Mitä tehdä?Hermot ei kestää! (lapsesta)

vanhempien tehtävä on antaa lapsille pettymyksiä jotta niistä kasvaisi vahvoja aikuisia jotka kestävät pettymyksiä, ne kun kuuluvat elämään.
Rutiinia, rajoja ja rakkautta.
joka ilta samat toimet, samaan aikaan ja kun ei anna periksi niin lapsi oppii että vanhemmat päättää.
toki ei ole mitään taikasauvaa joka asiat muuttaisi edes viikossa tai kuukaudessa mutta ajan kanssa tuottaa hedelmää jos jaksaa olla kärsivällinen.
ja yks mikä auttaa niin ennakointi. esim ennen kauppaan menoa ilmoitat lapselle että nyt en osta sulle mitään. ja et osta vaikka lapsi tekisi minkälaisen raivarin tahansa.
tai 15min syödään kaalipataa tai 20min päästä mennään sänkyyn ja nukkumaan.

Sä oikeasti pääset PALJON helpommalla kun pidät tietyt säännöt ja et anna periksi sellasissa asioissa jotka ensin kiellät. Ja sun lapsellesikin se on helpompaa kun aikuinen sanoo miten asiat tehdään, se on sitä perusturvallisuutta. Lapsi on liian pieni päättämään asioista, sinun tehtäväs on opettaa lapselle miten elämää eletään niin että on hyvä itselleen ja muille.

Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
mutta voiko se olla merkki että hänellä on autismi?vai se on vain uhma?tai olin kasvatanut väärin?

se on se uhma! ja vielä et ole mitään menettänyt, päinvastoin, kiireesti säännöt peliin niin lapsikin kiittää sinua vanhempana..

Alkuperäinen kirjoittaja kuri:
mutta voiko se olla merkki että hänellä on autismi?vai se on vain uhma?tai olin kasvatanut väärin?

se on se uhma! ja vielä et ole mitään menettänyt, päinvastoin, kiireesti säännöt peliin niin lapsikin kiittää sinua vanhempana..

kiitos! =) :hug: :hug:

en siis tarkoittanut, että lapsesi olisi autistinen vaan oman autistisen pojan hoitojaksojen jälkeen olen saanut alan ammattilaisilta ohjeita ja neuvoja joita olen soveltanut pienempiin sisaruksiin.
Uhmaa se on ja me vanhemmat olemme joskus voimattomia lapsen uhman edessä, mutta kun on pelisäännöt joiden mukaan kuljetaan niin se auttaa vanhempia ja ennen kaikkea lasta.
Lapsen elämä ei ole helppoa kasvamisineen ja uhmineen ja siksi tarvitsee aikuiselta turvallisuutta ja sitä, että lapsi voi luottaa siihen, että äidin ja isän sana pitää.
Meillä ei tosin tuo jäähy homma millään onnistuisi, mutta sänkyyn illalla mennään aina 20.00.
ja jos mulla pettää hermot lasken vaikka sataan tai menen makuuhuoneeseen ja olen siellä niin kauan, että pystyn olemaan rauhallinen aikuinen. lapset tietää silloin ettei sinne ole mitään asiaa ja yleensä 5-10minuutin päästä äiti joka kertoo miksi sinne huoneeseen meni.
mutta nyt menen sinne nukkumaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja kuri:
Mutta eikö se on psyykkelle vaarallista jos lapsi huuta vaikka tunti esimerkiks? :/ Hän ei nukku koska hän on tommonen ,olen jo laitanut häntä monta kerta mutta ei,se on mahdotonta :/

no ei todellakaan ole psyykkeelle vaarallista! sitä sanotaan kasvattamiseksi..

Eikö hän saa traumoja? :D Mun äiti ainakin ei anna huuta hänelle hän anna heti mitä lapsi pyytä,hänen mielestäni,näin pitäis olla ja lapsuus pitäis olla onnellinen,mutta mun mielestäni se on väärin :/

myöhemmin lapses kiittää sua ku pienestä pitäen on kuri ja järjestys ( rajat ja rakkautta). EN voi ymmärtää sellaista et vanhemmat antavat lastensa hyppiä silmille..

Yhteistyössä