Mitä tehdä,kun saa karenssin ja ei saa kelalta rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "maria"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"maria"

Vieras
Olen työttömänä ja lopetin kesken yhden työkkärin järjestämän työelämän työpaikan 2e/h palkalla joten sain sen takia karenssin joten en ole saanut rahaa kelalta 2kk ja laskuja maksamatta ja vuokrat.Asun mieheni kanssa joka on vakitöissä asumme vuokralla joka on kummankin nimellä.

Olisko sosiaalitoimisto mitään...? Todennäköisesti miehesi kuitenkin tienaa yli minimirajan joten teidän vaan täytyy pienentää menoja, muuttaa halvempaan tai koittaa sitkutella jotenkin luotoilla tms.

työkkäristä voit kysyä, mutta hekin maksavat vain 25 prossaa normaalista, kosk aolet ITSE aiheuttanut tilanteesi. Jrkevämpää olis olut hakea vaikka saikkua.

Olen hakenut oman alan ja muidenkin alan töitä joka paikkakunnalta päivittäin ja lähettänyt useita työhakemuksia niihin ja siltikään en ole saanut töitä eli olen ollut 2vuotta jo työttömänä.
Menisin töihin ihan sama minne ja mitä joutuisin tekemään kunhan saisin niitä töitä joten se ei ole siitä kiinni.
Onkohan mahdollista soskusta saada takautuvasti rahaa että saan laskut maksettua.
Mieheni on maksanut koko vuokrat,mutta yleensä maksamme ne puoliksi koska vuokra kämppä on kummankin nimellä,joten olen velkaa miehelleni vuokrista ja muut laskut päälle.
Asumme 34neliön yksiössä jossa on vuokra 270e/kk johon kuuluu vesi mukaan joten onneks sitä ei tarvi maksaa erikseen.

[QUOTE="maria";22375728]Olen hakenut oman alan ja muidenkin alan töitä joka paikkakunnalta päivittäin ja lähettänyt useita työhakemuksia niihin ja siltikään en ole saanut töitä eli olen ollut 2vuotta jo työttömänä.
Menisin töihin ihan sama minne ja mitä joutuisin tekemään kunhan saisin niitä töitä joten se ei ole siitä kiinni.
Onkohan mahdollista soskusta saada takautuvasti rahaa että saan laskut maksettua.
Mieheni on maksanut koko vuokrat,mutta yleensä maksamme ne puoliksi koska vuokra kämppä on kummankin nimellä,joten olen velkaa miehelleni vuokrista ja muut laskut päälle.
Asumme 34neliön yksiössä jossa on vuokra 270e/kk johon kuuluu vesi mukaan joten onneks sitä ei tarvi maksaa erikseen.[/QUOTE]

Tuskin saat sossusta mitään. Sossu ei katso, että maksatte puoliksi vaan katsoo teidän yhteistulot ja menot.

Ei ne sossustakaan takautuvasti mitään maksa ja miehen tulot jos riittää vuokraan ja muihin asumis ja terveydenhuollon menoihin ja sitten jää vielä se teidän perusosan määrä vajaa 800€/2aikuista niin et saa sieltä mitään.
Ei ole merkitystä sillä että yleensä olette maksaneet puoliksi. Lain mukaan se maksaa jolla on varaa

270€/kk on vuokra, ja se on maksamatta vaikka talossa on työssäkäyvä mies....? Ei ei ei, ei niin.

Jos menisit harjoittelijaksi jonnekin? Saisit työttömyysrahat, ylläpitokorvauksen, työkokemusta ja ehkä jalkaa työpaikan oven väliin :)

[QUOTE="maria";22375728]Olen hakenut oman alan ja muidenkin alan töitä joka paikkakunnalta päivittäin ja lähettänyt useita työhakemuksia niihin ja siltikään en ole saanut töitä eli olen ollut 2vuotta jo työttömänä.
Asumme 34neliön yksiössä jossa on vuokra 270e/kk johon kuuluu vesi mukaan joten onneks sitä ei tarvi maksaa erikseen.[/QUOTE]

siis häh,jos te asutte miehen kanssa yhdessä,miksi sun täytyisi maksaa/olla velkaa hänelle? en ymmärrä. ja 270e on aika pieni vuokra meillä on yli 700e

Muuttakaa erilleen. Sitten olet papereilla yhden ihmisen talous, vailla tuloja. Luulisi saavan helpommin sossusta rahaa sitten. Sossu jos kysyy, niin vastauksena suhteen kariutuminen ja erimielisyydet yms yms. Uudelle vuokranantajalle voi valehdella korvat täyteen kun tulee kysymyksiä tuloista ja ammatista. Älä toki liian kallista kämppää ota, ei sossukaan loputtomia vuokrasummia maksa. Muista hakea asumistukea KELAlta. Uuden asunnon voikin sitten jättää kätevästi tyhjäksi, tai vaikka varastoksi, jos haluatte saman katon alla asua. Kannattaa kuitenkin sähkösopimus tehdä, etteivät epäilyt herää sossussa. Kenellekäänhän se ei oikeasti kuulu missä aikasi vietät. Tsemppiä!

Orjuus on kielletty kansainvälisissä sopimuksissa. Jos työkkäri pakottaa töihin kahden euron tuntipalkalla tai työttömyyspäivärahaa vastaavalla summalla, kyseessä on juuri kansainvälisissä sopimuksissa kielletty orjuus.

Entä jos alkaisin tekeen kotoa käsin jotain nettihommia kuten tässä linkissä työtön äiti tienaa 5390e/kk vasmaamalla jonnekkin kyselyihin niin auttaskohan tuo yhtään minua?
http://www.az-news.org/fi

Alkuperäinen kirjoittaja emme elä 1600-luvulla;22376075:
Orjuus on kielletty kansainvälisissä sopimuksissa. Jos työkkäri pakottaa töihin kahden euron tuntipalkalla tai työttömyyspäivärahaa vastaavalla summalla, kyseessä on juuri kansainvälisissä sopimuksissa kielletty orjuus.

että 2 euron tuntipalkalla on työkkäri "pakottanut"

Voi yksinkertaisuus.. se kun ei ole työpaikka vaan työelämänvalmennus/-harjoittelu. Siinä ei solmita työsuhdetta työnantajaan, joten se siitä orjuudesta. :whistle:
Tokihan monta mieltä tuosta voi olla ja puhutaan oikeilla termeillä.
Tokihan siellä työtä tehdään, mutta ei se siitä työsuhdetta tee. ;)

Orjuutta tai ei, mutta Suomessa ei ole kansalaispalkkaa eikä työttömyystuet ole mitään itsestään kaikille lankeavia etuuksia. Niiden saamiseksi on täytettävä tietyt ehdot. Ei toki ole pakko mennä työkkärin järjestämään "suojatyöhön", mutta sitten ei ole pakko nostaa työttömyyskorvauksiakaan. Hyvin simppeliä ja selkeää minusta.

että 2 euron tuntipalkalla on työkkäri "pakottanut"

mun tuttu joutui jollain pakkorahalla töihin kun ei saanut töitä mistään,sen miehen tulot vähennettiin siitä jotenkin niin sai ihan muutaman satkun siitä työajastaan minkä teki 5x viikossa 6 tuntia per päivä..
kiitti onneaan että sai sijaisuuden jonkun jäätyä äp lomalle pääs isommalle rahalle.

Yhteistyössä