Mitä teette, kun jehovan todistajia tulee ovenne taakse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
juu kastetaan aikuisena, vaan entäpä jos et haluakaan kasteelle? Monenko vanhemmat eivät loukkaannu? Ja miten ihminen, jolle selitetään kaikki asiat yhdellä tavalla koko elämän ajan voisikaan oppia mitään muuta ajattelutapaa....
Tämä on todellakin vain mun mielipide.

Yhdessä entisessä asuinpaikassa kävi useinkin. Jos aamupäivällä ovikello soi etkä odottanut vieraita niin äkkiä vilkaisu parkkipaikalle. Jos näkyi valkoinen Micra parkkiksella niin oli parempi jättää ovi avaamatta.
Mutta ihan kohteliaasti sanon, että kiitos vaan mutta ei kiinnosta, otan lehdet vastaa ja jopa joskus selaan mut lehtiroskikseen menevät.

Kerron että minulla on valintani mukainen uskonto ja oma kirkko johon voin mennä. Se yleensä riittää. Ja sukunimi ovessakin antaa lisäpontta sille etteivät jää kyseenalaistamaan.

Sanon heille että mä uskon Jeesukseen enkä tarvitse heidän opetuksiaan, mutta voin keskustella heidän kanssaan. Annan niiden sanoa mitä he ajattelee ja mä kerron omasta uskostani. Yleensä keskustelu loppuu niin että he kyllästyvät/suuttuvat ja lähtevät pois kun eivät saa mua käännetettyä heidän uskoonsa. Meidän ovella heitä käy muutaman kerran vuodessa.

Alkuperäinen kirjoittaja kristitty:
Sanon heille että mä uskon Jeesukseen enkä tarvitse heidän opetuksiaan, mutta voin keskustella heidän kanssaan. Annan niiden sanoa mitä he ajattelee ja mä kerron omasta uskostani. Yleensä keskustelu loppuu niin että he kyllästyvät/suuttuvat ja lähtevät pois kun eivät saa mua käännetettyä heidän uskoonsa. Meidän ovella heitä käy muutaman kerran vuodessa.

Jehovan todistajat eivät käännytä

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kristitty:

Jehovan todistajat eivät käännytä

Jeps, tavallinen kuvio on, että Jehovan todistajat käännytetään ovelta.

Älä ota sitä lehteä vastaan, ihan selvästi oot heidän mielestään "potentiaalinen käännytettävä". Sanot vaan kylmästi, että "ei kiitos".

Itse olen noissa lehden tyrkyttämisissä sanonut ihan suoraan, et "se menis suoraan lehdenkeräykseen ja sit mun pitäis vielä raahata se tonne alas paperilaatikkoon" =D JA TUO ON VAAN IHAN TOTUUS. En valehtelisi yhtään ;)

Lisäksi kerrain jäin vähän rupattelemaan ovella ja ku suoltivat hirveetä sontaa historiasta, mm. keskiajalla olis kirkko ollu heti ekana riemuissaan hyväksymässä kaikkia tieteellisiä asioita (tälle repesin ihan täysin..kysyin aika ivallisesti, et mikäs se oli se pimeä keskiaikaX) ym. Ja sit ku vähä heitin aina jotain, kuitenki en mitenkään ilkeästi, niin vissii tajusivat ettei mulle mee mikään hömppä perille. Mua vaan ittee ärsyttä äse, että tullaan valehtelemaan oven taakse asioita, jotka ei millään pidä paikkaansa. Uskooko ne ite siihen, että keskiajalla viakka kirkko oli innokas tieteellisiin saavutuksiin? Jotenki huvitti se touhu, et ovat vissii "vähä" hörähtäneet eivätkä viittineet käyttää siin äsamassa omaa järkeään.

Mun mielestä saa siis ihan asiallisesti kyllä ne käännytettyä ovelta. Oon minä kerra jollekki heittäny, että "ennemmin minä sinut ateistiksi saat ku sinä minut edes vilkasemaan tuota lehtistä". Jos alkavat liian vaikeiksi.

