Mitä tehdä lapsen kerhon aloittamisen kanssa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi pahus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi pahus

Vieras
Meillä on lapsi ollut nyt muutaman kerran kerhossa.Ensimmäisellä kerralla meni hyvillä mielin,toisella kerralla sanoi että ei mene,mutta sain hänet kuitenkin lähtemään.Kerhossa sanoi että älä jätä minua sitten tänne.Sain kuitenkin houkuteltua että käyn kaupassa ole sinä sen aikaa täällä.Kun menin hakemaan niin oli ihan hyvillä mielin.

Nyt taas kun kerhopäivä lähestyy sanoo ettei halua mennä. Olen koittanut sanoa että siellä on kivaa ja mitä kaikkea kivaa siellä tehdään,ei auta,en halua mennä.

Vienkö vaan hänet sinne vai mitä tehdä? Lapsen kanssa ollaan oltu ihmisten ilmoilla mutta lapsesta löytyy luonnostaa hiukan ujompi puoli vaikka hyvin osaa ja tykkää leikkiä muiden lasten kanssa...

Äidin sydäntä vaan riipii kun toista joutuu väkisin viedä....Vaikka toisaalta lapselle tekisi todella hyvää tämä kerhoilu...

Yritä vielä. Meillä kävi viime syksynä 5 kertaa hienosti, sitten itki hysteerisesti kaksi kertaa joten pidimme parin viikon tauon. Aloiteltiin sitten varovasti, eli mentiin hyvissä ajoin, pieni pehmolelu mukana, istuin hetken eteisessä kunnes lapsi hivuttautui kerhotädin houkuttelemana tämän syliin, sit sanoin pikaiset heipat hälle ja läksin. Pikku hiljaa kevättä kohti rohkaistui, mutta istahtaa aina hetkeksi syliini ennenkuin menee mukaan.

Minkä ikäinen lapsesi on? Oletko jutellut kerhotätien kanssa miten siellä menee? Onko ryhmä kovin suuri ja ohjaajia vähän? Meidän kaksi vuotias neiti aikoinaan käyttäytyi samalla tavalla, ettei sitten enää halunnut mennä ja annoin periksi. Nyt kolmevuotiaana kerhoilu maistuu eri tavalla ja ei ole (ainakaan vielä) sanonut ettei halua mennä. Mun tyttäreni on aika ujo ja hitaastilämpiävä ja ajattelin silloin vuosi sitten, että samapa tuo, ehtii myöhemminkin. Meillä oli oikea ratkaisu.

Täytyy yrittää,koska varmasti tekisi ujoudellekkin hyvää.Vois jopa hiukan rohkaistua kun kerhoilisi. Olisiko hyvä ettei kerhoilusta ja sinne menosta puhuisi ennen sitä päivää mitään....?

Yhteistyössä