Mitä tekemistä mä keksin puoleen päivään asti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joskus voisi höllätä vähän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joskus voisi höllätä vähän

Vieras
Lapsi siis ekaa kertaa yökylässä, eilen illalla oli vielä ihan hyvä mieli kun miehen kanssa vietettiin kerrankin ihan omaa aikaa ja käytiin ravintolassa ja leffassa.

MUTTA nyt aamulla, heräsin klo 8, hiivin hiljaa keittiöön ettei lapsi herää, mies oli töihin lähdössä ja totesi mulle vaan että "Ketä sä koitat olla herättämättä?"

Sitten iski se todellisuus päin että hei apua, lapsihan on hoidossa! Nyt multa ei onnistu kahvin juonti, ei siivous ei mikään kun koko ajan tekisi mieli hakea lapsi kotiin. :/ Mutta yritän hillitä itseni, kun kyllä lapsenkin pitää tottua että äiti ei aina ole paikalla ja nytkin on kysessää "vain" 20h yökyläily hänellä. Sovittu on siis "palautus" klo 12.

Mutta äitillä tässä taitaa olla enemmän paha olla kuin lapsella. Eilen kun miehen äiti sieltä illalla soitti ja kyseli vielä lisä ohjeita ja sanoi että äitiä on moneen kertaa kysytty, ja lapsi on ulkovaatteet hakenut ja ollut kotiin lähdössä.. Ai että mun teki pahaa, mä olisin voinut lapsen hakea vaikka siltä seisomalta kotiin mutta mies toppuutteli.

eka sääntö mummolle/hoitajalle on se, että ikävöinnistä ei kerrota reissun/poissaolon aikana vaan vasta jälkeenpäin ja kaunistellen. ei ole mitään järkeä pahoittaa äidin mieltä tollasella. toiseksi, jos sulla on lasta noin kova ikävä, mene hakemaan. lapsi kyllä ehtii olla susta erossa ja murroiässä ei seuraasi enää kaipaa.

Mulla oli varmaan vuoden verran tuota, nyt menee 2vrk suhteellisen helposti, tosin kauempaa ei oo vielä hoidossa ollutkaan. Kyllähän se tuntui monet kerrat pahalta mutta kaikki aina uskotteli että kyllä se helpottaa kun päästää vaan hoitoon. no nyt on helpottanu, monet kerrat silti meni ennen kun opin löysäämään omaa kireää pipoa :)

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
eka sääntö mummolle/hoitajalle on se, että ikävöinnistä ei kerrota reissun/poissaolon aikana vaan vasta jälkeenpäin ja kaunistellen. ei ole mitään järkeä pahoittaa äidin mieltä tollasella. toiseksi, jos sulla on lasta noin kova ikävä, mene hakemaan. lapsi kyllä ehtii olla susta erossa ja murroiässä ei seuraasi enää kaipaa.

En viitsisi oikein vielä hakea, kun mummo niin pitkään puhunut että koska saa lapsen yökylään jne.. Kun lapsi kuulemma jo klo 19 halunnut mennä nukkumaan, ja on siis klo 16 jälkeen vasta sinne vietykkin.. Saisivat edes hiukan touhuta jotain, ja lapsi voi koirien kanssa leikkiä kun tuntuu niistä pitävän.

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
eka sääntö mummolle/hoitajalle on se, että ikävöinnistä ei kerrota reissun/poissaolon aikana vaan vasta jälkeenpäin ja kaunistellen. ei ole mitään järkeä pahoittaa äidin mieltä tollasella.

Juuri näin!

Yhteistyössä