Mitä teette kun väsytte lapseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
Eli miten saatte itsenne jaksamaan, kun tunnette että olette tosi väsyneitä
lapseen. Siis tarkoitan, että kun tuntuu että sitä lasta ei enää jaksa.
Mitä konkreettisia keinoja käytätte?

Lapsiin.

Yksin ollessa keitän kahvit ja huokaisen syvään. Tai lähdetään ulos tai keksitään joku innostava juttu.

Kaksin ollessa vedän kengät jalkaan ja lähden ulos.

Soitan mummun ja papan hoitoavuksi ja lähden tuulettumaan. Jos hoitoapua ei ole saatavilla, otan lapsen ja alan tekemään jotain kivaa, mennää uuteen puistoon, ulos syömään tms.

Yksin ollessa lähdetään useimmiten ulos, jos on ihan kamala ilma tai lapset kipeinä niin laitan leffan pyörimään ja keitän kahvit. Silloin kun mies kotona lähden salille.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Koetteko itsenne jotenkin huonoksi äidiksi, kun koette niitä negatiivisia jopa pelottaviakin ajatuksia lapsistanne/lapsestanne?

En :)

Eikö rakkaimpia ihmisiä kohtaan juuri uskallakin tuntea myös negatiivisia tunteita, niinhän lapsetkin toimivat.

Tupakkatauko ensiavuksi.

Sitten jotain kivaa tekemistä mikä varmasti saa sen kitikiti-päivää viettävänkin hyvälle tuulelle. Jos ei muu auta niin pullan tms leipominen toimii aina. :D Sitten vain ajatukset siihen suuntaan, että seuraava päivä on jo parempi..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Koetteko itsenne jotenkin huonoksi äidiksi, kun koette niitä negatiivisia jopa pelottaviakin ajatuksia lapsistanne/lapsestanne?

En :)

Eikö rakkaimpia ihmisiä kohtaan juuri uskallakin tuntea myös negatiivisia tunteita, niinhän lapsetkin toimivat.

Nimenomaan. Jos nämä negatiiviset tunteet ottavat liikaa tilaa, sitten on syytä pysähtyä ja miettiä asiaa, mutta jos positiivisia tunteita näytetään pääsääntöisesti enemmän, niin kaikki on ihan hyvin. :)

Onneks niitä tilanteita tulee harvoin, mutta sillon kun tulee, niin vien lapsen mummulaan vähäksi aikaa ja käyn itse vaikka kaupassa tai jossakin "vetämässä happea".

Jos olen yksin lasten kanssa kotona ja väsyn heihin, jätän heidät yläkertaan ja lähden itse alakertaan makkariin. Ovi vaan kiinni ja sängyn päälle makaamaan ja hengittelemään hetkiseksi. Sitten taas jaksaa. Jos mies on kotona, lähden hetkiseksi ulos.

Menen kylpyyn ja otan jonkun lehden sinne ja lillun kunnes olen ryppyinen. Tai menen sankyyn peiton alle ja itken siella hetken, sitten yleensa nukahdan. Jos olen yksin lapsen kanssa niin pakkaan sen rattaisiin ja lahden ulos.

Soitan mummolaan ja kysyn tahtovatko he viettää aikaa hetken lasten kanssa :D Tai jos mies tulee töistä sopivaan aikaan, niin lähden vaikka kauppaan tai kirpparille hetkeksi kierteleen/käyn kaverilla kahvilla.

Sillon kun lapset on kotona, niin keksin heille jotain tekemistä jotta eivät pyöri jaloissa. Sitten keitän kahvit ja soitan valituspuhelun ystävälle.

Keitän itelleni kahvit, pistän isot muksut pihalle ja kahvin jälkeen menen pienien kanssa pihalle myös. Jos itselleni tulee itkupotkuraivari, niin soitan miehelle ja karjun et paras tulla kotia jo ja kun miehen auto kaartaa pihaan heittäydyn sohvalle. Onnekseni meitä on kaksi jakamassa arkea!

Muoks. Kyhäilen myös kaikenlaista kotona ollessa mikäli ulos meno ei just sillä hetkellä miellytä. Muksut on hyvillään kun saavat olla äidin tekemisissä mukana.

Annan lapsille luvan tehdä jotain, mitä normaalisti ei saa. Vaikka pelata tietokonepeliä tai katsoa dvd:tä. Sillä keinolla saa ainakin puoli tuntia rauhaa juoda kahvi ja lukea lehti. Tai lähdetään kauppaan, asioille tai sukuloimaan. Autossa meidänkin muksut käyttäytyy.

Yhteistyössä