mitä tekisimme uutena vuotena illalla kun lapset on vain 1v ja 3v. Mitä muut lapsiperheet teette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voihan sitä kutsua kavereita istumaan iltaa vaikka lapsia onkin? (meillä ainakin illanvietot onnistuu, kun lapset nukkuvat)

Me mennään yöksi mummolaan ja vietetään siinä samalla kadulla, jossa asuu kavereita/heidän vanhempiaan, uutta vuotta.

En osaa oikein auttaa kun me vietetään uusi vuosi ystäväperheen tai -perheiden kanssa jos useampi perhe pääsee tulemaan. Mutta kaipa sitä perheen keskenkin voi tehdä jotain spesiaalimpaa ruokaa, juhlia kotona, laittaa lapset nukkumaan ja istua iltaa vielä kahdestaan miehen kanssa?

No, meillä vähän isommat lapset, mutta laitamme jotain hyvää ruokaa, ammumme raketteja ja katselemme muiden raketteja ja kun lapset ovat menneet nukkumaan niin "paramme miehen kanssa vielä maailmaa" :) Ai nii ja mennää varmaan alkuillasta katsomaan lasten ilotulitusta.

meillä ei ainakaan illanvietto onnistu jos lapset nukkumassa!! Edes tv:ssä ei voi olla ääntä ja pitää jutella kuiskaamalla. Ja silti lapset herää about1-3krt yössä. Ei oo sitten kivaa että minä tai mun mies joutuu istumaan nukuttamassa tunnin lapsen huoneessa, jos se nukahdakaan heti.
Pahimmillaan vieraat jäisi ilman isäntää ja emäntää, kun jos kummatkin lapset herää yhtäaikaa itkemään, ja nukutamme heitä omissa huoneissaan.

Vai annanko 3vuotiaan valvoa koko yön? Normaalisti menee klo20 nukkumaan.

Kuinkas kutsutte muita lapsiperheitää kylään yöksi/illaksi, jos heidänkin lapsillaan on jo aikaisin nukkumaanmenoaika? Nukkuuko niiden lapset teillä? Missä? Kuinka nukahtavat?

Meille tulee pari lapsiperhettä kylään. Syödään ajoissa ja laitetaan vähän raketteja lasten iloksi ajoissa, sekä tehdään tinat. Lapset laitetaan nukkumaan varmaan yhdeksän - kymmenen maissa ja sen jälkeen me aikuiset saunotaan, varmaan pelataan jotain ja katsotaan sitten raketit "oikeeseenkin" aikaan. Saunajuomat ja lasilliset kuohuvaa ehkä otetaan, mutta humalaa ei kukaan juo kun lapset on "samoissa kemuissa".

Ja siis aika lailla samaa kaavaa noudatettais varmaan vaikka oltais ihan oman perheen kesken - tosin ehkä saunottais aiemmin niin että tyttökin tulisi saunaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
meillä voi olla hyvää ruokaa muulloinkin: eli nakkeja tms joten ei tunnu ilta yhtään erikoiselta/erityiseltä jos vaan syömme uudenvuoden ruokaa.

No, voi voi menkää sitten vaikka ravintolaan syömään jos se tuntuu erityiseltä...Kyllähän se on aikapitkälti kiinni itsestä millainen ilta muodostuu eihän mikään miltään tunnukkaan jos jo suunnitteluvaiheessa ollaan naama nutturalla, ku mikää ei tunnu miltään. :/

meillä ei ainakaan illanvietto onnistu jos lapset nukkumassa!! Edes tv:ssä ei voi olla ääntä ja pitää jutella kuiskaamalla. Ja silti lapset herää about1-3krt yössä. Ei oo sitten kivaa että minä tai mun mies joutuu istumaan nukuttamassa tunnin lapsen huoneessa, jos se nukahdakaan heti.
Pahimmillaan vieraat jäisi ilman isäntää ja emäntää, kun jos kummatkin lapset herää yhtäaikaa itkemään, ja nukutamme heitä omissa huoneissaan.

Kuinkas kutsutte muita lapsiperheitää kylään yöksi/illaksi, jos heidänkin lapsillaan on jo aikaisin nukkumaanmenoaika? Nukkuuko niiden lapset teillä? Missä? Kuinka nukahtavat?

no eikö sitä illanviettoa voisi aloittaa ajoissa??

meillä on annettu 2-3 vstä valvoa uutenavuotena niin kauan kuin on hereillä pysyny eikä oo menny pelkäks huutamiseks.Miks ootte opettanu lapset niin kovin hiljaiseen taloon nukkuma aikana? Kyllä me on oltu kattomassa raketteja (kaupungin ilotulituksia) ihan vauvaikäistenkin kans (mutta meillä ny on ollu helppoja nukkujia noi kaikki .....) rattaisiin vaan ja kuulosuojaimet korville meillä on voinu nukkuvana nostella autoon ja takas omaan sänkyyn ja vellipullolla nukkuneet jälleen...

Voi elämä taas! Kai sitä nyt pari kolme uutta vuotta voi olla ihan hissukseenkin! Kyllä se vuosi vaihtuu, vaikka koko porukka menette seitsemältä nukkumaan... Ei tuon ikäisten tarvitse jonkun "sovitun juhlapäivän" takia valvoa.

