Mitä tekisit jos tietäisit, että kaverillasi on suhde?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin

Vieras
Siis perheellisellä naisella, jolla on mies ja kolme pientä lasta?

Muutenhan asia ei sinänsä kuulu sinulle (minulle), mutta kaveri käyttää minua syynä, kun menee tapaamaan tätä toista miestä.. Eihän tämä minun vika ole, mutta vähän haittaa se, että tiedän, missä kaveri oikeasti on (lapset usein meillä sen aikaa). Tunnen kaverin miehenkin, joskaan emme mitään läheisiä tuttavaperheitä ole koskaan olleet.

En ole sanonut asiasta mitään, koska tunnen, ettei se minulle kuulu. Enkä usko, että kaverin mies tulee minulta asiasta koskaan kysymäänkään... Jos kysyisikin, mieshän ei tietäisi minusta muuta kuin, että olen lupautunut lapsia vahtimaan.

Mutta omatunto kolkuttaa silti. Pettäminen on vastoin kaikkea sitä, mitä itse uskon ja olen siitä kyllä tälle kaverillekin sanonut. Mutta en oikein tunne voivani asialle muutakaan tehdä... Hankalaa.

Kaveriltasi väärin sotkea sut mukaan juttuun...Keksisi jonkun muun syyn eikä käyttäisi sua.

Jos et miehen kanssa ole tekemisissä niin en itse menisi kertomaan. Kaverille pitäisin saaranan ja yrittäisin saada selvittämään sotkunsa.

Myös omalla naispuolisella kaverillani suhde perheellisen miehen kanssa. Mitään "järkipuheita" hän ei suostu kuuntelemaan pätkääkään ja hiukan suutahti mulle, kun olisivat halunneet viettää aikaa meillä ollessamme lomareissulla ja sanoin, että siitä asunnosta kun ei mitään salarakkaiden kutupaikkaa tehdä. Lisäksi olen kieltänyt häntä enää kertomasta minulle yhtikäs mitään salasuhteeseen liittyviä yksityiskohtia.

Asia kuuluu sinulle, jos kaveri sinut siihen sotkee. Eli olettaa sinun valehtelevan jos meinaa jäädä kiinni. En suostuisi olemaan alibina. Mut en usko että kertoisin kuitenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
älä ota lapsia siksi aikaa hoitoon...

Mä olen tästä kaverille sanonutkin suoraan. Siis, että en hyväksy pettämistä ja mun mielestä, jos huonosti menee asiat pitäisi koittaa ensin selvittää entisen miehen kanssa ja hoitaa ensin se eka suhde kuntoon ennen kuin lähtee uuteen. Ja olen kaverille sanonut senkin (kun olen kuunnellut hänen juttujaan siitä, kuinka heillä miehensä kanssa menee ...ei hyvin.), että ehkä teidän ois paras hetkoseksi puhaltaa peli poikki ja pistää hommat kahteen eri huusholliin. Että voisivat sinä aikana nähdä, mitä se elämä ilman sitä toista olisi ja miettiä, mitä se on, mitä tahtovat. Mutta ei. ...vähän kuuroille korville tuntuu menevän. Minkäs sille voi: aikuisia ihmisiä kaikki (paitsi lapset).

En taas tiedä tuosta lasten hoitoonottamattomuudestakaan... siis jotenkin haluan kuitenkin auttaa kaveria, kun tiedän, ettei lapsenvahdin saaminen ole helppoa ja itsekin semmoista tarvitsen toisinaan. Kummallakaan ei ole täällä tukiverkkoja muita, joten sillä en "uskalla" pistää hanoja täysin kiinni. Ekan kerran, kun hän pyysi tämän suhteen vuoksi, kysyi vaan, voinko vahtia. Sanoin sitten, että totta kai ja vasta sitten hän sanoi, että hyvä, hän tahtoo mennä niin kovasti tapaamaan tätä toista miestä. ...emmä siihen osannut sitten enää mitään sanoa, kun olin just aikaisemmin samana päivänä saarnannut tästä aiheesta muutenkin. ...ja siitä se sitten lähti...

Alkuperäinen kirjoittaja online:
Asia kuuluu sinulle, jos kaveri sinut siihen sotkee. Eli olettaa sinun valehtelevan jos meinaa jäädä kiinni. En suostuisi olemaan alibina. Mut en usko että kertoisin kuitenkaan.

Mä en usko, että luulee mun valehtelevan, jos miehensä multa suoraan kysyy. Oon kyllä sanonut, että en ala valehtelemaan, jos multa kysytään. ...mutta luulen, että luottaa (ja tietää ...mäkin oon aika varma), ettei miehensä tajua multa koskaan edes kysyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tämätyttö:
Myös omalla naispuolisella kaverillani suhde perheellisen miehen kanssa. Mitään "järkipuheita" hän ei suostu kuuntelemaan pätkääkään ja hiukan suutahti mulle, kun olisivat halunneet viettää aikaa meillä ollessamme lomareissulla ja sanoin, että siitä asunnosta kun ei mitään salarakkaiden kutupaikkaa tehdä. Lisäksi olen kieltänyt häntä enää kertomasta minulle yhtikäs mitään salasuhteeseen liittyviä yksityiskohtia.

