mitä teillä lapset juovat ruuan kanssa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinci
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vinci

Jäsen
29.11.2005
745
0
16
ja annatteko sen ruuan ohella vai jälkeen päin vai miten??
oon nyt törmänny monenlaisiin variaatioihin ja mua ainakin ihmetyttää just toi että juoma pitäs antaa vasta jälkikäteen tai ei saa sitä ollenkaan tms.

meillä poika juo maitoa tai piimää ja saa sen siinä ruuan ohella...joskus pidän hiukan jöötä siinä jos meinaa juoda vaan sitä maitoa eikä syö mitään mutta muuten hörppää sitä aina välillä...
mun mielestä parempi näin jos vaikka sattuu ruoka polttaan suuta niin voi hörpätä tms.
ja jos ollaan matkalla jossain niin saa juoda vaikka mehua jos sitä sattuu mukana oleen..se kun ei mene happameksi vaikka olis lämpösessäkin hetken. yleensä kuitenkin maitoa.

ja te jotka annatte jotenkin toisin niin miksi niin??

uteliaisuudesta kyselen...yks kaveri kun antaa joko jälkikäteen mehua tai sit ei saa mitään....vaan joskus maitoa ruuan ohella.
en tiedä onko syynä se että maito on kallista vai mikä...

Yhtäaikaa ruuan kans maitoa. Kakkosta pitää joskus komentaa niin että ruuan kans saa vaan yhden lasin maitoa, koska tuo on niin huonoruokanen ja täyttäs itsensä edelleen vaan maidolla.

Maito on ehdottomasti meidän lasten ruokajuoma, eivät ymmärrä edes, että mehua ruualla juotaisiin. Välipalalla saa sokeritonta mehua. Ja ihan siinä ruuan kanssa juovat sitä maitoa. Isompaa saa vaan aina muistuttaa, että juopas nyt se maito, muuten tahtoo jäädä juomatta.

Meillä toinen juo rasvatonta maitoa, toinen kevyt maitojuomaa.. Ruoan yhteydessä juovat lasilliset näitä. Jos jää vielä jano, niin vettä sitten lisäksi.

maitoa tai piimää!tsoin tuota saa oikein houkutella juomaan..

lsiäksi kun minulla on noita hoitlapsia niin niin niiden aksnsa on käytäntö (ova tsisi isompia kun oamni joka ei vielä tällaisia ymmrärrä) että ruuan kanssa laitan lasin maitoa ja lisää saa sitten kun on syönyt..ihan sen takia että on lapsia jtoka sitten täyttäysivät mahansa maidolla! ja pöydästä ei myöskään nousta ennen kuin se maitolasi on tyhjä..tämä tas siksi että juovat tapreeksi päivän aikana! liskäski näin kun alkaa kelitlämpiämään aj ulkona hikoilevat laitan laasillisen vettä ennen ruokaa juuri tuon nestetasapainon takia!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 14:16 vinci kirjoitti:
ja annatteko sen ruuan ohella vai jälkeen päin vai miten??
oon nyt törmänny monenlaisiin variaatioihin ja mua ainakin ihmetyttää just toi että juoma pitäs antaa vasta jälkikäteen tai ei saa sitä ollenkaan tms.

meillä poika juo maitoa tai piimää ja saa sen siinä ruuan ohella...joskus pidän hiukan jöötä siinä jos meinaa juoda vaan sitä maitoa eikä syö mitään mutta muuten hörppää sitä aina välillä...
mun mielestä parempi näin jos vaikka sattuu ruoka polttaan suuta niin voi hörpätä tms.
ja jos ollaan matkalla jossain niin saa juoda vaikka mehua jos sitä sattuu mukana oleen..se kun ei mene happameksi vaikka olis lämpösessäkin hetken. yleensä kuitenkin maitoa.

ja te jotka annatte jotenkin toisin niin miksi niin??

uteliaisuudesta kyselen...yks kaveri kun antaa joko jälkikäteen mehua tai sit ei saa mitään....vaan joskus maitoa ruuan ohella.
en tiedä onko syynä se että maito on kallista vai mikä...
:wave:

Meidän 11kk tyttö saa ruokajuomana vettä tavallisesta mukista tai lasista ja annan hörpyt usein jo ihan ensimmäisenä, jos on touhunnut kovasti ennen ruokaa. Olisi itselläkin jano silloin eikä ole kiva ruveta syömään lämmintä ruokaa janoisena. Tarjoan ruoan välissä hörppyjä ja välillä huolii ja välillä ei. Myös viimeisenä yritän tarjota vettä, että suu huuhtoutuisi. Ei aina huoli mukista, mutta lusikasta ottaa usein mielellään vettä myös syönnin päälle. Muuten imetän vielä, joten en ole maitoa ruokajuomana tarvinnut antaa. Vesimäärät ovat tosi pieniä, mitä alas menee, joten imetän sitten kun tissi maistuu. Ei huoli heti ruoan päälle vaan yleensä ennen unia ja niiden jälkeen. Mehuja en ole kyllä antanut, enkä halua myöskään niihin totuttaa. Happohyökkäyksiä tulee ihan tarpeeksi pikkuhampaille muutenkin!

Aamupalalla (puurolla) kalsimoitua appelsiinimehua, muuten kauramaitoa. Mehua saa sen yhden mukillisen, tuota kaurajuomaa niin paljon kun tahtoo ja koko aterian ajan on tarjolla.

Jos ollaan reissussa tai paikassa, jossa ei ole tai jonne mie en ole jaksanu ottaa mukaan tuota kaurajuomaa, ni sitte mehua tai vettä, sen mukaan mitä löytyy. =)

Aijuu, ehdotonta on vain, että hampaanpesun ja aamupalan välillä pelkästään vettä, ikää lapsella on 1v10kk.<br><br>

maitoo, mehua tai vettä...
riippuu mitä kaapista löytyy...ja hanasta... :whistle:
tosin sitä juodaan sitten ohella...muutaman kerran pitänyt muistuttaa etteivät juo koko lasia kerralla että jää ruuallekkin tilaa...

Yhteistyössä