Mitä teette lasten kanssa kesällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piipaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piipaa

Vieras
Eli kun kerhot jää nyt kesätauolle, niin mitä ohjelmaa keksitte taaperoille päivisin?Olen kotiäiti ja nuo kerhot ja kahvilat tekivät hyvää sekä lapselle että minulle.Kyllähän lapsen kanssa kesällä tekemistä kotosalla ja leikkikentillä riittää, mutta sosiaalinen kanssakäyminen jää kyllä vähemmälle...Vinkkejä kiitos!

Kyllähän leikkipuistoissa on kesäisin muitakin äitejä. Eikun mukaan juttelemaan.
Täällä Joensuussa toimii Sinkkolan kotieläinpiha 4H:n ylläpitämänä. Siellä käydään useasti. Sitten vaihdellaan leikkipuistoja eli käydään etempänäkin. Heinäkuussa varmaan uskaltautuu jo uimarannallekin. Mukaanhan voi pyytää muitakin äitejä. Mennä vaikka pienelle piknikille, mukaan piirakkaa, mehua ja mansikoita esimerkiksi.

Lapset on päivähoidossa 10 pv kuussa,itse töissä.
Vietetään varmasti kaikki liikenevä aika kesästä rakennuksella.Siellähän on kaikille jotain pientä tekemistä,lapsillekin tooosi iso hiekkalaatikko.KÄydään uimassa ja nautitaan kesästä =)

ei kun vaan kierrätte kaikki sukulaiset ja tuttavat läpi missä lapsia.. :) ja leikkikentät. Ja eikös kesäisin ole kaikennäköisiä toritapahtumia ja MLL:n juttuja lapsille, ainakin täällä meilläpäin on ollut.
Meillä tuskin muodostuu ongelmaksi, koska töistä kesälomaa 3 viikkoa ja muun ajan pienemmät on päiväkodissa.
Koululainen menee kesäkuussä 4 pv leirille(myös yöt), heinäkuussa 2 päivää(4H) ja lisäksi halukas kesäkuussa 3 viikoksi pelaamaan pesäpalloa, muistaakseni 3 krt viikko. =)

Ulkoillaan, pelataan futista, pyöräillään, mökkeillään, uidaan, käydään torilla, pidetään piknikkiä takapihalla ja rannalla. Ei ehkä käydä kovinkaan reisussa kun ei vieläkään sitä koko perheen vetävää autoa ole :/

meillä on se onnelline tilanne että naapurissa asuu kaksi opettajaa,joilla on oman lapseni ikäisiä lapsia,jotka viettävät kesän äitinsä kanssa kotona,lisäksi siskoni on opettaja,joten eiköhän leikkikavereita löydy....torilla tulee käytyä,lisäksi tiedossa on vkon mittainen uimakoulu, urheilukisoja,puutarhatöitä,uimista ym ym..eiköhän se kesä siinä mene vaikka itse en ole koko kesänä töissä

Nautitaan kesästä! Vietetään tunteja uimarannalla, piknikillä ulkoilupaikoissa ja ihan vain pihalla. Joka paikassa on enemmän ihmisiä näkyvillä kesäaikana. Esim. uimarannalla lapset alkaa helposti leikkiä muiden lasten kanssa ja helposti siellä aikuistenkin kesken juttuun tulee. Rannalla voi käydä muulloinkin kuin kuumana päivänä.

Oman paikkakunnan kesätapahtumat kannattaa ottaa selville ja osallistua kaikkeen mahdolliseen.

Itse ole kesäkuun töissä. Heinäkuussa lähden lasten kera Helsinkiin viikoksi tai pariksi. Siinä sivussa remontoidaan taloa ja laitetaan pihaa. Ei taida joutoaikaa jäädä :'(

Hauskaa kesää Sinulle :flower:

Täällä meilläpäin kerhot jatkuvat kesäkerhona juhannukseen asti. Siellä ollaan kerhon pihalla, omat eväät pitää ottaa. Myös kunta järjestää kesäkahviloita äideille ja lapsille puistoissa. Kenties teilläkin päin tällaista toimintaa?

Aikalailla se on sitä ulkoilua - pyöräretkiä, puistoleikkejä jne. Välillä tehdään joku koko perheen yhteinen retki vaikka Lintsille, Korkeasaareen tms. Eniten meidän lapset nauttii ihan vain ulkona olemisesta. Aina keksivät touhuumista. :)

Yhteistyössä