mitä teette yhdessä perheenä? tai jos yksinhuoltaja, mitä teet lapsen/lastesi kanssa yhdessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja galluppia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tehdään ruokaa välillä koko perheen voimin. Käydään pulkkamäessä, katsellaan telkkaa. Luetaan ääneen (minusta on ihana kuunnella kun mieheni lukee ääneen) :)

Laitetaan ruokaa ja leivotaan, kutsutaan tuttuja perheitä kyläileen ja käydään kylillä, puuhataan lemmikkien kanssa, katellaan telkkaria/elokuvia, matkustellaan välillä lyhyitäkin reissuja, kotitöitäkin tehdään jos siivooja on vapaalla, harrastukset myös iso osa ajankäyttöä, yhdessä tai kuskatessa jne jne, ihan perusjuttuja

Kotityöt, leivonta, ruuanlaitto. Sitten käydään luistelemassa ja pulkkamäessä, uimassa, keilaamassa, leffassa, ulkona syömässä, kyläilemässä jne. Kotona kun ollaan, vietetään yhdessä leffailtoja tai kootaan sunnuntaiaamuille ihana brunssi :heart:
Pelaillaan yhdessä lautapelejä ja konsolipelejä, luetaan, loikoillaan, jutellaan, nauretaan. Kaikenlaista.
Me tehdään yhdessä kaikenlaista, ollaanhan me kuitenkin Perhe :)

Uusperhe (1,3,6,7)
Yhdessä ollaan menty pulkkamäkeen, pelaillaan, käydään leffassa, toki pienin ei voi tehdä kaikkea, myös tuo wii on kova sana, 6 ja 7 vuotiaat on äidillänsä jokat oinen viikko ja meillä joka toinen viikko. Ilman heitä yleensä leikitään, luetaan satuja ja pelaillaan:)

Esim tänään kävimme Heurekassa töiden jälkeen. Lapset tosin jäivät sinne vielä, taitavat olla sulkemiseen asti. Joskus käymme syömässä, museossa, näyttelyssä, miekkarissa tai harrastamassa liikuntaa. Aika usein tietty tullaan vain kotiin koulusta/töistä. Pelataan lautapelejä, katsotaan jotain yhdessä (viime viikonloppuna the Sound of Music leffana) tai jotain...

En käy ulkona itse, joten aika menee lasten kanssa. Olen eka- ja kolmasluokkalaisen tytön yyhoo-mamma.

Olen täyspäiväinen yksinhuoltaja ja töissä päivittäin.
Viikonloppuna 5.v pojan kanssa käydään luistelemassa, pulkkailemassa, leffassa ja kotona pelaillaan, syödään ja leikitään mm.rakennellaan pikkulegoista isoja rakennelmia
Päivän lopussa leikitään ja voi auttaa ruoan teossa

Me ulkoillaan, talvisin luistellaean ja käydään pulkkamäessä, rakennetaan lumilinnoja ja lumiukkoja sään salliessa. Kesäisin meidän juttu on sitten uiminen, käydään rannalla ison kassin ja eväiden kanssa, uidaan, rakennetaan linnoja, ajetaan neppiskisoja, heitellään palloa, tutkitaan metsiä ja kallioita ja leikitään mielikuvitusleikkejä. Talvisin uidaan monesti viikossa uimahalleissa. Käydään leffoissa, museoissa ja teatterissa, matkustellaan myös. Kotona katsotaan tv:tä ja leffoja, pelataan lautapelejä ja pleikkaripelejä, rakennetaan legoja ja muovaillaan muovailuvahasta. Kaikkea näitä tehdään joko kaikki yhdessä tai vaihtelevalla kokoonpanolla.

Tehdään ruokaa välillä koko perheen voimin. Käydään pulkkamäessä, katsellaan telkkaa. Luetaan ääneen (minusta on ihana kuunnella kun mieheni lukee ääneen) :)

Mäkin kuuntelen kun mies lukee lapsille. Mies osaa niin hyvin ja elävästi esittää ne tarinat. Nauran välillä itsekin maha kippurassa :D

Yhdessä katsellaan tv:tä ja elokuvia, luetaan, pelataan ja laitetaan ruokaa.... tulevat ekana mieleen.
Mies käyttää lapsia metsäretkillä sekä marjassa ja sienestämässä.
Minä käyn lasten kanssa pyörälenkillä ja uimassa.
Leffoissa käytetään vuorotellen. Tosin mä käyn yleensä kahdestaan esikoisen kanssa. Olen vihdoinkin saanut itselleni leffakaverin! :D

Yhteistyössä