mitä tekisimme uutena vuotena illalla kun lapset on vain 1v ja 3v. Mitä muut lapsiperheet teette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mennään kuuden aikaan kattoo varmaan ilotulitusta, jos jaksetaan, sitten syödään iltapalaa, nukutetaan lapsi ja ehkä pelaillaan miehen kanssa tai katotaan hyvä leffa. Lasi kuoharia ehkä myös ja jotain herkkuja...

Kannattaa totuttaa lapset nukkumaan pienessä metelissäkin! Ja nukkuisko ne paremmin, jos nukkuisivat samassa huoneessa? Eli olis turvaa toisistansa? Kukapa sitä nyt haluais herätä yöllä yksin pimeessä...

Ensin syötiin uuden vuoden "roskaruokaa"; nakkeja, rankalaisia, perunasalaattia jne mitä yleensä ei kovin usein syödä. Sitten saunaan, saunan jälkeen tinojen valantaa (riittää ihmettelemistä pitkäksikin aikaa). Sitten jossain vaiheessa ulos, ihan omalle kadulle, katsomaan alkuillan raketteja ja polttamaan omia "raketteja"; isoja ja pieniä tähtisadetikkuja. Sisältä katseltiin tämän jälkeen vielä vähän aikaa oikeita raketteja, nukkumaan lapset menivät kun alkoi nukuttaa. Taatusti oli erilainen ilta kuin yleensä vaikka omalla porukalla oltiinkin. Ja tänä vuonna otetaan uusiksi, saman kaavan mukaan, luulen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kuinkas kutsutte muita lapsiperheitää kylään yöksi/illaksi, jos heidänkin lapsillaan on jo aikaisin nukkumaanmenoaika? Nukkuuko niiden lapset teillä? Missä? Kuinka nukahtavat?

Meillä on parina uutena vuotena ollut tytön kummipariskunta samanikäisen tyttönsä kanssa yötä ja hyvin on mennyt. Ekana uutena vuotena tytöt olivat noin ½-vuotiaita ja toisena n. 1½-vuotiaita. Laitettiin lapsukaiset omiin huoneisiinsa nukkumaan omien iltarutiinien mukaisesti. sen jälkeen molemmille itkuhälyttimet päälle ja aikuiset syömään jotain hyvää ja sen jälkeen pihalle raketteja ampumaan/katsomaan. Jos jompikumpi kuulosti heräävän, toinen sen vanhemmista kävi nukuttamassa uudelleen ja "bileet" jatkui. Ei siis toisiaankaan mitään viinabileitä, vaan tavallista mukavaa yhdessäoloa. Tää on nyt tätä jonkin aikaa.

Tänä vuonna ei juhlita sitäkään vähää. Tyttö nyt 2,5v. Minä olen kolmatta yötä silloin töissä ja mies kahdestaan tytön kanssa kotona. Käyvät varmaan pihalla sen verran illalla, että näkee muutaman raketin. Eikä todellakaan meidän perheen maailma kaadu tähän. Jouluakin tänä vuonna juhlittiin vasta Tapanina, koska olin aattona oltavuoron töissä. Tapanina kävi joulupukki ja isovanhemmat jouluaterialla ja täydestä meni kaikille! Lisäksi tytöllä oli just pois menossa enterorokko ja korvatulehdus. Tämä on NIIN tätä, mutta minkäs teet :)

Yleensäkin olen ollut uudetvuodet kotosalla miehen kanssa ja nyt lapsenkin kanssa olemme kotona vaan, tavallista iltaa vietämme, katsomme tv:tä, syömme herkkuja yms. ja jos jaksamme, katsomme raketteja. Lapsi nyt 4,5-vuotias.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
meillä ei ainakaan illanvietto onnistu jos lapset nukkumassa!! Edes tv:ssä ei voi olla ääntä ja pitää jutella kuiskaamalla. Ja silti lapset herää about1-3krt yössä. Ei oo sitten kivaa että minä tai mun mies joutuu istumaan nukuttamassa tunnin lapsen huoneessa, jos se nukahdakaan heti.
Pahimmillaan vieraat jäisi ilman isäntää ja emäntää, kun jos kummatkin lapset herää yhtäaikaa itkemään, ja nukutamme heitä omissa huoneissaan.

Vai annanko 3vuotiaan valvoa koko yön? Normaalisti menee klo20 nukkumaan.

Kuinkas kutsutte muita lapsiperheitää kylään yöksi/illaksi, jos heidänkin lapsillaan on jo aikaisin nukkumaanmenoaika? Nukkuuko niiden lapset teillä? Missä? Kuinka nukahtavat?

uh huh sanon minä! relaa välillä vähän! meil samanikäset lapset ja en näe mitään ongelmaa, tavallisesti menevät nukkuun kans noin 20.00 mut joskus siitä voi luistaakkin! Esim uutenavuonna saavat valvoa pidempään ja jos pienempi väsähtää niin rattaisiin nukkuun ja siitä kannan sänkyyn. Mikään ei ole ongelma jos siitä ei tee ongelmaa!

