Mitä tehdä, kun koulun kiusaaja on naapurissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä on aina ollut välienselvittelyä naapurin pojan kanssa tilanteen kuitenkaan radikaalisti muuttumatta. Samoin muilla naapureilla. Olen sanonut lapsilleni, että kyllä poika vielä oppii. Esikoinen on saman ikäinen ja aloittivat ekan luokan viime vuonna. Kiusaaminen siirtyi kouluun ja asiasta keskusteltiin useita kertoja. Nyt on taas koulu alkanut ja sama meno jatkuu. Ensi vuonna meidän toinen lapsi aloittaa koulun ja hän vasta onkin ollut kiusaajan hampaissa. Mitä ihmettä tälle voi tehdä? Ollaan jopa harkittu toista koulua, mutta tuntuu hölmöltä antaa periksi tilanteelle. Mutta enää en usko itsekään, että poika oppisi tai ainakaan en haluaisi lapsieni olevan opettajina ja kärsimässä kiusaamisesta.

Koulun mielestä ei ole vielä niin systemaattista, että voisivat puuttua. Haluavat vielä antaa pojalle aikaa. Kiusaa niin monia, ettei näytä siltä, että kiusaaminen kohdistuisi vain yhteen tai kahteen. Mutta me kun asutaan tässä naapurissa, joten koulumatkat on tuskaa sen lisäksi, että koulussa on kurjaa. Kurjaa väistelläkään luokkakaveria jo tässä vaiheessa koulunkäyntiä.

Paskaa naapurin postilaatikkoon kirjeessä osoitettuna pojalle
Pojan tuijottelua ja kyttäämistä niin että tämä huomaa
Pojan pelottelua laillisin keinoin
Jos menet huutamaan pojalle tai tämän vanhemmille, niin muista kuvata tilanne ettei sinua voida syyttää mistään uhittelusta

Mitä tää naapurin poika sitten oikein tekee? Miksei vanhemmat puutu?

Kouluun vaan yhteyttä, koulun pitää puuttua asiaan, ei sen mitään systemaattista tarvitse olla ja naapureille toteat, että teet rikosilmoituksen, jos homma ei lopu.

Kyllä itse sanoisin kiusaaja pojalle että jos tälläistä viellä tapahtuu joku yö tulen ja syön sen. Pieni pelottelu usein lopettaa touhun. Ja tälläinen kiusaaja on sen ansainnut vaikka lapsi onkin. Jollei omat vanhemmat laita kakaraan kuria minä laitan. Aivan sama mitä muut ajattelee kun on kyse omasta lapsesta.

Menisin keskustelemaan asiasta naapurin lapsen kanssa. Mitään siinä ei menetä, jos välit ei ole nytkään kovin hyvät. Saattaisin harkita sitä toista koulua tai jopa muuttoa jos kyse ei ole omistusasunnosta.

Kaikki taitaa riippua siitä millaiset vanhemmat naapurissa on. Jos ne on "hälläväliä saatana perkele"-tyyppiä joilla on puoli sukua vankilassa ja lapsi omaksunut samaa tyyliä niin tilanteen hoitaminen pois päiväjärjestyksestä saattaa olla astetta vaikeampaa.

Itse uhkailisin sitä naapurin kiusaaja itse. Joku tilanne, missä voi kahdenkesken puhua, ja uhkailisin kaikilla kamalilla jutuilla, mitä teen, jos vielä katsookin meidän lapseen. Jos tuosta tulisi jotain sanomista, sanoisin pojan valehtelevan.

[QUOTE="hmm";27082737]Itse uhkailisin sitä naapurin kiusaaja itse. Joku tilanne, missä voi kahdenkesken puhua, ja uhkailisin kaikilla kamalilla jutuilla, mitä teen, jos vielä katsookin meidän lapseen. Jos tuosta tulisi jotain sanomista, sanoisin pojan valehtelevan.[/QUOTE]

Mä oon aatellu sisimmässäni ihan samalla tavalla :-) Vaikka oon olevinani sivistynyt ihminen, tässä se nähdään, mitä oman lapsen suojeluvietti voi saada äiti-ihmisessä aikaan!

Kyllä koulun on pakko puuttua! Ei ole mikään selitys että kiusaa kaikkia, päin vastoin!! Jos ei riitä että puhut rehtorille niin sitten yhteyttä vaan rehtoria ylempään tahoon. Ja niin ylös ja niin monta kertaa että jotain tehdään. Ei se ole oikein että kiusattu vaihtaa koulua ja kiusaaja pääsee kuin koira veräjästä.'

Yhteistyössä