Mitä teette

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viikonloppuisin??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
muilla ole lehmiä. Ne on lypsettävä vähintäin kaksi kertaa päivässä myös viikonloppuna, siis sunnuntai aamunakin. Siihen kuluu 7-8 tuntia päivässä, sitten lypsyjen välillä on muita töitä.
Oikeastaan olen kateellinen, kun teillä on vapaat viikonloput , eikä seitsemää päivää viikossa töitä. Toivottavasti osaatte arvostaa vapaitanne, minä ainakin osaisin.

En lypsä lehmiä, mutta käyn seitsämänä päivänä viikossa töissä. En edes välitä vapaapäivistä.

Vietin tämän viikonlopun yksin. Lapset ovat tämän viikonlopun reissussa.

Eronneena naisena elämä on ihan mukavaa. En kaipaa juustovateja, punaviiniä, elokuvailtoja ja vierekkän nysväämistä. Seurustelu ja yhdessäoloaikoina tuota tuli harrastettua liiankin kanssa.

Saunomista en kaipaa enää ollenkaan. Kävin kesällä kerran uimastadionilla saunassa ja uimassa. Tuokin nautinto on jäänyt pois eikä ole yhtään ikävä. Välistä tuntuu siltä, että elän askeettisemmin kuin nunnat ja munkit luostareissaan.

Katsoin aamulla telkkarista Sunnuntai-Vekkarin ja sen jälkeen kuurojen jumalanpalveluksen. Sitten lähdin töihin.
Kävin sitä ennen Sokoksella 100-vuotiskahveilla.

Joku hirveä mies möykkäsi liukuportaissa tyyliin ""ei millään uskoisi, että olen Suomessa. Niin paljon kauniita naisia perse maata viistavien tanttojen Suomessa.""

Suomalaisilla miehillä on rima korkealla. Eipä tullut entistä ukkoa ikävä, kun katsoin taakseni. Tuollaisia miehiä mahtuu 13 tusinaan.

Juttulin työkaverini kanssa. Hänkin painaa päivätyön lisäksi kahta työtä. Lisäveroprosentti on 45.

Nauttikaa parisuhteestanne. Jos joskus jäätte yksinhuoltajaksi, niin kissan päivänne ovat ohi.

Painatte kahta työtä niska limassa, notkutte sitten netissä vatsa täynnä raakapakastepullaa. Lapset ovat jo isoja.
Kaipaavat äidiltä vain kännykällä jotain ruokareseptiä.

Olo on auvoinen ja seesteinen. Ei ole ikävä minnekään eikä ketään. Annatte terapiaa hädissään oleville. Olette valaistuneita. Tämän pidemmälle ei kukaan pääse henkisessä kasvussa. Kukaan ei kaipaa teitä ettekä te ketään. Tilit ovat tasan.

Mistäkö haaveilen. Haaveilen ajasta, jolloin ihmiset oppisivat tasaamaan hyvinvointia. Ei elämää tarkoitettu sellaiseksi, että kaksi tervettä ihmistä nysvää keskenään kahdella tietokoneella. En haluaisi, että joku mies tuhraisi aikaansa vieressäni. Hänellä pitää olla tärkeämpääkin tekemistä.

Luin tänään Gloriasta jonkun vanhan miehen ajatuksia.
Hän sanoi, että maapallo tuhoutuu sadan vuoden päästä.
Ehkä väite pitää paikkansa, jos kaikki haluavat vain nauttia ja elostella. Maapallo on jutun mukaan valtavan saastunut.
Väite on totta. Pahoittelen, että pilasin teidän fiilistelyn.
Kylmä suihku maanantaiaamuna, kun luette jutun.

Ei maailman hätää pääse pakoon filtin alle pienessä punaviinipöhnässä. Nytkin hyvin moni palelee Pakistanissa.
Aasit tuovat apua vuoristoseudulle. Täällä yksi aasi on unohtunut netin ääreen. Nyt lähden laskemaan lampaita.

Ei vaivuta nirvanaan lihapatojen äärellä. Aika on kortilla.
Yhdentoista hetki raksuttaa. Tehdään jotain eikä vain viihdytä Ellien palstoilla vaikka se niin kivaa onkin.

