Mitä teette lapsen/lasten kanssa kun olette lievästi kipeinä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minni:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minni:)

Aktiivinen jäsen
28.12.2011
4 645
7
38
tai muuten vain todella poikki? Kun ei kuitenkaan ole missään megataudissa et kehtais ketään pyytää lasta hoitelemaan. Tämä siis kun kodissa ei ole toista aikuista lapsia viihdyttämässä.

Mulla on lievä flunssa, viluttaa, nenä tukkonen. Viikko ollut melko raskas ja tekis mieli vaan käpertyä peiton alle kirjan kanssa ja torkkua välillä. Mutta on toi 3,5v poika jota pitäis viihdyttää. Aamupäivällä oltiin vähän ulkosalla ja kaupoilla. Nyt mietin jaksasko lähteä vielä vähän ulkona käymään, mut siel taitaa vähän sadella ja ei oikein innosta. Päikkärit nukuttiin mut ei piristänyt kyllä yhtään. Lastenohjelmia kateltu, mut ei viitti hirveesti niitäkään. Apua. Mitä te teette tällasina päivinä? Vinkkejä, anyone?

Voi tuska.

Maatkaa lattialla peittojen ja tyynyjen kanssa ja piirtäkää. Me tehääm usein niin parvekkeella jos aurinko paistaa että pojalla on teltta siellä ja mä otan aurinkoa, välillä sitten piirrän jonkun auton tai kalan ja muistan kehua pojan tuherruksia. Sitte ollaan välillä retkellä olkkarin matolla :D

Onneksi on tallentava digiboxi ja sata jaksoa muumeja :) Annan tytön myös tuollaisina päivinä leikkiä pukuleikkejä. Ihmeen hyvin saa ajan kulumaan kun ruhjoo mekkoja ja housuja päällekkäin. Sotkut siivoan sitten kun olen tervehtynyt.

me luetaan kaikki lastenkirjat ja tehdään kaikki palapelit, sohvalla. mulla on huono selkä, ja lapsi on oppinu tähän. päiväunet hoituu siinä myös, kainalossa. välttämättä ei tarvitse moneen tuntiin käydä kuin pissalla ja syömässä ja hiukan kurkkaamassa välillä ulkona.

mutta oletko kasvattamassa lapsesta viihdytettävää vai viihtyjää? joskus se itsekseen viihtyminen on aloitettava tai sitä ei enää opi.

maanantaikappaleen kanssa vähän samaa mieltä.

Vaikken asioista mitään ymmärräkään, niin olen käsittänyt, että lapsen olisi vallan hyvä juttu osata leikkiä myös itsekseen, kehittää mielikuvitusta jne.
Opeta hänet vaikka imuroimaan jossei muuta ;)

Meillä kasataan tyynyjä ja peittoja olkkarin lattialle kasa ja katellaan telkkaa (kipeenä sitä tulee kateltua paljon). Joskus nuorimmainen hakee sohvan viereen kasan leluja, joita yhdessä sitten ihastellaan. Kirjoja kasataan siihen myös ym. Kylpyveden laitan, jossa voi sitten pestä leikkiastioita tai eläimiä tai ihan mitä vaan. Siinäkin kuluu aika mukavasti! Meillä neljä lasta, joten se oma lepääminen ei ole niin kovin helppoa kipeenä, mutta ihan millä tahansa saan lapset hetken aikaa jotain tekemään, niin sillain toimitaan! Leffojen tuijottelu on silloin oikeesti ihan paras ratkaisu!

Miulla nyt on jo isompi poika mutta aina edelleen kun lahnatuttaa niin maataan sängyllä ja pelataan :D Tuo poika kyllä rakastaa lautapelejä, se pelais vaikka vuorokauden putkeen, kaikkien kanssa tuo ei ehkä toimi..

Kiitos ideoista! Toi suihku on kätevä ja sitä mietinkin, mut varmaan menee aamun puolelle. Myös toi lattialla yms. retkeily kuulostaa hyvält. :)

Joo en tod. viihdytä lasta 24/7. On jo oppinut kivasti leikkimään yksinäänkin onneksi, mut kuitenkin päivä on pitkä ja muutakin pitää hommailla mitä nyt suinkin jaksaa ja uudet ideat on aina tervetulleita. Onneks ei paljoa tätä päivää enää jäljellä, ehkä tästä selvii. Huomen ehkä olokin jo parempi. :)

Yhteistyössä