Mitä teidän koululainen syö aamuisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mievaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mievaan"

Vieras
Itse teen vuorotyötä, joten aamulla on joskus aikaa syödä muutakin kun valmiiksi tehtyä leipää ja muroja.
Mitä teidän koululainen syö?...syökö reippaasti? Meillä ongelmana ollut aina ettei aamulla maistu oikein mkn, vaan pari tuntia heräämisen jälkeen. En nyt sen vuoksi viitsi herättää viideltä että seiskalta menee leipä. Oppiiko lapsi syömään aamupalaa herättyään?
ITse olen meinaa ollut aina sellainen ettei aamulla maistu mkn, joka sitten menee niin pitkälle että huomaan syöneeni ekan kerran yhden kahden aikaan, en haluaisi samaa tapaa lapselleni.

Ei aamuisin maistu oikein mikään lapsille. Murot ja jogurtti jonkin verran ja niitä on pakko antaa, kun muuten eivät syö mitään vaikka onhan noissa sokeria. Itse en pysty syömään aamuisin mitään. En lapsenakaan ole syönyt aamuisin.

Oliskos joku smoothietyyppinen ratkaisu hyvä? Sekoittimeen maustamatonta jogurttia/rahkaa, marjoja, maitoa ja leseitä ja sekaisin. Sitten lasiin ja sen voi juoda humpsauttaa. Hyvä se olisi oppia se aamupala syömään, se kun oikeastikin on yksi päivän tärkeimpiä aterioita.

Meillä syödään leipää/muroja/puuroa +maitoa. Lapsen syö yleensä reippaasti.

Itse olen ollut pienestä asti sellainen että aamupala ei vaan maistu. Olen miettinyt että johtuukohan se siitä että mut on aina pitänyt herättää eli luonnollinen heräämisaika olisi paljon myöhemmin. Nyt kun itse herään (ilman herätys kelloa) aamulla niin aamupalakin maistuu paremmin. (meidän lapset herää aamulla herättämättä)

Ite en oo kotona sillo kun lapsi lähtee kouluu. Mutt ei hällekkää juuri maistu mutt aina juo lasillininen tuoremehus. Esile laitan aina leipää; hedelmiä tai muroja/weetabixei. Tykkää syödä yleensä banaaanin. Kylä hän on pärjännyt aina kouluruokailuun sillä

Yhteistyössä