Mitä tekisit jos säästötililläsi olisi 10000 "ylimääräistä"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
joo, noin onnellinen tilanne meillä tosiaan on. matkusteltu on tarpeeksi joten sitä ei tee mieli tehdä. mietin vaan, että mikä olisi sellainen "pahan päivän" tilanne, mitä varten tuota oikein säästellään, vai säästetäänkö turhaan. vaikka kaikki kodinkoneet hajoaisi kerralla, ei niidenkään korvaamiseen menisi noin paljoa. silti tuntuu hurjalta laittaa "tili tyhjäksi" kuitenkin niinkin hyvään tarkoitukseen kuin asuntolainaan.

kuitenkin pystytään säästämään joka kuukausi lisää, joten tyhmäähän se on rahoja tilillä makuuttaa. ei niitä kuitenkaan mihinkään viitsi sijoittaa, kun on tuota lainaa. vai tietääkö joku 100% varman sijoituskohteen yli 6% tuotolla... :)

antaisin rahojen vielä nyt olla ja ostaisin miehelleni ensi keväällä 30v lahjaksi hänen ison haavensa v-maxin :) Tosin, sen hän saa sen joka tapauksessa, mutta eipä tarvisi otta lainaa =)

Mikä on ylimääräistä? Meillä on säästötilillä kymppitonni, mutta en ole ajatellut sitä mitenkään käyttää. Kai se on "ylimääräistä" siinä mielessä, ettei sille ole mitään erityistä käyttöä. Olen ajatellut kasvatella sitä tiliä tasaseen ja sitten käyttää lasten hyvinvointiin, kuhan kasvavat (opiskelut, ajokortit ymym.).

Alkuperäinen kirjoittaja Mitä tarkoitat?:
Mikä on ylimääräistä? Meillä on säästötilillä kymppitonni, mutta en ole ajatellut sitä mitenkään käyttää. Kai se on "ylimääräistä" siinä mielessä, ettei sille ole mitään erityistä käyttöä. Olen ajatellut kasvatella sitä tiliä tasaseen ja sitten käyttää lasten hyvinvointiin, kuhan kasvavat (opiskelut, ajokortit ymym.).

Just tällaista ylimääräistä.. .vaikka toisaalta, kun on lainaa, niin se ei olekaan itse asiassa ylimääräistä. :)

Meidän lapsi on vasta syntynyt, joten ihan vielä en häntä varten tuollaisia rahoja säästele. Ehtiihän sitä kertymään.

Alkuperäinen kirjoittaja kukeseen:
antaisin rahojen vielä nyt olla ja ostaisin miehelleni ensi keväällä 30v lahjaksi hänen ison haavensa v-maxin :) Tosin, sen hän saa sen joka tapauksessa, mutta eipä tarvisi otta lainaa =)

mikä on v-max

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Alkuperäinen kirjoittaja kukeseen:

mikä on v-max

moottoripyörä =) siitä tulossa ensi vuonna vielä uusi mallikin :whistle:

laittaisin korkeakorkoiselle määräaikaiselle tilille. sitten esim. puolen vuoden päästä olis muutama satanen sitä oikeesti ylimäärästä, jolla vois hyvällä omalla tunnolla tehä jotain kivaa!

Juu, ihan pieniähän nuo meilläkin vielä.
Jotenkin tuntuu vain hyvältä, että rahoja jo nyt säästössä. Ja toisaalta olen myös ajatellut investoida sen verran isosti, että jonkun opiskelijakämpän hommaan lapsille... :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mitä tarkoitat?:

Just tällaista ylimääräistä.. .vaikka toisaalta, kun on lainaa, niin se ei olekaan itse asiassa ylimääräistä. :)

Meidän lapsi on vasta syntynyt, joten ihan vielä en häntä varten tuollaisia rahoja säästele. Ehtiihän sitä kertymään.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
En kumpaakaan noista. Säästötilit ovat saatanasta. Asuntolainaa ei ole. Sijoittaisin eettisesti.
Mua on aina hämmästyttänyt, että jotkut ihmiset maksaa mieluummin vuokraa - tosin en tiedä, oletko ostanut omistusasunnon käteisellä - ventovieraalle kuin pankille. Koska siitävuokra-asunnosta lähtiessäsi et saa mukaasi muuta kuin irtaimistosi, omistuskämpästä sentään jotain. Hyvässä lykyssä enemmän kuin siihen aikoinaan investoit. Mutta toisaalta on hyvä, että on olemassa niitäkin,. jotka noin tekee. Muutoinhan mä - jos päätän lähivuosina maasta lähteä - joutuisin itse maksamaan tän kämpän yhtiövastikkeen ja lainan. Toivoni mukaan siis asuntolainani ja yhtiövastikkeeni maksaa tulevaisuudessa vuokralainen =)

Yhteistyössä