Mitä lapsille ILTAPALAKSI

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mämmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mämmi

Vieras
Mitä teidän lapset syö iltapalaksi?
meillä 3- ja 1- vuotiaat ja pitäis keksiä vaihtelua kun näyttää, että toi iänikuinen puuro alkaa tökkimään.
IDEOITA

Saman ikäiset lapset täälläkin kuin ap.llä ja samaa olen pohtinut, myös aamupalan osalta. Meillä ei leipä lapsille maistu kovin hyvin, pienemmälle ainakaan. Puuroja ja jogurttia tarjotaan, mutta selkeää kyllästymistä on havaittavissa. Eikä se jogurtti ihan kauheasti pelkästään täytä.

Meillä 3v syö leipää, maitoa ja hedelmämössöä (piltti tms). 1½v syö puuroa ja lisäksi vielä vähän leipää ja purkin mössöä myös. Kova syömään. 3v syö puuroa jos on jotain erilaisempaa, kuten riisi/suklaa/vispi/ohrapuuroa.

Muroja ja hedelmiä? Maustamaton viili/jogurtti jonka maustat itse jollain? Paistettua/keitettyä kananmunaa?

Mä vaihtelen puuron lisukkeita usein, ja hiutaleitaki niin ei oo niin ykstoikkosta. Lisukkeeksi marjoja, pelkkä voisilmä, hilloa jne.

Muroja, karjalanpiirakkaa, kokeilla erilaisia leipiä, erilaisilla lisukkeilla. Jos esim 3v syö normaalit päivä ruoat, välipaloineen niin alkaa se puuro olla jo raskas iltapala...kasvu kuitenkin tasottuu. Ja varmasti pärjää jugurtilla/viiliksellä yön yli.

Yhteistyössä