Mä olen tod näk lasten 2v ja 4v kanssa keskenäni ja ajattelin lämmittää saunan, laittaa meille herkut ja katsotaan raketteja joskus kuuden jälkeen. Lapset menee varmaan unille klo 22 viimestään ja sen jälkeen istun sohvalle kirjan kanssa. Vaihtuu se vuosi niinkin!

Alkuperäinen kirjoittaja mä pyörryn taas:
Voi elämä taas! Kai sitä nyt pari kolme uutta vuotta voi olla ihan hissukseenkin! Kyllä se vuosi vaihtuu, vaikka koko porukka menette seitsemältä nukkumaan... Ei tuon ikäisten tarvitse jonkun "sovitun juhlapäivän" takia valvoa.

No niinhän sitä voikin olla hissukseen. Olen viettänyt sill tyylillä kaikki uudet vuodet, elämäni ekat 18vuotta!!! Ja nyt saa riittää. En halua elää vain hissukseen. Sohvalla maaten ja tv:tä katsellen. Ja en tarkoita että haluun vaan ryypätä ja rellestää. En edes juurikaan juo koskaan. Mutta kyselin vaan mitä erityistä ohjelmaa muissa lapsiperheissä on, kun ei oo itsellä oikein tietoa ja kokemusta. :(

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Me lähdetään kylpylään 3,5 vuotiaan kanssa ja siis sinne tulee myös mun sisarukset perheineen ja mukana on siis lapsia 1v 2v, 3v ja 3,5v

ihana idea! Ensi vuonna varaan minäkin kylpylästä hotellihuoneen!:)

Alkuperäinen kirjoittaja Kimppa:
Mutta kaipa sitä perheen keskenkin voi tehdä jotain spesiaalimpaa ruokaa, juhlia kotona, laittaa lapset nukkumaan ja istua iltaa vielä kahdestaan miehen kanssa?

Huh miten tylsältä kuulostaa...

Meillä ainakin menevät 1- ja 3-vuotiaat hoitoon isovanhemmille ja minä ja mies lähdetään hienoille illallisille ja sen jälkeen yökerhoon juhlimaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja mamma espoosta:
Mutta kaipa sitä perheen keskenkin voi tehdä jotain spesiaalimpaa ruokaa, juhlia kotona, laittaa lapset nukkumaan ja istua iltaa vielä kahdestaan miehen kanssa?

Meillä ainakin menevät 1- ja 3-vuotiaat hoitoon isovanhemmille ja minä ja mies lähdetään hienoille illallisille ja sen jälkeen yökerhoon juhlimaan. :)

Samantyyppiset suunnitelmat täällä. :)

Mikä tuossa kuulostaa tylsältä? Onneksi on tullut juostua ne menot ennen lapsen hankintaa, että voi nauttia ajasta oman perheen kesken myös juhlapäivinä...

Varmaan ollaan omalla perheellä kotosalla, kun kaikilla tuntuu olevan jo jotain pippalosuunnitelmia!ja meiän nuorempi on ainkain tällä hetkellä aika räkänen!
kiva olis toki olla ollut mennä johonkin ky6lään tai että joku olis tullut meille!
mutta siis varmaankin käydään saunassa, ammutaan raketteja ja syödään jotain herkkuja!
tuo 1v menee varmaan aika normi aikaan nukkumaan mutta kohta 3v saa valvoa mihin jaksaa!!
varmaan sit puolenyön aikaan käydään naapureiden kanssa pihalla ampumassa raketteja..(itkuhälyttimen kanssa)
ellei käy niin kuin viime vuonna että mä kurkin niitä sisältä, kun tässä lähistöllä ammutaan koko yö ,niin joka puolella paukkuu mielettömästi niin alpset siihen heräili..(vaikak muuten sikeästi nukkuvatkin)

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:

Mikä tuossa kuulostaa tylsältä? Onneksi on tullut juostua ne menot ennen lapsen hankintaa, että voi nauttia ajasta oman perheen kesken myös juhlapäivinä...

Joka iltahan sitä istumme kotona miehen kanssa kahdestaan, kun lapset on nukkumassa, joten tylsää se on jos sitä on tehnyt jo 10vuotta. Juhlapäivänä täytyy jotenkin juhlia!

