Mitä teillä syötäisiin? 2 viikkoa ja 25€

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kahden hengen lapsiperhe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko kaali oikeasti muka halpaa ruokaa? Aina niin sanotaan, mutta jos kilohinta on yli euron, n. 1,30e
Siinähän on aika paljon nestettäkin, ja kanta painaa paljon...

Soijarouheesta saa kyllä hyvinvalmistettuna täysin jauhelihanveroista! Sit aina vaan moititaan jos ei osata käyttää.

Puuroja ruoaksi ei tainnut kukaan ehottaa. Itse ajattelin ohrapuuroa, riisipuuroa jne.

Vitamiineja saadaan onneksi purkistakin, mutta täytyy sanoa että erillainen loppukuu tulossa! Olemme meinaan tottuneet elämään melko hedelmä/kasvis + täysliha painoitteisesti.

Mutta yli varojen ei pidä elää, joten nyt opetellaan uusia tapoja :)

Yhdestä kaalista saa kyllä paljon ruokaa. Tänään tein itse ison kaalipadan, ei mennyt edes koko kaalia (0,89e/kg)
riisiä on varmaan kaapissa valmiina?
Soijarouhetta ja sitten keittojuureksia

Ei tule aterialle paljoa hintaa :)
kaalin hinta oli 1,68e ja teen siitä vielä toisenkin ruoan

Metsästä mustikoita,ovat ilmaisia. Kartoita jakaako joku taho ilmasta ruokaa.täällä esim helluntaisrk jakaa joka arkipäivä leipää ja erilaisia muita tuotteita ilmaiseksi.eivät oo mitään vanhentuneita vaan ihan ok. Käytte kylässä jossain missä ehkä tarjotaan ruokaa..sitä vaan mietin että miten Jokuvoi jättää talouden noin tiukille,entä jos lapsi tai sinä sairastutte?

Jos meillä olisi vastaava tilanne, miellä syötäisiin...

-aina aamu- ja iltapalaksi kaurapuuroa voisilmällä
-perunaa ja munakasta
-kasvissosekeittoa+raejuustoa+itsetehtyjä sämpylöitä
-nokkoslättyjä
-metsästä sieniä, mustikoita...kenties käytäisiin ongella hakemassa ahvenet
-kaikki leivät itse leipoen

Yrittäisin ulkona liikkuessani etsiskellä myös pulloja, joita palauttamalla voisi saada muutaman lisäroposen.

Tässä taas huomataan, kuinka tärkeää on kotona olla KOTIVARA.
Vastaavassa tilanteessa mulla ei olisi mitään ongelmia, maitoa kävisin kaupasta, muuten hyödyntäisin varastoja. Tuoreesta olisi tietty tingittävä jonkun aikaa.
Ostakaa ruokaa varastoon silloin, kun halvalla saa/on rahaa.

Jaa-a, varmaankin pottuja, kananmunakastiketta, kaalilaatikkoa, teeleipää/sämpylää vois tehdä jos mieli tekis, hernekeittoa keittäisin ite ison kattilallisen, makaroonia, kaura/ruis/neljänviljanpuurot, mannapuuro ja pakkasesta siihen päälle marjat, joista kiisseli... näkkäriä on kaapissa...

Me kyllä joutuisimme aika pian lainaamaan tai ostamaan luotolla. Normaalisti tuo 25 eur menisi jo yhden päivän ruokiin - tosin siinä olisi varmaan jotain suklaata tms ei-niin-välttämätöntä mukana... jos olisi pakko olla säästeliäs, niin ehkä max kolme päivää pärjäisimme. Meillä ei yleensä ole kauheasti ruokia pakastimessa tai muuallakaan säilössä.

Tomaattikeitto on halpaa, ja muut kasviskeitot. Tarvitsevat toki kaverikseen raejuustoa/kananmunaa tms. Raejuustoa voi käyttää muutenkin, siis kastikkeeseen, laatikoihin jne. Soijaa käyttäisin itsekin. Papuja saa halvalla - valkoisia papuja kastikkeessa -purkki on edullinen ostos. Monesti makaronipussi on tarjouksessa 20 senttiä kipale. Sämpylät leipoisin itse. Onkiminen on hyvä ajatus, joku sitä tässä jo ehdottikin. Hernekeitto ja kaalikeitto varmasti halvat vaihtoehdot - itse en ole koskaan tehnyt, mutta uskoisin näin.

Puuroja. Perinteinen perunat ja ruskea kastike tulee halvaksi. Makkaraan en pistäisi rahaani, koska se ei ole lihaa nähnytkään (useimmat makkarat ainakaan) eikä nälkää pidä.

oho mikä kuukausi tuli! Laskuja osui tälle kuulle reilummin ja nyt huomasin tilinsaldon... 25€ ja seuraavaan rahapäivään on kaksi viikkoa.
Pärjääminen ei varmaan ole mahdotonta (ja tottakai aina voi lainata) mutta miten luulet, pärjättäisiinkö Teillä? Ja mitä syötäisiin?

t. Kesälomailevat äiti ja poika 5v.

Siis 25€/pv?
Aika hankalaa, tee vaikka isoa satsi makaroonilaatikkoa?
Makkarakeittoa?

Yhteistyössä