Mitä tekisit jos olisit minä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jasmine
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jasmine

Vieras
mulla on 95%varma tilanne saada terve lapsi ja 5%mahdollisuus saada vaikeasti sairas...en aio tehdä aborttia vaikka lapsi olisi sairas.<nyt mulla olisi mahdollisuus mennä istukkasolu-,tai lapsivesipunktioon,jossa on 0,5-1%mahdollisuus saada keskenmeno.Lapsi on harttasti toivottu ja hedelmöityshoidoilla saatu alkuun.Kovasti kuitenkin kiinnostaisi tietää...Mitä sinä tekisit??

Oikeasti vaikea kysymys.
Jos lapsettomuushoitojen kautta on vihdoin raskaaksi tullut, on tuo häviävän pieni keskenmenoriski suuri.
Sitten taas jos on jo nyt tiedossa jokin perinnöllinen vaikea sairaus, on tarve saada tietää varmaankin kova.
Minä ehkä henk.koht menisin tutkimuksiin. En tiedä onko tässä mietinnässäkään abortti, mutta jos sairaus on vaikea, osaisi ainakin etukäteen jo valmistautua sairaan lapsen hoitoon.
Vaikeaa kyllä valita, mutta menisin lapsivesipunktioon.

Miksi mennä, jos tulos ei vaikuta siihen, että pidätte lapsen joka tapauksessa?
Jos saatkin keskenmenon ja tuloksissa selviää, että täysin terve lapsi olisi ollut. Harmittaisiko?
Kyllähän sen siten näkee, kun lapsi syntyy.

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Miksi mennä, jos tulos ei vaikuta siihen, että pidätte lapsen joka tapauksessa?
Jos saatkin keskenmenon ja tuloksissa selviää, että täysin terve lapsi olisi ollut. Harmittaisiko?
Kyllähän sen siten näkee, kun lapsi syntyy.

tätä just pelkäisinkin,että jos terve sitten menisi kesken.

Menisin tutkimuksiin. Jos lapsi olisi terve, voisin jatkaa erilaisin ajatuksin, kuin sairasta lasta odottaessa. Ja jos olisi sairas lapsi tulossa, osaisin varautua siihenkin - ja ehkä jotakuta muutakin voisi valmistella jo siihen aiheeseen.

Miksi pitää jotain omituista salaisuutta. Jos tulokkaasta on saatavissa tietoa, miksi sitä ei ota vastaan, kun hän kerran on muuttanut todellisuutta ja ilmoittaessaan tulostaan, ottanut paikkansa mielissä?

minä MINUNA menisin EHKÄ tutkimukseen... mutta toisaalta jos päätökseeni ei tuo tulos vaikuttaisi lainkaan, olisin menemättä. Mutta sinä teet itse niinkuin parhaaksi tunnet :) päätöksesi on joka tapauksessa oikea, onnelista odotusta ja kaikkea hyvää elämääsi/elämäänne:)

Onko sairaus sellanen, että hoitoa tarttettas ihan syntymästä saakka antaa? Jos olis, niin mä menisin testeihin. Olis hyvä tietää mihin varautua, niin itse kun sairaanhoitohenkilökunta, olis hoito odottamassa heti synnyttyä jos tarpeen.
Mutta jos sairaus ei olisi hoitoa vaativa heti synnyttyä ja diagnoosikerkeis tehdä syntymän jälkeenkin, niin varmaan jättäsin menemättä.

meidän tytöllä on tämä sairaus ja joutui happikaappiin heti synnyttyään.Tässä sairaudessa on suuri riski kuolla pian syntymän jälkeen.Aion synnyttää naistenklinikalla,jossa apu lähellä(lastenklinikka).

Yhteistyössä