mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "onneton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"onneton"

Vieras
Heti alkuun ettei tää ole mikään provo vaan ihan totta...

Eli noin vuoden verran on miehen kanssa mennyt huonosti. Aina kun sovimme riitamme niin kaksi viikko tai viikko tai pari päivää menee tosi hyvin ja sitten alkaa hirveä riitely. Eikä seksiäkään ole ollut koska mies torjuu minut koko ajan. Olen yrittänyt keskustella mieheni kanssa että mistä meillä kiikastaa mutta kun hirveän hankala keskustella sellaisen miehen kanssa joka ei paljoa puhua pukahda. Meidän alle 2-vuotias lapsemme on alkanut jo reagoimaan näihin meihin riitelyihin ja olen miehelleni siitä sanonut ettei näin voi jatkua koska lapsemme kärsii joka kerta kun riitelemme. Pari viikkoa olen yrittänyt keskustella mieheni kanssa siitä, että haluaako hän jatkaa suhdettamme eli mentäisiin parisuhdeterapeutille vai mitä hän haluaa että teemme vai eroammeko niin näihin kaikkiin saan vastauksen ettei hän tiedä. Tämä vastaus antaa mun ymmärtää että hän haluaa erota mutta sitten tänään taas puhuttiin ja haluaisi jatkaa mun kanssa muttei halua terapeutille vaan meidän pitäisi kahdestaan saada meidän parisuhteen solmut auki. Sanoin hänelle että minä en enää usko enkä jaksa kahdestaan yrittää vaan haluan että mentäis parisuhdeterapeutille koska tiedän ettei meidän keskusteluista tuu mitään ku minä se aina yksin puhelen.

Ja minulla itselläni on yli kuukauden kestänyt yhteydenpito aivan ihanaan mieheen josta olen vain koko ikäni vain unelmoinut. Hänen kanssaan pystyy puhumaan kaikesta,antaa mulle sellaista huomiota mistä en oo osannut edes unelmoida ja kehuu mua kauniiksi jota oma mies ei oo saanut sanotuksi kuin päissään. Taidan olla rakastunut mutta sitten mua mietityttää että miten tämä vaikuttaa lapseeni. Mutta en halua myöskään että lapseni joutuu elämään koko ajan riitojen keskellä.

Jos joku osaisi auttaa niin olisin tosi kiitollinen ku pää on ihan sekaisin. Itse oon sitä mieltä että eroan ja nautin elämästäni lapseni kanssa ja johon ehkä kuuluisi tuo unelmieni mies.

Quasimodoja on ollut aina, jos sallit tällaisen wieniläisen sanonnan tähän alkuun. Mutta rakas ystävä, tähtää aina kohti ylintä äläkä uuvu siihen, mitä ystävyys voi pahimmillaan olla. Uskoisin, että ihmeitä tapahtuu, oikeihin päihin siis mennään. Åkei, leikkisästi.

Parisuhdeterapiaan voi mennä yksinkin. Tosin sitä parisuhdetta ei vo ikorjata yksin, niin että jos tosiaan miehesi haluaa teidän suhteelle jatkoa, hänen tulee alkaa osallistua korjaamiseen. Ultimaattumina voi tarjota joko ero tai keskusteluapua ulkopuolelta, eli ns. terapia.

Uusi mies vaikuttaa erityisen houkuttelevalta tällaisessa tilanteessa... Tiedän kyllä, miltä tuntuu kun saa positiivista huomiota ja hellyyttä osakseen enemmän kuin on osannut odottaa, mutta selvitä ensin nykyinen suhde ennen kuin siirryt seuraavaan. Nykyisen jättäminen "uuden paremman" takia pilaa välinne todennäköisesti kokonaan, eikä se ole lapsen isäsuhteen kannalta hyvä.

mies ilmoitti muutama päivä sitten että on sittenkin valmis lähtemään parisuhdeterapeutille. Minä annoin sitten miehelleni tehtäväksi eilen että hän varaa sen ajan että näen että hän on tosissaan lähdössä sinne. No eipä ole vielä saanut varattua meille terapeutille aikaa joten mun mielestä tää on selvä viesti mieheltä ettei hän olekkaan sittenkään valmis. En saa minkäänlaista keskusteluyhteyttä mieheen että minkä takia hän ei varannut sitä aikaa. En kyllä jaksa enää...kertokaa mulle mitä teen? Yksi kaverini sanoi mulle että mieheni haluaa varmaan vähän aikaa sulatella terapeutille menemistä. Meillä on niin paha tilanne ettei välillä siedetä toisiamme saman katon alla eli sen takia pitäis päästä nopeasti juttelemaan terapeutille. Itse oon kyllä niin valmis eroamaan ettei mitää rajaa.

Yhteistyössä