mitä tehdä pojan ja isäpuolen kanssa? !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pini83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pini83

Uusi jäsen
03.02.2007
14
0
1
mul on 5v. poika ja 1v.4kk ikänen poika,oon yhdessä nuoremman muksun isän kanssa ja haluaisin kuulla muiden kokemuksia isäpuolen ja äidin edellisestä suhteesta olevan lapsen väleistä !? meillä ongelmia tulee edelleen, lähinnä isäpuoli "valittaa " mulle mun 5v. käytöksestä ! ? en tiedä miten suhtautuisin koska lapset on lapsia eikä varmana usko jokasta käskyä heti ja tätähän mun mies ei siedä, mun mielestä tollanen on kohtuutonta kun kysees on pieni lapsi,tosin kyl säännöt on oltava joita noudatetaan... tuntuu kamalalta tollanen pienen pojan haukkuminen.... ero on käynyt moneen kertaan mieles kun päihde ongelmakin täl miehel on, pelottaa et riittääkö mun jaksaminen taas uuteen alkuun ? t: kohtako taas yh? :(

Mulla 4v. ja 1v2kk tytöt. Ja nuoremman tytön isän kanssa siis yhdessä. Olen havainnut samanlaista ongelmaa meillä. Kaikkeen 4v. tekemiseen pitää puuttua ja joka asiasta sanoa pahasti. Lisäksi mies tuntuu alentuvan itse lapsen tasolle vastaten "ei haluttaiskaan et tuut kotiin" jos tyttö kiukuttelee ja sanoo hänelle pahasti "en tykkää susta enkä haluu lähtee kotiin". Olen itsekseni pähkäillyt josko tämä johtuisi vain lapsen iästä, ei niinkään biologisesta siteestä. Mutta tiedä häntä, joka tapauksessa käytös on lasta kohtaan väärin ja monenmoisia ratkaisuja on täälläkin toisinaan tullut mietittyä. Vielä koitetaan selvitä puheella. Tsemppiä paljon teille!! :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.02.2007 klo 15:21 harmaana nyt kirjoitti:
Mulla 4v. ja 1v2kk tytöt. Ja nuoremman tytön isän kanssa siis yhdessä. Olen havainnut samanlaista ongelmaa meillä. Kaikkeen 4v. tekemiseen pitää puuttua ja joka asiasta sanoa pahasti. Lisäksi mies tuntuu alentuvan itse lapsen tasolle vastaten "ei haluttaiskaan et tuut kotiin" jos tyttö kiukuttelee ja sanoo hänelle pahasti "en tykkää susta enkä haluu lähtee kotiin". Olen itsekseni pähkäillyt josko tämä johtuisi vain lapsen iästä, ei niinkään biologisesta siteestä. Mutta tiedä häntä, joka tapauksessa käytös on lasta kohtaan väärin ja monenmoisia ratkaisuja on täälläkin toisinaan tullut mietittyä. Vielä koitetaan selvitä puheella. Tsemppiä paljon teille!! :hug:

toi kuulostaa kyllä mun korviin aika kamalalta... ei aikuinen ihminen saa sanoa lapselle noin!! :/

itselläni on ihana isäpuoli joka on vieny mua esim. kalaan, johon en ois omien vanhempien kanssa koskaan päässy.

Ehdotan että koitatte keksiä isäpuolelle ja lapselle jotain yhteistä kivaa tekemistä, jolloin saavat olla ihan kahden kesken... varmasti parantaa välejä. Ja kyllä aikuisen miehen on pystyttävä suhtautumaan molempiin lapsiin tasapuolisesti.. toki tunteet bilogista lasta kohtaan ovat varmasti suuremmat, mutta ei sitä saisi lapsille näyttää.

Toivottavasti saatte asiat järjestymään parempaan suuntaan!!! :hug:

Heippa!

Mielestäni ei sopivaa käytöstä aikuisilta ihmisiltä. Tottakai lapset kiukuttelee ja varsinkin isä- ja äiti puolilleen, koska haluavat kokeilla heidän rajojaan ja rakkauttaan.

Mulla asiat (ainakin vielä) aivan loistavasti. Odotan juuri miehelleni hänen ensimmäistään lastaan, minun toistani. Minulla on erittäin hyvät välit tyttöni isään sekä myös nykyisellä miehelläni on myös. Erosin entisestä miehestä juuri onnellisesti enne kuin saimme tietää raskaudestani ja raskauden aikana tapasin uuden mieheni, joka on tyttööni heti alusta asti tutustunut. Ehkä se johtuu siitä sitten, että nyk. mieheni tulee hyvin toimeen tyttöni kanssa... Tosin muutimme yhteen vasta kun lapseni ole melkein kahden vanha ja sitä ennen näimmen noin kerran kuukaudessa, koska mieheni asui tulloin vielä Britaniassa. ´

Mielestäni on hyvä keksiä jotain yhteistä tekemistä isäpuolelle ja lapselle, jotta he pääsevtä tutustumaan kunnolla toisiinsa, ilman että äiti vieressä varmistaa.