Nukutaan pitkään, otetaan päiväunia, rakastellaan, suukotellaan, siivoillaan, järjestellään paikkoja, käydään kaupungilla, syödään ulkona, tehdään ruokaa, käydään kävelyllä, harrastetaan liikuntaa, tavataan kavereita, lueskellaan, katsotaan leffa kotona tai käydän elokuvissa, jutellaan...yhdessä ollaan tiiviisti, paitsi jos toinen käy lenkillä tai jumpassa yksin...joskus myös toinen tapaa jotakin omaa kaveriaan yksin, mutta yleensä ollaan kimpassa pariskunnittain...

Jos mies on vapaalla viikonloppuna, niin yleensä touhutaan jotain kotona. Silloin tällöin saatetaan käydä kavereilla kylässä. Minä leivon, laitan ruokaa tai ompelen, mies pyykkää, tiskaa ja pelaa tietsikalla. Yhdessä siivotaan jos jaksetaan. Hoidetaan lapsia ja ulkoillaan yhdessä. Katellaan telkkaria, saunotaan, rakastellaan, syödään hyvin. Joskus tehdään kaupunkireissuja jolloin shoppaillaan.
Iltaisin kömmitään sänkyyn supattelemaan kaikkia juttuja. Ihania viikonloppuja ihanan miehen seurassa.

Herään la aamuna hiukan myöhemmin , keitän kahvit ja teen kauppalistan. Peseydyn ja lähden kauppaan . Tulen kaupasta laitan ruuan ja siivoan ja pesen pyykkiä.

Joku lapsista soittaa ja sanoo että tulevat käymään ( siis käytännössä syömään ).

Mies tekee omiaan koko päivän ja käy ostamassa jossain välissä sen normaalin kaljakorin. Vetäytyy talliinsa ja juo korin tyhjäksi ja lähtee taksilla kapakkaan .

Minä syötän ne ketkä meille tulivat lapsista ja siipoista ja korjaan ruokasotkut . Pyykit narulle ja huomaan että kello on jo liian paljon ulkotöihin menolle. Lapset lähtevät ja minä jään yksin katsomaan TV:tä .

Mies siis kolistelee (tai hiippailee) jossain vaiheessa iltaa vaihtamaan menokuteet päälle ja häipyy. Tulee joko aamuyöstä tai seuraavana päivänä johonkin aikaan. Ei kiinnosta.
Roikun netissä ja yritän keksiä elämälleni jotain tarkoitusta. En keksi.

Siinä aika tavallisen viikonlopun kulku mutta me olemmekin olleet yhdessä jo 26v.
Nyt töihin takaisin.

Huh, kunpa onnistuisin saavuttamaan samanalaisen seesteisyyden jo nyt... välillä kun tuntuu itsestäkin, että tavoittelee ihan vääriä asioita. Tosin, itsellä on vielä se epärealistinen unelma, että voisi näitä asioita pohtia myös jonkun kanssa yhdessä vanhetessa. Mutta ilmeisesti te naisetkin saavutatte tuon seesteisyyden vasta varttuneemmalla iällä, näissä nuoremmissa en vastaavaa kypsyyttä juuri näe. :( Kaikki-mulle-heti...

Tuo on täyttä potaskaa, e ttä lehmien (vaikka olisi millainen karja tahansa) menisi joka päivä 7-8 tuntia.

Minulla on eräs hyvä ystävä, joka toimii suuren maatilan emäntänä ja hän joskus kertoi minulle, että pistää välillä hävettämään, kun tuntuu, että päivällä on niin paljon aikaa tehdä kaikkea muuta. Aamulla lehmien lypsy kestää pari tuntia ja sama illalla. Hommat tekevät yhdessä miehen kanssa ja päivät sujuvat kuulemma ihan leppoisasti.

Puhuttiinkin joskus hänen kanssaan siitä, miten jostain syystä halutaan luoda kuvaa, että maatalon pitäminen olisi jotenkin rankempaa kuin ns. normaali työssäkäynti. Että joka päivä on tehtävä 10 tuntia päivässä todella rankkaa työtä eikä koskaan ole lomia.

No, jostakin syystä ihmiset kuitenkin niitä maataloja pitävät, että kaitpa niistä joku hyöty on. Meinaan, että jokainen ihminenhän voi valita sellaisen ammatin kuin haluaa. Jos ei maatilan pitäminen huvita tai lyö leiville, niin senkus rupeaa kattelemaan jotain muuta.

""Ei elämää tarkoitettu sellaiseksi, että kaksi tervettä ihmistä nysvää keskenään kahdella tietokoneella.""

