Mitä teette, kun jehovan todistajia tulee ovenne taakse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen tainnut yhden ainoan kerran joutua käännyttämään jehovat pois ovelta. Ilmaisin asiallisesti mutta jämäkästi, että mulla on oma henkilökohtainen uskoni Jeesukseen kunnossa enkä tarvitse heidän opetustaan. Asia oli sillä selvä eivätkä ruvenneet vänkäämään sen enempää.

Olen pyytanyt juttelemaan, kuunnellut kohteliaana sanottavansa ja asiallisesti selvittanyt oman uskonnollisen kantani ja sen etta vaikka niin ystavallisia vieraita ovatkin niin en toivo vierailun toistuvan samoissa merkeissa. Lehtiset olen ottanut vastaan ja lukenutkin joskus. Fiksuja ihmisia olleet kaikki.

KRISTITTYJÄ on käsketty 'tekemään opetuslapsia kaikkien kansakuntien ihmisistä', mutta tämä ei merkitse, että heidän tulee käyttää painostusta tai käännyttää toisia väkipakolla. Jeesuksen tehtävänä oli 'kertoa hyvää uutista sävyisille, sitoa niitä, joiden sydän oli särkynyt, ja lohduttaa kaikkia surevia'. (Matteus 28:19; Jesaja 61:1, 2; Luukas 4:18, 19.) Jehovan todistajat pyrkivät tekemään näin julistamalla Raamatun hyvää uutista

Meillä kävi edellisessä kämpässä mormoneja, joiden takia lisäsin meidän ovessa olevaan "ei mainoksia, ei ilmaisjakelua" - kylttiin tekstin "ei uskovaisia" Eipä näkynyt ketään sen jälkeen... Tässä kämpässä ei kylttiä enää ole ollut. Pääsiäisenä luulin, että naapurin lapset tulee virpomaan, huusin miehellekin, että nyt on virpojia! :D Mutta oven takana olikin 150-sentttisiä naikkosia virpomassa omilla julkaisuillaan... En voinut sanoa yhtään mitään, kun Anna-Kaisa ja Irmeli tai mitä lie, esittelivät itsensä ja meinasivat tunkea sisälle. En sanonut yhtään mitään. Hymyilin vaan, ja läimäytin oven kiinni. Eipä siinä sitten mitään. Unohdin antaa munat heille.. se vähän harmitti :laugh: Vielä parempi olisi ollut, jos olisin huutanut miehelle, että "kulta, tule katsomaan, täällä on pieniä noitia virpomassa!" (olivat pukeutuneet hameisiin) :headwall:
Eipä ole enää näkynyt. Enpä kyllä muutenkaan avaa ovea, tv-lupatarkastajakaan ei ole kovin iloinen yllätys :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja aitiliini83:
toisinaan avasin oven ja sanoin että en ole kiinnostunut . teillä on oma uskontonne ja mulla omani. Mutta jotkut alko olee nii sinnikkäitä että en enää viitti ees ovea avata.

KRISTITTYJÄ on käsketty 'tekemään opetuslapsia kaikkien kansakuntien ihmisistä', mutta tämä ei merkitse, että heidän tulee käyttää painostusta tai käännyttää toisia väkipakolla. Jeesuksen tehtävänä oli 'kertoa hyvää uutista sävyisille, sitoa niitä, joiden sydän oli särkynyt, ja lohduttaa kaikkia surevia'. (Matteus 28:19; Jesaja 61:1, 2; Luukas 4:18, 19.) Jehovan todistajat pyrkivät tekemään näin julistamalla Raamatun hyvää uutista

Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Nappasitko vieras tuon joltain jeffojen UKK-palstalta? Unohdit maalata viimeisen pisteen mukaan tekstinpätkään.

Luukas10:1 Jeesus lähetti opetuslapsensa kaksittain kertomaan raamatusta ja tämä on se tehtävä jonka hän jätti seurattavakseen ja mallikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nappasitko vieras tuon joltain jeffojen UKK-palstalta? Unohdit maalata viimeisen pisteen mukaan tekstinpätkään.

Luukas10:1 Jeesus lähetti opetuslapsensa kaksittain kertomaan raamatusta ja tämä on se tehtävä jonka hän jätti seurattavakseen ja mallikseen.

Et ihan vastannut kysymykseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:

Et ihan vastannut kysymykseen.

Jehovan todistajat seuraavat jeesuksen esimerkkiä

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Jehovan todistajat seuraavat jeesuksen esimerkkiä

Kyse ei ole ihan siitä. Vaan siitä, että tekstisi vaikuttaa vahvasti siltä, kuin kopioisit sitä jostain (netistä, kirjasta...). Se ei ole omiaan herättämään kunnioitusta.

Eli jos joku siteeraa Raamattua niin sellainen ihminen ei herätä kunnioitusta? :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Eli jos joku siteeraa Raamattua niin sellainen ihminen ei herätä kunnioitusta? :whistle:

Kaivat minulle kuoppaa :D Minua saa olla ihan vapaasti kunnioittamatta, jos siltä tuntuu. Sanotaan taustoiksi, että uskon, en toki tiedä, että kyseessä on sama jehovantodistaja, joka on lukuisia kertoja aiemminkin käyttänyt vieras/vierailija nimimerkkejä.

Mutta tässä Raamatun lisäksi siteerataan myös tulkinta:

Väittäisin, että suoraan Jehovan todistajien tekstistä. Kuten myös aikaisemmin.

Alkuperäiseen kysymykseen: Avaisin oven, kutsuisin sisälle ja juotais kahvit. Oven takana olisi mun kaveri. Itse en ole JT, mutta eipä se ole haitannut. Suhtaudun keskusteluun hänen ja mahdollisen seuralaisensa kanssa samalla tavalla maailmaa avartavana asiana, kuin esim. keskusteluihin indonesialaisen muslimiystävättäreni kanssa. Toki tarjolla on yleensä jotakin Raamattuun perustuvaa sisältöä, mutta saan silti elää omaa elämääni ja vaikka vaihtaa tyystin puheenaihetta. Koska asia on hänelle tärkeä, voin hyvin kuunnella, vaikka olisin eri mieltä. Paasaan sitten välillä itse jostakin minulle tärkeämmästä asiasta, enkä mielelläni lähde vänkäämään hänen uskostaan. Ei se minulta ole pois.

kerran erehyin avaamaan ja ne oli sit n.2x viikossa oven takana. kaks kertaa jaksoin kuunnella hetken ja otin lehen kohteliaisuus syistä vastaan, mutta sit alko ärsyttämään se ravaaminen ja jätin avaamatta aina kun olivat oven takana.. muutama kerta meni ja taisivat jo ymmärtää et ei oo oikein aikaa ja mielenkiintoa.

Markus 6:7,Luukas10:1 Näissä kohdissa kerrotaan kun jeesus lähettää opetuslapsensa kertomaan Jumalan valtakunnasta,ja Matteus28:19 sanotaan tehkää opetuslapsia kaikkien kansojen ihmisistä ja tuota tehtävää Jehovan todistajat noudattavat seuraamalla jeesuksen ja jeesuksen opetuslasten esimerkkiä.

Yhteistyössä