Fiksusti tehty sinulta! Juuri noin toimisin itsekin. :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja Tämätyttö:

Fiksusti tehty sinulta! Juuri noin toimisin itsekin. :flower:

Mä luulen, että mä teen vähän näin kanssa...
Siis sanon, että voin kyllä vahtia lapsia, mutta en, jos se menee niin, että hän sitten menee sillä aikaa tapaamaan sitä toista. Eli siis en auta tässä asiassa enää, mut jos muuhun tarvii lastenvahtia, autan toki mahdollisuuksieni mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mietin:
Siis perheellisellä naisella, jolla on mies ja kolme pientä lasta?

Muutenhan asia ei sinänsä kuulu sinulle (minulle), mutta kaveri käyttää minua syynä, kun menee tapaamaan tätä toista miestä.. Eihän tämä minun vika ole, mutta vähän haittaa se, että tiedän, missä kaveri oikeasti on (lapset usein meillä sen aikaa). Tunnen kaverin miehenkin, joskaan emme mitään läheisiä tuttavaperheitä ole koskaan olleet.

En ole sanonut asiasta mitään, koska tunnen, ettei se minulle kuulu. Enkä usko, että kaverin mies tulee minulta asiasta koskaan kysymäänkään... Jos kysyisikin, mieshän ei tietäisi minusta muuta kuin, että olen lupautunut lapsia vahtimaan.

Mutta omatunto kolkuttaa silti. Pettäminen on vastoin kaikkea sitä, mitä itse uskon ja olen siitä kyllä tälle kaverillekin sanonut. Mutta en oikein tunne voivani asialle muutakaan tehdä... Hankalaa.

näin on käynyt mulle. kaveri laitto aina syyn mun niskoille ja lopuksi se mies ei tykänny musta ollenkaan kun minähän vein sen naisen harvasepäivä baariin ja yömyöhään pois... ja sit kun oltais menty oikeesti vaan kahville ni eihän tietty se käyny kun just viimeyön mukamas munkans ollut. no,he ei ollut naimisissa viä sillon ja vain yksi lapsi. nainen jäi kyllä kiinni. tuskin mun maine on koskaan puhdistunut,ja mielessäni kyllä kävi monesti et paljastan kaiken sen miehelle. mutta niin en tehnyt,enkä ehkä tekisi nytkään. toivottavasti en joudu tälläiseen välikäteen enää.

Alkuperäinen kirjoittaja Julietta:
Piti vielä kysymäni, että jos tietäisit että tän sun kaverin mies pettäisi sun kaveria, niin kertoisitko sun kaverille? Siis jos tilanne olisikin toisin päin?

Heh heh. Outo olen, mutta kertoisin miettimättä...

Mut johtunee siitä, että tunnen suurempaa lojaaliutta kaveriani kohtaan kuin sen miestä. Siis en tunne sen miestä yhtä hyvin ja tavallaan sen kanssa ei niin olla oltu tekemisissäkään. Kaverin kanssa taas olen paljon tekemisissä ja jutellaan kaikesta... Ollaan vaan läheisempiä.

Alkuperäinen kirjoittaja jossu:
näin on käynyt mulle. kaveri laitto aina syyn mun niskoille ja lopuksi se mies ei tykänny musta ollenkaan kun minähän vein sen naisen harvasepäivä baariin ja yömyöhään pois... ja sit kun oltais menty oikeesti vaan kahville ni eihän tietty se käyny kun just viimeyön mukamas munkans ollut. no,he ei ollut naimisissa viä sillon ja vain yksi lapsi. nainen jäi kyllä kiinni. tuskin mun maine on koskaan puhdistunut,ja mielessäni kyllä kävi monesti et paljastan kaiken sen miehelle. mutta niin en tehnyt,enkä ehkä tekisi nytkään. toivottavasti en joudu tälläiseen välikäteen enää.

Mä oon suhun nähden sit aika "kunnollinen" kuitenkin: vien tätä kaveria vaan shoppaamaan ja leffoihin usein. :D Monesti on niinkin, et kaverin mies ei ole iltaa edes kotona. Eli välttämättä se ei tiedä edes kaikista...

Mä olen harvasa kerta ollut yhden pariutuneet kaverini alibina, kun hällä näitä syrjähyppyjä piisaa. Sinällään asia ei minua haittaa, omahan on elämänsä, mutta sen verran olen sanonut, että jos tämä kaverini ukkeli tulee suoraan kysymään, niin valehtelemaan en ala. Muuten tämä asia ei minulle kuulu. En katso olevani siinä asemassa, että voin alkaa toisten elämään noin radikaalisti puuttumaan.

Yhteistyössä