Poika ei vielä kävele, joten en viitsi lähteä ulos sateeseen vain rattaita lykkimään. Lähellä on leikkipuisto, mutta poika ei vielä oikein ymmärrä keinumisenkaan päälle, lähinnä vain hätääntyy keinussa.
Ollaan loruteltu, kutiteltu ja hihitelty. Kirjoja on luettu. Musiikkia on kuunneltu ja katseltu Nalle Puhia. On pelattu pallolla. Taaperokärryn ja mölinämopon kanssa on kävelty, samoin minun tukemanani. On rakennettu palikkatorneja ja rutisteltu pehmoeläimiä ja ihan vaan köllötelty olohuoneen lattialla kun se on pojasta hauskaa.
Mitäs sitten?
Sade ilmeisesti loppuu 17 jälkeen, eli sitten kyllä käydään haukkaamassa raitista ilmaa. Siihen saakka pitäisi keksiä jotakin Kylpy on vasta illemmalla.
Annat lapsesi leikkia ihan omaa leikkiä keität itsellesi kahvit ja juot ne ihan rauhassa keittiön pöydän ääressä. Ei 1v kanssa tarvitse koko ajan touhuta,lapsi voi touhuta omiaankin välillä
[QUOTE="stt";24752384]Annat lapsesi leikkia ihan omaa leikkiä keität itsellesi kahvit ja juot ne ihan rauhassa keittiön pöydän ääressä. Ei 1v kanssa tarvitse koko ajan touhuta,lapsi voi touhuta omiaankin välillä [/QUOTE]
Siis juu, poika on kyllä leikkinyt itsekseenkin tänään. Tuntuu vaan tänään olevan kovasti ohjelmaa vailla. Nuo mainitsemani asiat on siis tehty pojan omien leikkien lomassa. Ja nyt mä istun tämä pikku ankerias sylissä koneella
Pyykit pitää ripustaa, se on kyllä pojasta kiinnostavaa mutta vaikeuttaa äidin toimia huomattavasti...
Mä kyllä pakkasin lapsen ja itseni joko autolla tai bussilla isolle kirkolle jos sadepäiviä oli monta peräkkäin. Käytiin vaikka kahvilassa. Tai kirjastossa. Tai vaikka lähikaupassa. Lapsi olisi varmaan pärjännyt sisällä pidempäänkin, minä en Joskus sanoin miehelle, että tänään/huomenna menet sitten julkisilla töihin, tämän mamman pää kaipaa kävelysäteen ulkopuolista elämää.
Me mentiin sadepäivinä (jos siis monta putkeen) esim. bussilla kaupungille tai sitten vaan lähikauppaan niin vähän pääsi edes ulos.
Mutta jos nimenomaan haluat niitä ideoita niin kylppäriin paperia ja alatte taiteilemaan (toki voi tehdä muuallakin mutta kylppäri helpompi siivota ) Esim. värikylpyä eli annat lapsen luvan kanssa lotrata vaikka mustikkakiisselillä tai mitä ikinä keksitkin.. Siis sellaisia vaihtoehtoja että ei haittaa jos eksyy jotain suuhun.
[QUOTE="Pikkuinen Jättiläinen";24752582]Me mentiin sadepäivinä (jos siis monta putkeen) esim. bussilla kaupungille tai sitten vaan lähikauppaan niin vähän pääsi edes ulos.
Mutta jos nimenomaan haluat niitä ideoita niin kylppäriin paperia ja alatte taiteilemaan (toki voi tehdä muuallakin mutta kylppäri helpompi siivota ) Esim. värikylpyä eli annat lapsen luvan kanssa lotrata vaikka mustikkakiisselillä tai mitä ikinä keksitkin.. Siis sellaisia vaihtoehtoja että ei haittaa jos eksyy jotain suuhun.[/QUOTE]
Joo jotain kylppärijuttuja minäkin mietin, en olisi kyllä kuitenkaan mitään mustikkakeittojuttuja keksinyt. Mutta varmaan joku pitemmän kaavan suihkuttelu/kylpy vesileikkien kanssa tänään kyllä tehdään, kun ollaan koko ilta kahdestaan kotona.
Ja tarkoitus on tosiaan kohta lähteä lähikauppaan (sekin on pojalle ohjelmanumero) kunhan tuo sade vähän laantuu.