B
Baarikärpäsen ajatuksia
Vieras
Meillä tilanne menee toisinpäin, minä olen se sosiaalinen baarikärpänen ja mies viihtyy paremmin kotona, eikä pidä siitä, että minä juon. Viihdyn baareissa ja kännissäkin on kivaa, mutta mieheni on minulle tärkeämpi. Olemme puhuneet asiasta ja olen vähentänyt riekkumistani. Ennen saatoin istua kavereiden kanssa baarissa pilkkuun asti ja kömpiä miehen viereen humalassa aamuyöstä. Hän vihasi sitä. Siispä lopetin. Voin edelleenkin käydä baarissa, mutta koska rakastan miestäni, enkä halua pilata suhdettamme, teen kompromissin: Käyn baarissa, juttelen ystävien kanssa, mutta otan vain pari ja menen kotiin kymmeneksi. Ja jos haluan bilettää pidempään, ajoitan ne illat sellaisiin ajankohtiin, jolloin miehellänikin on muuta menoa, eikä se ole silloin pois yhteisestä ajastamme. Juhannuksen vietimme yhdessä ja ilman häntä olisin varmasti kännäillyt kavereiden kanssa aamuun asti, mutta tämä juhannus meni toisin; Join saunakaljan, lasin viiniä ruoan kanssa ja menin mieheni kanssa ajoissa nukkumaan. Enkä koe menettäväni mitään tai uhrautuvani. Olen saanut elämässäni rellestää jo ihan tarpeeksi ja mieheni on minulle niin rakas, että jos baarissa istumiseni häntä ahdistaa, en joudu sekuntiakaan miettimään, kumpi on minulle tärkeämpää; Mieheni ja hänen sekä suhteemme hyvinvointi vai baarissa istuminen. Siinä kilpailussa baari häviää kirkkaasti ja mielestäni se kertoo suhtautumisesta mieheeni ja suhteeseemme; Ne ovat minulle tärkeitä ja haluan panostaa niihin. Usein myös olen niin huomaavainen, että jos tulee tilanne, että haluaisinkin mennä baariin, kysyn mieheltäni, että pahastuuko hän, jos menen. Kun pidän baari-illat minimissä, enkä ole humalassa ja muutenkin kohtelen miestäni hyvin, hän voi hyvällä mielellä silloin tällöin "päästää" minut baariin.
En ole täydellinen tyttöystävä, mutta silti uskon, että miehelläsi voisi olla jotain opittavaa minulta.
Tuskin hänen tarvitsisi täysin raitistua ja kavereitaan hylätä, mutta ehkä jonkinlainen kompromissi olisi paikallaan, jos sinä hänelle mitään merkitset. Jos kolme kertaa viikossa vaihtuisi yhteen kertaan viikossa ja jos perskänni vaihtuisi pikkuhiprakkaan, se tekisi jo paljon. Ja jos hän panostaisi suhteeseenne muuten; kävisitte yhdessä ulkona muutenkin, kuin baarissa, mies toisi välillä kukkia, pelaisi kanssasi kotona vaikka shakkia, aloittaisitte paritannsikurssit ja keskustelisitte ja katsoisitte elokuvia yhdessä ja siihen pääle vielä lämpöä ja läheisyyttä, niin tuskin sinuakaan silloin niin kovasti harmittaisi, jos hän kerran viikossa lähtisi ystävien kanssa baariin, kun kaikki "välipäivät" olisivat olleeet teille hyviä "parisuhdepäiviä".
Sellaisen vinkin antaisin kuitenkin, että yritä sinäkin tulla vastaan. Lähde joskus hänen mukaansa, sillä hänellä on kuitenkin oikeus nauttia sosiaalisesta ilonpidosta baareissa . Menkää vaikka yhdessä tanssimaan, laulamaan karaokea tai pelaamaan biljardia. Siinä olisi jonkinlaista kompromissia sinun puoleltasi.
Sitä miettisin sinuna kuitenkin, että kuinka paljon mies panee sinulle arvoa, jos ei ole valmis sinun hyvinvointisi vuoksi edes pikkuisen hillitsemään juomistaan. Hänen ei pitäisi joutua valitsemaan sinun ja baarien väliltä, mutta sen tulisi olla itsestään selvää, että sinä olet tärkein.
En ole täydellinen tyttöystävä, mutta silti uskon, että miehelläsi voisi olla jotain opittavaa minulta.
Sellaisen vinkin antaisin kuitenkin, että yritä sinäkin tulla vastaan. Lähde joskus hänen mukaansa, sillä hänellä on kuitenkin oikeus nauttia sosiaalisesta ilonpidosta baareissa . Menkää vaikka yhdessä tanssimaan, laulamaan karaokea tai pelaamaan biljardia. Siinä olisi jonkinlaista kompromissia sinun puoleltasi.
Sitä miettisin sinuna kuitenkin, että kuinka paljon mies panee sinulle arvoa, jos ei ole valmis sinun hyvinvointisi vuoksi edes pikkuisen hillitsemään juomistaan. Hänen ei pitäisi joutua valitsemaan sinun ja baarien väliltä, mutta sen tulisi olla itsestään selvää, että sinä olet tärkein.