Mitä tehdä 500?:n setelillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Silti kiitollinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Silti kiitollinen

Vieras
Saatiin appivanhemmilla joululahjaksi tuollainen seteli ja mä aloin heti murehtia, että eihän sillä missään voi ostaa, kun ei voi luottaa, että löytyy vaihtorahaa.
Eli pitäiskö se rikkoa jossain ensin, mutta missä?

Kiva lahja kyllä, mutta epäkäytännöllinen siis helpompaa olis meille jos olis pienempinä seteleinä.

No käy herranisä särkemässä vaikka satasiksi se :)
Ja kyllä ainakin marketeissa pitäisi ( ei välttämättä ole kyllä, tiedän ) olla vastata tuosta jos nyt et aivan kympin ostosta ole tekemässä :D

Mä kyllä keksisin käyttöä heti ;). Kyllä 200 ostoksesta pitäis vaihtorahat löytyä. Mene illalla kauppaan niin on vaihtokassakin isompi, eikä tarvi miettiä riittääkö loppupäiväksi .

No meilä menee ruokakauppaan jo sen 150-250 euroa...ja uskon että Prisma kykenee antamaan vaihtorahaa tuonverran takaisin. Eli ei ois mulle vaikea tuota hajottaa Toinen vaihtoehto ois vaikka H&M...kun kierrän sekä vauvojen, taaperoiden, tyttöjen, miesten ja odotuspuolen, niin eiköhän siinä ole 500? euroa sitten jo mennyt :D

Mä vaan muistan, kun oon kerran yrittänyt Sokosella maksaa 200?:n setelillä ja silloin myyjä katsoi mua kuin jotain rikollista eikä suostunut ottamaan sitä vastaan. Mua nolotti kun käännytti mut pois kassalta, siitä kai tää "trauma" jäänyt :(

Isoissa marketeissa onnistuu maksaa isoillakin seteleillä, mutta mikään pieni kyläkauppa tai kioski ei tuollaista huoli. Ensinnäkään ei ole riittävästi vaihtokassaa, ja toiseksi epäilevät että raha on väärennös.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä vaan muistan, kun oon kerran yrittänyt Sokosella maksaa 200?:n setelillä ja silloin myyjä katsoi mua kuin jotain rikollista eikä suostunut ottamaan sitä vastaan. Mua nolotti kun käännytti mut pois kassalta, siitä kai tää "trauma" jäänyt :(

Mä kans kerran maksoin Lindexissä neljänkympin ostokset 200e setelillä, kaksi myyjää tutki rahaa ja sit toinen poistui vielä takahuoneeseen rahan kanssa hakemaan vaihtorahaa tai jotain..
Kyllä mua jotenkin "hävetti" ja ärsytti kun viereisen jonon tyypit kyyläsi uteliaina että mitäs tuolla toisella kassalla oikein tapahtuu..

Alkuperäinen kirjoittaja wieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mä kans kerran maksoin Lindexissä neljänkympin ostokset 200e setelillä, kaksi myyjää tutki rahaa ja sit toinen poistui vielä takahuoneeseen rahan kanssa hakemaan vaihtorahaa tai jotain..
Kyllä mua jotenkin "hävetti" ja ärsytti kun viereisen jonon tyypit kyyläsi uteliaina että mitäs tuolla toisella kassalla oikein tapahtuu..

Isoista seteleistä on tutkittava aitous siinä kassalla tai takahuoneessa. Mitäs noloa tuossa nyt muka on?

Kyllä minä olen ainakin maksanut muutaman kympin ostoksia 500 euron setelillä ja kyllä ainakin isommissa kaupoissa on vaihtorahaa. Ainut mikä siinä maksamisessa "nolottaa" on se, että kassa laskee kovalla äänellä niitä vaihtorahoja ja takana olijat siinä pällistelee.

kyllä mä olen ainakin saanut tuhottua/vaihdettua monen monia 500? seteleitä (perinnöksi sain) prismassa,cittarissa,asiakaspalveluissa,gigantissa ym..aamuisin ei välttämättä ainakaan ole ihan pienissä kaupoissa kassoissa niin paljoa rahaa vaihtaa jos on pienet ostokset

mä maksoin baarissa kaljan 500? setelillä,kysyin ensin et onko antaa isosta rahasta takas ja olihan niillä. et on kyllä isoissakin kaupoissa,kunhan ei nyt heti aamusta ryntää. ja kannattaa tietty ensin kysyä. tai vaihtoehtoisesti mennä pankkiin rikkomaan se raha kun toi lakko loppuu.