Mitä teidän 7-8-vuotiaat harrastavat?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harrastuksia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harrastuksia

Vieras
Ja kuinka usein? Ihan kiinnostuksesta kyselen. Meidän 7v tyttö harrastaa pesäpalloa 3 kertaa viikossa ja voimistelua kerran-kaksi viikossa, olisi kiva kuulla miten muilla :)
 
lapsi harrastaa koripalloa ja aloitti kolme vuotiaana. Vanhemmat lapsetkin aloittaneet harrastukset tosi nuorina. Olen ihan kypsä kuskaamisiin kun lapsilla vielä isot ikäerot niin aina kun olen yhden saanut omatoimiseksi niin olen alkanut seuraavaa kuskaamaan eli parikymmentä vuotta olen kohta kuskaillut. Mikäli meille vielä tulee lapsia niin ei tarvitse harrastaa mitään ennekuin itse itsensä saa kuskattua paikan päälle.
 
Tuntuu olevan aika paljon harrastusmenoja. Miten ne jaksaa? Töissä oon seurannu luistelijatyttöjen arkea ja aikamoista on jo alle kouluiässä. Monena iltana treenit ja otona ollaan 21.30 ja seuraavana aamuna taas hoitoon jne. Mitä se sitten on isommilla kun nää 4-6v vetää jo tollasta tahtia.
 
Tuntuu olevan aika paljon harrastusmenoja. Miten ne jaksaa? Töissä oon seurannu luistelijatyttöjen arkea ja aikamoista on jo alle kouluiässä. Monena iltana treenit ja otona ollaan 21.30 ja seuraavana aamuna taas hoitoon jne. Mitä se sitten on isommilla kun nää 4-6v vetää jo tollasta tahtia.

Meillä esikko harrasti luistelua pienempänä, aloitti 2-vuotiaana ja lopetti 10-vuotiaana. Se oli minusta oikeasti älytöntä - tarhaikäisenä, siis joskus viiden vanhana, harkat 6-7 kertaa viikossa. Tarhasta suoraan hallille 30km päähän ja illalla vasta kotio. Kymmenenvuotiaana into loppui, kun harkkamäärät alkoivat nousta jo yli kymmenen, aamulla harkat lähihallilla, iltaharkat siellä naapurikaupungissa. Ei ollut aikaa muuhun. Eräänä päivänä totesi, ettei jaksa enempää ja lopetti siihen. Ei ole harrastusta hänellä tullut ikävä. Nyt on 14v ja harrastaa kans pesäpalloa, siinä on harkat 7 kertaa viikossa, yhtenä päivänä ei yhtään harkkoja ja yhtenä kahdet. Tuntuu kovin pieneltä verrattuna luisteluun...
 
Meillä esikko harrasti luistelua pienempänä, aloitti 2-vuotiaana ja lopetti 10-vuotiaana. Se oli minusta oikeasti älytöntä - tarhaikäisenä, siis joskus viiden vanhana, harkat 6-7 kertaa viikossa. Tarhasta suoraan hallille 30km päähän ja illalla vasta kotio. Kymmenenvuotiaana into loppui, kun harkkamäärät alkoivat nousta jo yli kymmenen, aamulla harkat lähihallilla, iltaharkat siellä naapurikaupungissa. Ei ollut aikaa muuhun. Eräänä päivänä totesi, ettei jaksa enempää ja lopetti siihen. Ei ole harrastusta hänellä tullut ikävä. Nyt on 14v ja harrastaa kans pesäpalloa, siinä on harkat 7 kertaa viikossa, yhtenä päivänä ei yhtään harkkoja ja yhtenä kahdet. Tuntuu kovin pieneltä verrattuna luisteluun...

Sekin vielä että on lisänä oheistreenit, näytökset ja kisat. Ja joskus aina leiri. Apua..
 
8 v tytöllä:
3x vko voimistelu
1x ryhmäsoittotunti
1x käsityökerho koulussa

6 v pojalla:
2x vko jalkapallo
haluaisi lisäksi sählyyn

Näiden päälle turnauksia, leirejä ja esiintymisiä satunnaisesti.
 
10v harrastaa painia 4 kertaa viikossa kaksi tuntia, harrastanut kolme vuotta. Harkat on tuossa kahden kilometrin päässä pienempänä kuskailin mutta iän myötä on osannut itse mennä ei ole tarvinnut enää, enkä voisikaan omien työaikojen takia.
Isompi ei ole oikeestaan koskaan harrastanut mitään ei ole löytänyt sellaista monessa harrastuksessa on käyty kokeilemassa, mutta ei ole halunnut jatkaa. Käy tuossa nuorten kerhossa kerran viikkoon, kavereiden kanssa. Ensi syksynä kokeillaan taas jotain jos innostus riittää niin sitten saa aloittaa. Yrittänyt olen kannustaa jotain aloittaa mutta kun ei halua jatkaa niin en sitten ole halunnut pakottaa, koska mieleistä sen pitää olla. Pienin käy gladiaattorikerhossa kerran viikossa :).
 
10v harrastaa painia 4 kertaa viikossa kaksi tuntia, harrastanut kolme vuotta. Harkat on tuossa kahden kilometrin päässä pienempänä kuskailin mutta iän myötä on osannut itse mennä ei ole tarvinnut enää, enkä voisikaan omien työaikojen takia.
Isompi ei ole oikeestaan koskaan harrastanut mitään ei ole löytänyt sellaista monessa harrastuksessa on käyty kokeilemassa, mutta ei ole halunnut jatkaa. Käy tuossa nuorten kerhossa kerran viikkoon, kavereiden kanssa. Ensi syksynä kokeillaan taas jotain jos innostus riittää niin sitten saa aloittaa. Yrittänyt olen kannustaa jotain aloittaa mutta kun ei halua jatkaa niin en sitten ole halunnut pakottaa, koska mieleistä sen pitää olla. Pienin käy gladiaattorikerhossa kerran viikossa :).

Gladiaattorikerho :D Kuulostaa hauskalta! :)
 
Tuntuu olevan aika paljon harrastusmenoja. Miten ne jaksaa? Töissä oon seurannu luistelijatyttöjen arkea ja aikamoista on jo alle kouluiässä. Monena iltana treenit ja otona ollaan 21.30 ja seuraavana aamuna taas hoitoon jne. Mitä se sitten on isommilla kun nää 4-6v vetää jo tollasta tahtia.

Meidänkin tyttö lopetti luistelun, kun harkkakerrat nousi seitsemään viikossa. Nyt tokaluokkalaisena harrastaa telinevoimistelua 2xviikossa ja tanssia 1xviikossa. Nyt ehtii nähdä kavereita ja olla perheen kanssa kun kaikki illat ei kulu jäähallilla.

12v poika harrastaa jääkiekkoa, oheiset 4xviikossa, jääharkat 4xviikossa ja vähintään yksi peli viikossa. Rankkaa, mutta poika haluaa isona jääkiekkoilijaksi :)
 

Yhteistyössä