mitä tehdä kun koira ei ole vieläkään sisäsiisti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
yleensä yöllä tekee.ei oo kiva aamulla ekaksi siivoilla jätöksiä...ei siinä sillon enää mitään voi tehdä ;)muuten ihana koira,mut toi alkaa olla jo aika stressaavaa..

Saas nähä toimiiko nää linkit... Kokeiles onko mitään apua. Saattaa olla jonkinmoinen "murrosikäkin" menossa koiralla.

http://www.saksanseisojakerho.fi/forum/read.php?f=8&i=557&t=557

http://keskustelu-2005.koirat.com/viewtopic.php?t=241

http://www.multisoft.fi/koiraneuvola/modules.php?op=modload&name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=1393

http://www.multisoft.fi/koiraneuvola/modules.php?op=modload&name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=1473

Niin, ja toi viimonen linkki koskee mun omaa koiraa.... :ashamed: :whistle: Sen kans on tosiaan meinannu mennä järki tyystin jossain vaiheessa. Että tiedän kyllä mistä puhut! :D Nyt ei oo pissaillu aikoihin sisälle, laitettiin kesällä ulkotarha, jonne jätän sen AINA jos olen pois kotoa HETKENKÄÄN. Ettei ainakaan pentu oppis samaa tapaa, sitten oisin kyllä toden näköisesti suljetulla osastolla. Niin saamarin hankalaa noinkin vanhalta koiralta opettaa tapoja pois! Se kun kusi yhteen aikaan kaikki lasten satukirjatkin, jos jäivät lattialle. \|O Koira tosiaan on vieny entistä omistajaansa ihan 6-0, omistajan sitä huomaamatta. Ja mä otan koirilta vesikupin pois siinä klo 19-20. Ulkona käydään vielä klo 23-24, ja aamulla klo 5-7 seuraavan kerran.

meillä n.1,5 v koira ja illalla käydään 22-23.00 ulkona ja aamulla 5-7.00 välillä seuraavan kerran.pidempään jos menee,niin silloin tekee kyllä vaikka lattialle!!mutta pyytää kyllä jo onnex silloin aamulla ulos,kun oon nukkumassa vielä.

kiitos vastauksista.illalla meillä käydään ulkona klo:23 tai vähän aikasemmin.aamulla pääsee aina ulos viiden aikaan.ja silti on joskus ylläreitä lattialla :/ vesikupin olen ottanut jo pitemmän aikaa yöksi pois.. :( en keksi ennee keinoja. :/

Taalla USAssa aika monet pitavat koiran yon sellaisessa pikkuhakissa sisalla (crate), vastaava siis kuin kissan kantokoppa tms. Koirat oppivat kuulemma suhteellisen helposti siihen, ja jopa pitavat siita, se on koiran oma luola/turvapaikka. Eika koira omaa makuusijaansa helpolla likaa.

Omaa koiraani en ole siihen opettanut, mutta harkinnassa on. Ehka tuo hakki olisi hyva juttu yoksi. Googlella loytyy "crate training" hakusanoilla ohjeita.

Moi, tää nyt ihan myötätunnosta..

Meidän koiruli ei ole kertaakaan pissannut tai kakannut meidän kotiin sen jälkeen kun oppi sisäsiistiksi, mutta jostain syystä kun mennään mun miehen äidille kylään niin siellä se saattaa lirauttaa lattialle?! olen miettinyt että ehkä se siellä aina niin innostuu kun anoppi sitä riehuttaa. Tuntuu kyllä et "mummolassa" ei päde muutenkaan samat säännöt kuin kotona. Kotona koira ei koskaan mene sohvalle eikä tule sänkyyn (ainakaan meidän nähden) mut mummolassa se hyppää ekana sohvalle tai sänkyyn köllöttelemään.. :o tosin anoppini lellii koiraa muutenkin liikaa, vaikka olen kieltänyt..

On tosi kiusallista että koira lorauttaa siellä aina matolle, koita siinä nyt selittää että "ei se kotona koskaan..." :snotty:

t. enne ja masu rv18+1

Meillä myöskin n. 1,5 v kääpiösnautseri... Eläinsuojeluviranomaiset "ottivat huostaan" sen edellisestä paikasta. Eli tallissa useamman hevosen ja usean kymmenen koiran kanssa. Ei siis mitään hajuakaan sisäsiisteydestä. :( Toki tuon tiesin jo ottaessani, ettei sen kanssa tule olemaan helppoa, mutta kyllä mua kanssa välillä ottaa se niiiiiin pattiin tuo sisälle kuseminen / paskominen.... \|O

Ymmärränhän mä toki sen, että eihän sitä voi toiselta ihan kaikkea vaatia, kun edellinen paikka ollut mikä on... :(

Meillä ei ole kiinni siitä, etteikö se pääsisi tarpeeksi ulos... boxissa se nykyisin onkin silloin kun ei itse olla kotona. Sinne ei tee mitään (kukas sitä nyt pedilleen kusis!), mutta "irrallaan" sisällä ollessa saattaa lirauttaa pisut, vaikka just olis tullu sisään. Riittää, että mä häivyn sen näköpiiristä hetkeksi... :/

Olis kyllä ihanaa, jos siitä vielä joskus sisäsiisti tulis... olen kyllä jo siitäkin toivoni menettäny.

Vielä olis yksi keino. Eräs kääpiösnautserin kasvattaja sano, että kohdun poisto vois myös helpottaa ja lopettaa tuon ikävän tavan....

Yhteistyössä