Ja sinähän se olet valtuutettu sanomaan, millaiseksi elämä on tarkoitettu. Aika arrogantti asenne. Käsittääkseni sinulla ei ole oikeuksia sanella muiden elämän tarkoituksia millään tavalla.

""En haluaisi, että joku mies tuhraisi aikaansa vieressäni. Hänellä pitää olla tärkeämpääkin tekemistä.""

Minun mieheni ei ainakaan kestäisi elää kanssasi, enkä minäkään; tuollaiset suoritusvelvoitteet ovat kamalia. Kai ihminen saa vapaa-ajallaan tehdä mitä huvittaa, vaikka maata sohvalla. Sinäkin voisit oppia jotakin kiinalaisten viisauksista. Ei ole millään tavalla hyväksi olla jatkuvasti tekemässä ja suorittamassa.

""Pahoittelen, että pilasin teidän fiilistelyn.
Kylmä suihku maanantaiaamuna, kun luette jutun.""

Ja pyh, luuletko sinä tosiaan, että sinun valituksellasi on mitään vaikutusta vieraiden ihmisten ""fiilistelyyn""? Huvittavan egosentrinen ajatusmaailma.

""Ei maailman hätää pääse pakoon filtin alle pienessä punaviinipöhnässä. Nytkin hyvin moni palelee Pakistanissa.""

Juu ja pienet lapset nälkiintyvät Afrikassa. En minä silti ole syömättä, tai nauttimasta ruuasta. Mitä se auttaisi? Sinun logiikallasi jos yksi kärsii, niin kaikkien pitäisi kärsiä. Tosi fiksua. Se että jätän punaviinilasilliseni juomatta, ei auta ketään ei Aasiassa eikä Afrikassa. Rahalahjoitukseni ja tavarapakettini sen sijaan varmasti edes pikkuisen.

Ja jokainen ihminen tarvitsee ""filttinsä ja punaviinipöhnänsä"", missä muodossa se nyt sitten ilmeneekin. Kyllä sitä maailmaa on joskus jokaisen hyvä päästä pakoon.

""Ei vaivuta nirvanaan lihapatojen äärellä. Aika on kortilla.
Yhdentoista hetki raksuttaa. Tehdään jotain eikä vain viihdytä Ellien palstoilla vaikka se niin kivaa onkin.""

En tiedä mitä sinä oikein haluat että tehdään. Miksi pitää jatkuvasti tehdä? Siinä vain hujahtaa elämä ohi, jos ei pysähdy haistelemaan kukkasia. Ja jos kerran Ellien palstoilla ""on kivaa"", miksei täällä saisi ""viihtyä""?

Silloin kun minä makaan kuolinvuoteellani, en tasan halua miettiä että hyvä kun sain niin paljon suoritettua. Haluan ajatella, että onpa minulla ollut tasapainoinen, harmoninen ja onnellinen elämä, aikaa oli tarpeeksi ja kiirettä ei paljoakaan, ja sain olla ja viihtyä rakkaitteni seurassa -vaikka sitten tietokoneen ääressä tai filtin alla.

Lauantaina töissä iltapäivään. Sitten kotiin. Vaimo tehnyt ruoan valmiiksi. Tällä kertaa vain osa lapsista paikalla. Osa kaverien luona.

Sitten nettiä ja televisiota. Istutaan vaan. Vältellään mitään keskustelua. Vieraannutaan toisistamme joka päivä. Myöhemmin saunaan, jonka jälkeen taas televisiota. Nukkumaan eri aikaan. Ei pelkoa läheisyydestä.

Sunnuntaina on piinapäivä. Yritetään olla koko päivä saman katon alla. Hyvin vielä toistaiseksi pystymme teeskentelemään.
Välillä pakko lähteä lenkille tai kauppaan tai johonkin.
Syödään hyvin. Taas televisiota ja nettiä. Lapsilla jo omat menot. Odottaa jo iltaa että pääsee nukkumaan ja alkaisi arki.

Tulevaisuus on tiedossa, mutta sitä vaan siirtää hankalia asioita eteenpäin.

20 v. yhteistä taivalta.

Seuraava lause on kuin omasta kynästäni. Lainaan sen sinulta.

""Yritän keksiä elämälleni jotain tarkoitusta. En keksi.""

Autan poikaani läksyissä, siivoan, käyn saunassa, kokkaan, naiskentelen. Sit haravoin pihaa, pesin ikkunoita. Ompelin verhot olkkariin ja virkkaan pitsiliinaa. Katon tv:tä. Kävin kaupassakin.

