Mitä teillä lapsilla sisävaatteina päikyssä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mamma"

Vieras
Onko teillä jo lapsilla kalsarit/sukkahousut päikyssä sisävaatteiden alla? Entäs pitkähihaiset aluspaidat? Meillä ei oo ollut vielä ja mietinkin pitäiskö laittaa. Eli molemmilla lapsilla on siis päällä vaan paita, housut/sukkahousut+hame, sukat ja alla hihaton aluspaita. Tytölle yritin laittaa velourhousuja sukkiksien päälle, mutta hieno neiti 3 v ei kelpuuttanut. Sitte ku pakkaset tulee niin sitten kyllä laitetaan, mutta ehkä se vielä tarkenee näinkin.

tytöllä yleensä tunika + leggisit tai mekko ja sukkikset,likerossa fleece-takki ja -housut,fleece-takin ovat yleensä ulkoiluun laittaneet. Ulkoilussa 2-os. vk-puku,pipo,sormikkaat ja lenkkarit.

• Tykkää
Reactions: Salla07
Mä olen kanssa miettiny monesti että mitä sitten sille lapselle puetaan, ittellä jkun on vielä kotihoidossa 1,5 vuotias. Muistan lapsena kuinka "kamalaa" oli olla sukkahousujen kanssa niin että oli vielä toiset normihousut päällä, esim. sukkikset ja leggarit. Itse olen jotenkin itsestäänselvyytenä pitänyt että laitan lapselle sitten tunikan ja legginsit/ssukkikset tai normaalin paidan ja gollarit, eli yksinkertaisesti vaatteita. Ulos sitten näitten normi vaatteiden päälle joko fleece-kerraston tai villahaalarin ja tietysti haalarit tai toppatakin ja housut+ tietysti normaalit pipot, toppahanskat, villasukat yms.

Minun ongelma varmaan kuulostaa tosi vähäpätöiseltä mutta laittaako kaikki sisällekkin esim. 2 kerrosta housuja ja paitoja? Itsellä joitain hataria muistikuvia ennen koulua kun jouduin hikisenä olemaan kerhossa ja ahdisti kaikki ne vaatekerrokset sisällä mitä piti olla päällä...

No en usko että siellä sisällä kylmä on ennenku kunnon pakkasilla. Sukkahousut on välillä ollut alla jottei ulkoilussa tulis kylmä, ulkoilua varten on sitten ollut paksumpi paita tai fleece lämpötilasta riippuen.
Kunhan lämpötila tippuu alle viiteen niin pienempi saa viimetalvisen toppahaalarin, säästää pukemista kaikilta. Isoman viimetalvinen haalari ei mahdu, joten saa sitten pukea villahaarin väliin.

Ihan peruspitkähihaiset vaatteet. Kerrospukeutumista esim niin, että mukana on huppari, jonka voi tarvittaessa vetäistä päälle. Ulkovaatteiden alle fleeceä tai villaa tarvittaessa. Lokerossa on iso läjä vaatetta, josta voi valita sopivat. Usein päiväkodissa vähentävät sisävaatetta päältä, mitkä itse palelevana olen lapsille pukenut

Meillä on ollut vielä joko yksi kerros (jos lämmin päivä) tai niiden lisäksi villahaalari/fleecevaatteet vk-puvun alle. Tuntunut helpommalta laittaa sisävaatteiden päälle tuo ylimääräinen kerros, sisällä on hoidossa kuitenkin sen verran lämmin että tulisi kuuma jos olisi kaksi kerrosta sisävaatteita päällä.

Kiitos vastauksistanne. Minun mielestäni aamulla on päiväkodissa tosi kylmää ja tämän vuoksi oon lisännyt varsinkin nuoremmalle vaatetta. Nyt on vielä ollut nuhassa niin kaksi ohutta trikoopaitaa on ollut päälikkäin ja sitte sukkikset ja hame. Eikä lapsi itse valittanut kuumuutta.

Yhdet sisävaatteet olen pitänyt lapsella. Vähän paksummat legginssit ja tunika ovat yleensä päällä. Itse inhoan kerrospukeutumista ja sukkiksia housujen alla, enkä hevillä niitä lapsellekaan pue.

Ulkona on ollut välikausipuku ja joinain päivinä ohut merinovillainen haalari alla.

Yhteistyössä