Meillä on vietetty uusia vuosia lasten kanssa joko toisen lapsiperheen kanssa niin, että ovat meillä yötä tai lähtevät kotiin iltapuuron jälkeen. Tai lapset ovat nukkuneet ensin meillä jonkun tunnin ja puolen yön jälkeen heidät on pakattu autoon ja ajettu kotiin. Vaatii hiukan seikailuhenkeä vanhemmilta ;) Kummityttö on joskus jäänyt meillekin yöksi vanhempiensa suunnistaessa kotiin yöllä. Olivat tyytyväisiä saadessaan kahdenkeskistä aikaa:)

Ilta menee saunoessa, syödessä ja raketteja ampuen. Kutsukaa vaikka kaikki ystävänne alkubileisiin kello neljältä. Osa voi sitten halutessaan jatkaa ravintolaan ja osa jäädä. Tottahan se on että pienten lasten kanssa pitää suunnitella hiukan erilaisia juhlia kuin ennen. Toisaalta nyt voi järjestää nukketeatterin tai pussijuoksukisat ilman, että on ihan pöhkö :D :D Kannattaa käyttää tilaisuus hyväksi.

Onneksi on tullut juostua ne menot ennen lapsen hankintaa, että voi nauttia ajasta oman perheen kesken myös juhlapäivinä...

:laugh:

Tuo on niin vakio itsepetoslausahdus juuri semmoisen mamman suusta, joka lasten syntymän jälkeen 20-vuotiaana kulahti ja ryhtyi viettämään mummoiluelämää...

Sain oman esikoiseni onneksi vasta 30-vuotiaana niin ymmärrän että elämää on koko ajan siellä lähipuiston hiekkalaatikon ja oman pikku Älvsby-talon ulkopuolellakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkelispokkelis:
Onneksi on tullut juostua ne menot ennen lapsen hankintaa, että voi nauttia ajasta oman perheen kesken myös juhlapäivinä...

:laugh:

Tuo on niin vakio itsepetoslausahdus juuri semmoisen mamman suusta, joka lasten syntymän jälkeen 20-vuotiaana kulahti ja ryhtyi viettämään mummoiluelämää...

Sain oman esikoiseni onneksi vasta 30-vuotiaana niin ymmärrän että elämää on koko ajan siellä lähipuiston hiekkalaatikon ja oman pikku Älvsby-talon ulkopuolellakin.

Kiitos arveluista, mutta ikää oli kyllä jo 34 v esikoisen syntymän aikaan ja sitä ennen tuli kierrettyä riittävästi maailmaa ja baareja. Eikä asuta Älvsby-talossa, vaikka puutalossa asutaankin...Tämä on kyllä ihan oma valinta, sekä oman että miehen, siis että ei haluta käydä enää baareissa. Ihan riittävästi saa edustaa työn puolestakin.

Alkuperäinen kirjoittaja elli:

Joka iltahan sitä istumme kotona miehen kanssa kahdestaan, kun lapset on nukkumassa, joten tylsää se on jos sitä on tehnyt jo 10vuotta. Juhlapäivänä täytyy jotenkin juhlia!

Juu-u, tottakai. Juhlitaan avaamalla shampanjapullo ja syömällä extraihanaa itse tehtyä ruokaa. Ei meillä sentään joka ilta shampanjaa latkita eikä istuta kynttilänvalossa juhlaruuan äärellä eli juhlan tuntua on kyllä.

meillä poika 2v. Käydään varmaan perheen kanssa ampumassa raketit jo hyvissä ajoin. Syödään hyvin jotain herkkuja ja sitten pojan mentyä nukkumaan kattellaan varmaan telkkaria, leffaa tms. Tänä vuonna näin. Aikaisempina vuosina ollaan oltu lapsi mukana jossain kyläilemässä tai sitten meillä on ollut illanistujoita. Yöllä sitten itkuhälyn turvin paukutellaan loput raketit ja seurustellaan mukavia.

Onko se joku virallinen uuden vuoden ruoka?! Meillä laitetaan pöytä koreaksi, yhtä paljon ruokaa kun jouluna! Lapsetkaan eivät nakkeja kaipaa. Tehkää niinkuin minä ja ottakaa venäläisiltä mallia uuden vuoden tajoiluista jos oikeasti meinaatte syödä nakkeja!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tehkää niinkuin minä ja ottakaa venäläisiltä mallia uuden vuoden tajoiluista jos oikeasti meinaatte syödä nakkeja!

Voisitko selventää? En ihan tajua tätä lausetta. Mitä erilaisia nakkeja venäläiset syövät?

Meillä lapset myös 1v. ja 3v. ja mennään tuttavaperheen luokse istumaan iltaa. Jotain pienimuotoista rakettihommaa varmaan on, saunontaa, ruokaa ja juomaa, alkoholia kohtuudella. Laitan ton 1v. siellä nukkumaan ja kuljetetaan rattaissa kotiin, luulen ettei herää. Sitten lähdetään kotiin, kun 3v. sammahtaa, en usko et jaksaa tonne puoleenyöhön. Kotona molemmat nukkumaan ja miehen kanssa vielä kuoharit puoliltaöin, sitte nukkumaan. Ei siinä sen kummempaa, uskon että on ihan kiva ilta, vaikka mitään überbiletystä ei olekaan luvassa.

Yhteistyössä