Perjantaina mies lämmitti saunan ja rommit, iltapala ja punaviini... sit mä nukahdin taas ennen 22... Mies naukkaili aamuyölle yksin ja oli katkera aamulla... Siitäpä tapeltiin taas lauantai , minä nukahdin taas aikaisin ja mies karkasi ravintolaan ... Sunnuntai miehen krapulaa , siivousta , tappelua , paisti , pikaseksi illalla sovinnoksi... Minä en jaksa tätä ainaista työtä ja tappelua...

.. ja muillekin, miksi välttelette toisianne, mikä ajoi tähän? Vanhempani elivät pitkän taipaleen yhdessä mutta erikseen. Erotessa isäni sanoi että rakkaus on vaan loppunut. Varmasti jos molemmat menivät omia teitään. Isäni halusi vain kalastella, äitiäni ei otettu mukaan eikä halunnutkaan. Yritti tunkea meitä lapsia mukaan mutta ei otettu meitäkään. Emmekä halunneetkaan.
Tähänkö vie juuri nämä tekemättömät tylsät viikonloput, viikolla paetaan töihin?

Yleensä ollaan vaan kotona. Kattellaan leffa tai kaksi, saunotaan, tehdään hyvää ruokaa ja syödään. Otetaan päiväunet, makoillaan sängyllä. Otetaan parit drinksut ja istutaan takkatulen ääressä. Joskus siivotaan, tehdään pihatöitä. Joskus (aika harvoin) käydään baarissa yhdessä tai erikseen omien kavereiden kanssa. Jos halutaan vaihtelua niin käydään laivalla tai muuta. Niin ja joskus kutsutaan kavereita kylään tai kyläillään heillä.

Mun mielestä on ihan kiva vaan olla, ei tarvitse olla ihmeellistä tekemistä. Ja mieskin haluaa mieluummin vaan levätä, pitkän ja raskaan työviikon jälkeen. Mutta tietysti joskus kaipaa jotain muutakin.

Varsinkin jos joskus sattuu useaksi viikonlopuksi ohjelmaa, häitä, ristiäisiä, synttäreitä, saunailtoja niin tuntuu erikoisen mukavalta olla kotona.

Mun miehellä on 6 päivää viikossa töitä. Joskus 7. Eikä ole maatilalla... Ihan kaupungissa ollaan. Ja yks tuttu menee töihin aikaisin aamusta ja pääsee illalla yhdeksän aikaan. (ylitöitä tietysti). Itse olen la ja su vapaalla.

Paljon on lehmiä, kun menee 7-8 tuntia lypsämiseen.

Me ootetaan innolla pe iltaa, että saa laiskotella kahestaan vkonklopun. Pe käydään kaupassa, usein ollaan katottu netistä reseptejä joita sitten kokkaillaan jos jaksetaan tai sitten lauantaina. Katsotaan pe illalla leffaa ja la lähetään shoppailemaan tai jonnekin maastoon / metsään kävelemään ja kuvaamaan. Otetaan picnic mukaan jos sää sallii tai käydään jossain syömässä tai kahvilla. Shoppaillessa käydään kirjakaupoissa ja ostetaan kirjoja joita luetaan yhessä. Tai sisustus ym lehtiä ja luetaan. Joskus tavataan kavereita. Lomaillaan jossain, ei välttämättä kaukana.

Joka toinen viikonloppu mulla on lapset edellisestä liitosta, joten heidän kanssa tulee usein käytyä uimassa, kirjastossa, kirppiksillä, kyläilemässä sukulaisissa tms.

Joka toinen viikonloppu on vapaata ja silloin löhöilen paljon. Miesystävän kanssa katsellaan telkkaria, tehdään ristisanatehtäviä, käydään kävelyllä, kaupassa ja tehdään hyvää ruokaa. Molemmat ovat pitkiä päiviä töissä, joten silloin ei paljon muuta jaksa.

Mies harrastaa myös metsästystä ja kalastusta, joten sitä hän tekee ajoittain. Silloin minä puolestani käyn omilla kavereillani tai vaikka kuntosalilla tai jotain puuhaa, jonne mies ei mielellään lähde.

