Mitä tekisit jos olisit minä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Erotako vaiko ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Erotako vaiko ei

Vieras
Innostuinpa minäkin tähän...

Miinukset ensin:

- Ei vietä öitään kotona, koska ei vaan huvita
- Ei juuri vietä päiväsaikaankaan aikaa kotona, koska ei vaan huvita, edes lapsen takia (on vauvan kanssa yhteensä n. 2 tuntia viikon aikana, käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että mies makaa sohvalla telkkaria tuijottaen ja vauva leikkii yksikseen samassa huoneessa)
- Tienaa yli 2x enemmän kuin minä, mutta joudun silti yksin vastaamaan vuokrasta ym. laskuista ja ruokaostoksista, koska miehen rahat menevät kuulemma bensaan. Tupakkaan ja uhkapeleihin silti löytyy aina rahaa.
- Mainitaanpa tässä nyt erikseen tupakointi ja uhkapelit
- Ei huomioi minua käytännössä mitenkään eikä myöskään tunnu piittaavan minulta saamastaan huomiosta
- Kiroilee paljon
- Vaatii minua maksamaan auton tankkaamisen yhteisillä kauppareissuilla, koska ne ovat kuulemma minun omia reissujani (koska hän itse ei suostu maksamaan yhteisiä talousostoksia)
- Harrastaa katoamistemppuja
- Omille menoille (harrastukset, peli- ja baarireissut) löytyy aikaa eikä niistä luonnollisestikaan tarvitse ikinä neuvotella kanssani. Minulle sen sijaan ei omaa aikaa järjesty, koska mies ei suostu hoitamaan vauvaa.
- Pilkkaa vammaisia/lihavia/tummaihoisia/homoseksuaaleja

Tuossa nyt joitakin ensiksi mieleen tulevia miinuksia.
Sitten plussat:

+ Hoitaa ansiotyönsä tunnollisesti

Oho. Vähän nyt kyllä järkyttää tuo plussien määrä :(

Viesti karkasi ennen viimeistelyä...

Piti vielä lisätä, että tilanne miehen kanssa on ollut tuo nyt jo melkein vuoden ajan. En oikein tiedä, mistä moinen johtuu. Liittyneekö sitten jotenkin lapsen syntymään...
Tuntuu, että ollaan jo nyt erottu, mutta sitä virallista erohakemusta vaan on jotenkin vaikea lähteä tekemään.

Lisäksi tuo ukko jättää sinut heti kun "parempi" tulee kohdalle. Lapsen takia puhuisin miehelle vakavasti perheen taloudenhoidosta ja parisuhteen tilasta. antaisin mahdollisuuden, katselisin tuollaista max puoli vuotta ja sitten eroaisin, jos muutosta ei tule. Jos pitkität tilannetta vuosia, olet pian katkera, koska miehesihän ei rakasta sinua, eikä arvosta lastanne. Toinen asia, mikä tuossa pistää silmään on taloudellinen tilanteenne. Asutte vuokralla ja sinä maksat kulut? Tyhmää. Muutaman vuoden kuluttua huomaat olevasi myös köyhä, koska tuolla tavalla te ette pysty säästämään ja muuttamaan omaan asuntoon.

Niin mitä hyötyä tuosta ansiotyön hoitamisesta on nykytilanteessa? Jos sinä joka tapauksessa maksat kaiken. Erotkaa, niin saat edes elatusavut mieheltä. Ja varmaan erotilanteessa herää ajattelemaan myös suhdettaan lapseensa ja hoitaa käytännössä eron jälkeen lastaan enemmän kuin nyt. Kaikki hyötyisivät varmaan erosta. Mutta jos edelleen mietit, niin menkää edes pariterapiaan keskustelemaan arjestanne.

Oikeassa olette.
Mies ei alkujaan ollut tuollainen (olemme olleet yhdessä 4 vuotta). Mikään romanttinen sankari hän ei koskaan ole ollut, mutta ihan tavallinen suomalainen mies kuitenkin.

Erosta on puhuttu miehen kanssa, mutta hän ei kuulemma halua erota.
Itsekin voisin toki eroa hakea, mutta pelottaa, kuinka sitten käy. Jotenkin elättelen toivoa, että mies muuttuisi taas entiseksi itsekseen.

Pelkään myös, etten enää koskaan löydä uutta miestä, koska minulla on pieni lapsi.

[QUOTE="a p";23555879]Oikeassa olette.
Mies ei alkujaan ollut tuollainen (olemme olleet yhdessä 4 vuotta). Mikään romanttinen sankari hän ei koskaan ole ollut, mutta ihan tavallinen suomalainen mies kuitenkin.

Itsekin voisin toki eroa hakea, mutta pelottaa, kuinka sitten käy. Jotenkin elättelen toivoa, että mies muuttuisi taas entiseksi itsekseen.

Pelkään myös, etten enää koskaan löydä uutta miestä, koska minulla on pieni lapsi.[/QUOTE]

Voi kuule, mulla oli kolme lasta kun uuden otin. Suuri osa nykyajan miehistä kasvattaa toisen miehen lasta. Ja kaikille tekee myös hyvää olla yksin, sinullekin. Älä nyt tuon pelon takia jää paskaan suhteeseen!

[QUOTE="a p";23555879]Erosta on puhuttu miehen kanssa, mutta hän ei kuulemma halua erota.[/QUOTE]

Ei tietenkään halua erota, koska sä pyörität hänelle ilmaista hotellia. Sitten kun noilla retkillään löytää naisen, haluaa varmasti erota välittömästi ja siirtyä uuteen täysihoitopaikkaan.

Todella raukkamainen, ällöttävä mies! Mihin ihmeeseen sä tarviit tuollasta miestä???

Anteeksi, mutta en voi mitenkään käsittää. Jos miehen kanssa on elämä tota, niin ilman miestä selviät kyllä erittäin hyvin!!

[QUOTE="a p";23555879]Oikeassa olette.

Pelkään myös, etten enää koskaan löydä uutta miestä, koska minulla on pieni lapsi.[/QUOTE]

ottaisin riskin..yksinkin olis parempi..

[QUOTE="vieras";23555961]Surullista :(
Tiedätkö sinä, missö yönsä viettää, kun ei kiinnosta olla kotona?!?[/QUOTE]

Vanhempiensa talossa oleilee (samalla paikkakunnalla).
Toista naista ei kuvioissa ainakaan vielä ole, tämä on niin pieni kylä, että siitä tietäisivät heti kaikki.

Kiitos tähänastisista mielipiteistä, ovat aika lailla sellaisia kuin odotinkin. Kai sitä sitten pitäisi vaan tarttua itseään riuskasti niskasta kiinni.