä, nimi sopii niin hyvin!

Einari on minusta hauska nimi, laittakaa ihmeessä!

Sä kysyit tätä ennenkin ja vastaan taas samaa: Einari on hyvä nimi, antakaa vaan. Eli eivät ainakaan kaikki haukkuneet sitä täällä.

Mun mielestä hyvän nimen kriteeri on, että se ei saa tällä palstalla kovin yksimielistä suosiota:)