Jonkun verran käydään yhdessä myös baareissa, elokuvissa ym. perinteisissä paikoissa, mutta meillä on myös yhteisiä kiinnostuksenkohteita esim. metsässä kävely, joten samalla sitten syksyllä poimitaan sieniä tai marjoja maistiaisiksi. Kiertelemme myös museoita yms, koska molempia kiinnostaa historia. Tosin ehkä historian kiinnostuskin painottuu vähän eri asioihin, mutta se on ihan okei, jos toinen viihtyy toisella osastolla pidempään kuin toisella. Eihän sitä koko ajan tartte olla käsi kädessä.

Löhöviikonloppuina on ihana vain rötköttää sohvalla halimassa ja nauttimassa hyvästä ruoasta, hyvästä leffasta ja hyvästä seksistä. Sekin on hyvä tapa viettää viikonloppua.

""lehmätön"" kertoa, että ne myös ruokitaan ja hoidetaan viikonloppuisin ja jos on poikimisia, niin niitäkään ei siirretä maanataille:p
Anteeksi että olin huolimaton sanoissani, siis ei niitä kokoaikaa lypsetä. On vain vaikea alkaa selittämään mitä kaikkea liittyy karjanhoitoon. mutta kyllä se 7 h on minimi aika, millä voi sunnuntaityöstä selvitä.

Perjantai menee hekumoidessa viikonlopusta.

Launtaina käytiin teatterissa. Sunnuntaina tehtiin ruokaa ja ystävät kävi kylässä ja katsottiin leffa.

Siinäpä se.

Olemme lapseton 3-kymppinen pariskunta. Tosin tilanne on muuttumassa, kun helmikuussa meille putkahtaa pieni, kauan haluttu ja odotettu lapsonen. Elämä muuttuu, mutta niin sen kuuluu muuttuakin. Olemme olleet jo niin kauan yhdessä, että enää en kaipaa mitään pitkiä viikonloppuja vain sängyssä maaten. Aika aikaa kutakin.

Joku epäili, että lapsia hankitaan tylsyyden poistamiseksi. Voi miten ihminen voi ollakin väärässä :)

Meillä menee harva se viikonloppu kännäyksen puolelle joko perjantaina tai lauantaina, yhdessä tai erikseen. Näin käy usein vaikka olisi muuta suunniteltu. Ehkä kerran vuodessa on menoa sekä perjantaina että lauantaina, mutta semmoista ei lähes nelikymppisen kunto enää kestä. Ollaan oltu kohta 7 v. yhdessä eikä ole yhteisiä lapsia, mulla kyllä teini-ikäinen tyttö, jolla jo omat menonsa. Kutsuisin tätä melkoisen säälittäväksi touhuksi.

Jos ei juoda niin silloin tehdään pihatöitä, hyvää ruokaa, urheillaan, ulkoillaan ja katsotaan telkkaria, mutta ainakin joka toinen vkl menee joko lauantai tai sunnuntai krapulassa voihkiessa ja maatessa. Miksi juomme? On kai niin tylsää tai sitten se on vaan erittäin huono tapa. Jotain tarttis tehdä, alkaa vissiin vetämään huumeita kun se polla pitää kuitenkin jollain saada sekaisin!?! Molemmilla meilä on hyvä koulutus ja hyvät duunit, mutta KUNINGAS alkoholi hallitsee vapaa-aikaa. Olemmeko jotenkin epänormaaleja?? Ilmeisesti kun tätä ketjua lukee ihmisistä, jotka ottavat vain ""pari drinksua"". Onkohan näin?

Kyllä me ainakin käydään baarissa aika usein ja juodaan kyllä silloin enemmän kuin pari.Tossa kesällä meni 8vkoa putkeen baarissa kerran viikossa.Ei siinä mitään ongelmaa ole,osataan me yhdessä muutakin tehdä.Eikä kyllä olla mitenkään riippuvaisia,pystytään oleen ilmankin.Baarissa käynti on vaan meille yks tapa tavata kavereita :) Lapsia ei ole eikä vielä ole harkinnassakaan koska opiskellaan vielä.

Onhan meilläkin kausia kun mies on töissä koko viikonlopun ja ne ovat syksy ja kevät.
Keväsin on kylvöaika ja syksyisin sadonkorjuu, syyskylvöt ja kyntäys. On maataloustyöntekijänä kartanossa.

Ompa joskus joutunut tapaninpäivänäkin töihin kun uudet kanat on tulleet ja piti ne pehkut levittää kanalaan. Yleensä kuitenkin joulu on vapaa mutta välipäivät on töissä.

Yhteistyössä