AP:lla tuntuis olevan nyt vähän asenne ongelma:)
Mitäpäs jos vaikka vietätte iltaa miehen kanssa ja otatte vähä kontaktipintaa toisiinne vaikka. Käsitin että muksut herää herkästi niin tuskin sitä kontaktia on tullu seksuaalisessa mielessä otettua teillä hetkeen? selittäis kyllä tuon nutturan kiristymisen mut, siitä vaan, minä totutin mun pienokaisen ainaki ääniin kun oli aiemmin niin hirveen tarkka hiljaisuudesta unien aikaan, sit vaan alko nostaa meteli tasoa pikkuhiljaa:)
J auudenvuoden viettoon:
saunokaa yhdessä ja nauttikaa siitä mitä voitte tehdä mieluummin, kuin että valittaisitte ja harmittelisitte sitä mitä ette voi tehdä. Vielä ne lapset kasvaa, ensi vuonna ovat jo paljonki isompia tähän aikaan. jos teillä on 1v ja 3v niin luulis ny ettei tota 3vuotiasta tarvis kauaa enää nukutella öisin :)Hauskaa uutta vuotta. Nuttura löysemmälle (mieluummin pois) ja iltaa viettämään yhdessä :) Ja nuin "isoja" lapsia jo niin voi vaikka vähän myöhempään valvoa jos käytte jossakin, tuo 1vee luulis nukahtavan vaikka syliin kun tarpeeksi väsyy, uskokaa mua:D itellä kiristeli ennen nuttura myös mut kun opin löysään nii lapsikin oppi. ja unet helpotti :)

Meillä varmaan käydään alkuillasta uudenvuoden tapahtumassa ja ilotulituskin ammutaan kaupungin puolesta jo kahdeksan maissa että lapsiperheetkin voi helpommin käydä katsomassa ja sieltä sitten kotiin. Lapset saakin valvoa vähän pidempään. Mies päivystää uuden vuoden joten yksin varmaan pääosin sitten iltaa vietän ikkunasta raketteja katsellen =)

Me ei olla nyt 3 vuoteen vietetty uuttavuotta sen kummemmin kui normaalia arki-iltaa. Kuten joku totesi, vuosi vaihtuu remuamattakin. Muutaman vuoden kun jaksaa joustaa niin sit taas ihan eri kuviot. Ei sillä etteikö tekis mieli juhlia (ilman lapsia) ampua raketteja keskellä yötä ja viettää aikaa kaverien kanssa, mut aikaa aikaa kutakin. Näillä mennään nyt.

Meillä lapset 1v ja 4v. Mennään tuttavaperheen luokse ja "ilta" alkaa klo 16. Raketit ammutaan/aloitetaan varmaan viim. klo 20. Sitten ajellaan kotiin klo 21 aikaan, lapset saa nukahtaa yöunilleen autoon. Kotona otetaan miehen kanssa vielä kuoharia ja katsellaan ikkunasta raketteja tai tv:stä helsingin keskustan uutta vuotta... tms.

Mä meen 1v ja 3v lasten kanssa katsomaan lasten ilotulitusta, joka aiemmin illalla. Sitten mennään mun vanhempien luo. Vanhempi saa valvoa puoleen yöhön jos jaksaa, jotta näkee "isin ilotulituksen". Mies kun on siis koko uuden vuoden työllistetty noiden ilotulitusten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pöllö pöö:
Meillä lapset 1v ja 4v. Mennään tuttavaperheen luokse ja "ilta" alkaa klo 16. Raketit ammutaan/aloitetaan varmaan viim. klo 20. Sitten ajellaan kotiin klo 21 aikaan, lapset saa nukahtaa yöunilleen autoon. Kotona otetaan miehen kanssa vielä kuoharia ja katsellaan ikkunasta raketteja tai tv:stä helsingin keskustan uutta vuotta... tms.

Näin. Kun aikaisin aloittaa, ehtii.
Meillä on jo monta vuotta vietetty kaikkia vappuja, uusiavuosia ja muita aloittaen viimeistään klo 17 ja suurin osa porukasta (lapsiperheitä) pakkaa lapset kotiinlähtöä varten kasin-ysin maissa. Tänä vuonna voi mennä pidempään, kun lapset ovat jo 3,5 ja 4,5 v (kylään tulevan tuttavaperheen lapsi) ja ovat tottuneet valvomaan pidempään.

Me ollaan kotona ja varmaankin mies ja isompi lapsi lähtee katsomaan ilotulitusta. Jaksoi ainakin viime ja edellisvuonna valvoa puolilleöin, joten saa tänäkin vuonna tehdä niin, koska odottaa raketteja. Mä menen vauvan kanssa ajoissa nukkumaan.

Kauheita ongelmia ;). Käy meillä joskus tuttavaperheitä, he viipyvät niin pitkään kuin lapset jaksavat, omat menee nukkumaan silloin kun siltä tuntuu ja ei heitä tavallinen puhe jne. haittaa. Omia lapsia 1 v ylöspäin ei tarvitse myöskään nukuttaa, peittely ja hali riittää.
Joskus vieraat jää yöksi, jos siltä tuntuu, peitellään lapset siskonpeteihin patjoille lastenhuoneiden lattioille.
Tänä vuonna käydään katsomassa raketteja, ammutaan muutamia, käydään kylässä kavereilla ja tullaan kotiin nukkumaan ja valamaan tinat.

Uutta vuotta vietetään vanhempiemme seurassa, alkuillasta saunotaan, syödään herkkuja (tortilloja, tapaksia jne.), poksautellaan raketteja ja sitten onkin lapsen nukkumaanmenon aika. Meitä on onneksi siunattu hyväunisella jälkikasvulla :D Vaikkei me aikuiset nyt mitään kauheaa meteliä aletakaan pitämään. Pelaamme varmaankin jotain lautapeliä tai Buzzia, puolen yön aikaan poksautellaan lisää raketteja.

Yhteistyössä