Mitä teidän 1-vuotiaat syövät aamu- ja iltapalaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ainainen puuro
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
lähes poikkeuksetta aamuisin puuroa->ohra,kaura tai neljänviljan, lounaaksi ja päivälliseksi useimmiten kotiruokaa ja iltaisin viiliä tai jogurttia ja leipää, hedelmää..

syö jugurttia, viiliä, leipää tai puuroa. Lisäksi jotain hedelmää, yleensä nektariinia, viinirypäleitä, banaania tai omenaa.

Syö kotiruokaa, joskus kun en jaksa laittaa syö Pilttiä.

kotiruoka lounaalla ja päivällisellä, paitsi jos on jotain texmex-ruokaa tms, silloin annan purkista jos ei ole ed. päivän jämiä.
Aamu -ja iltapalalla kaurapuuroa mustikoilla, marjapuuroa maidolla, jogurttia, rahkaa, hedelmää, leipää, muroja, soppaa.....

puuroa toi meidän 1v3kk ei syö ollenkaan, sylkee kaiken aina pois..
aamu ja iltapalaksi syö leipää ja jugurttia, viiliä, hedelmiä, mysliä tai joskus hedelmä/marjakeittoa...
lounaaksi ja päivälliseksi ihan samaa kotiruokaa kuin muukin perhe.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Millaista kotiruokaa syövät? Laitatteko samat mausteet kuin itsellenne?

herkkua kiusaukset ja uunilaatikot. Myös kastikkeet ja muusi/rakettispagetti menee hyvin. Suolaa vältän, lisätään sit itselle, mut muuten kaikki normimausteet.

Aamupalaksi puuroa (vaihdellen eri viljalajeja) margariinisilmällä, hedelmäsoseella tai hillolla. + jotain hedelmän lohkoja.

Iltapalalla on toisinaan puuroa, tai sit kiisseliä+leipää, jugurttia/viiliä+leipää, vispipuuroa..tai muroja.

Samaa ruokaa syö kuin muutkin, on tosin jo 1v8kk

Alkuperäinen kirjoittaja meah:

Ihan normaalia. Tänään esim. itsetehtyjä kalapuikkoja, keitettyjä perunoita ja kananmuna-valkokastiketta.
Huomenna varmaan nakkikastike.

Ja samoilla mausteilla mennään, mä tosin yleensä lisään omalle lautaselle suolaa...

itsetehtyjä kalapuikkoja hmm.. miten niitä tehdään? eikö ole helpompi ostaa valmiita kaupasta?

1v3kk:n ikäinen kuopus syö samaa sapuskaa muun perheen kanssa. Aamulla ja illalla syödään useimmiten erilaisia puuroja. Maustan ruoat melko miedosti enimmäkseen yrteillä ja suolaa käytämme hyvin vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja miettii...:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:

Ihan normaalia. Tänään esim. itsetehtyjä kalapuikkoja, keitettyjä perunoita ja kananmuna-valkokastiketta.
Huomenna varmaan nakkikastike.

Ja samoilla mausteilla mennään, mä tosin yleensä lisään omalle lautaselle suolaa...

itsetehtyjä kalapuikkoja hmm.. miten niitä tehdään? eikö ole helpompi ostaa valmiita kaupasta?

Onhan se helpompaa. Samoin on helpompaa ostaa makaronilaatikko, kinkkukiusaus, jauhelihakeitto, lasagne jne. valmiina kaupasta.

Mutta ei ne maistu samalle.

Ja mä sentään lintsaan tossa hommassa sen verran, etten ala itse mitään tuorekalaa pyörittämään.

Ostan seitiä pakkasesta, siivutan sen vähän jäisenä ohuiksi paloiksi, pyöritän palat kananmunassa ja sitten korppujauho-vehnäjauho-mauste-seoksessa ja paistan pannulla.

Yhteistyössä