Käytetäänkö teillä aluspaitoja jos käytetään niin millasia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti*2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti*2

Vieras
Mä mietin nyt ihan tyhmiä,mutta pakko kysyä mielipidettä :)

Meillä lapset käyttää enimmäkseen ihan perustrikoopaitoja.Alle en laita mitään.Pihalle kun mennään on takki ja jos oikein vilpoinen sää voidaan laittaa alle hupparitakki.

Aloin tuossa yks päivä miettimään että pitäiskö noitten trikoopaitojen alla käyttää jotain aluspaitaa.Ei nuo lapset ainakaan oo valittanu että kylmä olis....mutta mä nyt mietiin vaan :D

Kuinkas teillä?

Minkälaisia on aluspaidat teillä jos on?Hihaton/t-paita...?

Ei käytetä aluspaitoja, pelkka pitkähihainen paita riittää. Lisätään sitten sen päälle, jos tarvis. En mäkään käytä mitään aluspaitoja ja varmasti tulisi kuuma lapsellekin jos käyttäisi.

Hihattomia aluspaitoja käyttää syksystä kevääseen. Hyöty on mm. siinä, että aluspaidan saa housujen sisään, ja selkä pysyy lämpimänä. Pitkähihaisen trikoopaidan jos tunkisi housun sisään, näyttäisi vähän pöllöltä. Saati sitten jonkun tunikan...

Noi ohuet trikoopaidot ovat meillä käytössä ja niiden alle ei minusta t-paita sovi. En käytä paksuja collegepaitoja, joiden alle t-paita sopisikin. T-paitoja käytän joko hupparin alla tai joskus yksivärisen trikoopaidan päällä :D

Eikö olisi helpompi ottaa sinne päiväkotiin oma paita nukkumista varten, kuin pitää sitä tätä tarkoitusta varten päällä koko ajan? Meillä hoidossa on sisälämpötila 23-24 asteen paikkeilla ja hikihän siinä tulisi, jos kahta paitaa päällekäin koko ajan pitäisi.

Itse en aluspaitoja käytä, joidenkin pakumpien paitojen alla kyllä t-paitaa.

Lapsilla myös usein pitkähihaisten alla t-paidat, kylmemmilla ilmoilla on käytössä silkkiset tai silkki-villaiset aluasut.