Eli joo, ite pääsin ainaki selkeesti jollekki "mustalle listalle", koska sen jälkeen hyppäsivät aina mun asuntoni yli vaikka juoksivat meidän talossa kauppaamassa uskontoaan. Sanoo vaan suoraan että ei kiitos, niin eiköhän se siitä.

Mulle on ainaki ihan sama, ketkä tulee oven taakse, niin eivät ole tervetulleita sisään. Siis oudot ihmiset. En koskaan päästä outoja ihmisiä sisälle, johan sen on äitiki opettanu pienenä =D Eri asia on joku huoneistotarkastaja tms, joka on ilmoittanut tulostaan jo pari vko etukäteen ja aika on sovittu.

En myöskään laita ovelta ovelle kerääjille rahaa, kun tuntuu ettei ne mee oikeeseen osotteeseen kuitenkaan.

Jehovat ym on munki mielestä sinällään suhteellisen harmittomia, vaikka pidän ihan peruskristittyjä "normaalimpina". Paljon fiksumpia uskontoja nuo on, kun sitten jotku itsemurhapommittelijat ym. Jotkut tarvitsevat uskontoa ja tuntevat kuuluvansa johonkin, minä taas en sitä tartte enkä myöskään ovelleni.

Onneks ei oo nykyisessä asunnossa ketään käynyt. Jotenki ku mietin sitäki, et ihan turhaa näkevät vaivaa ku raahautuvat meikäläisten ovelle =D Täällä on kaks niin paatunutta ateistia, että turha vaiva.

P.S. Meilläklin saavat lapset päättää mitä haluat uskoa isoina. Heitä ei kasteta eikä mmitään tuputeta. Sama oli mullakin kotonani, vanhempani ovat ateisteja ja he eivät edes sanoneet etten kuulu kirkkoon ennen kuin rupesin kyselemään asioista =) Olivat avoimia, että saan itse tutkia.

tässä taannoin kävivät ovella..
sanoin että kiitos mutta ei kiitos me kuulutaan xx uskontoon ja laitoin oven kii.
vilkasin ovisilmästä joko hää lähtivät niin toinen rustas johonkin mustaan vihkoon jotakin (että tuskimpa toiste tulevat).

Yhen kerran meillä vasta on käynyt...
Vastailin kysymyksiin oman elämänkatsomukseni mukaan, ja mitä nyt muuta tuli jotain sanottua. Lappuja en ottanut. Olin asiallinen, ja myös minulle oltiin asiallisia. :)

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Jätätte avaamatta oven, kuuntelette mitä heillä on sanottavana vai sanotte kohteliaasti, että ei ole aikaa kuunnella tms.? Meille on nyt pari kertaa tullut oven taakse, vanhassa kodissa ei kertaakaan. Mä olen molemmilla kerroilla avannut oven ja jäänyt kuuntelemaan, vastannut lyhyesti pariin kysymykseen ja ottanut lehden vastaan..eivät ole kauan puhuneet. En ole oikein osannut kieltäytyä kuuntelemasta, kun he yleensä ehtivät aloittaa ennen kuin olen ehtinyt sanoa, etten ehdi kuunnella tms. Seuraavalla kerralla varmaan katson ovisilmästä ja jätän avaamatta.

noin mäkin teen kuin sinä. Ihmettelen röyhkeitä jotka kehtaavat olla töykeitä ja lasten tai jonkun syyn varjolla sulkea ovi nenän edessä.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
noin mäkin teen kuin sinä. Ihmettelen röyhkeitä jotka kehtaavat olla töykeitä ja lasten tai jonkun syyn varjolla sulkea ovi nenän edessä.

röyhkeää on se että rampataan soittelemassa ihmisten ovikelloja eikä se että joku ei halua lässyttää kutsumattomien vieraiden kanssa uskonasioita

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:

röyhkeää on se että rampataan soittelemassa ihmisten ovikelloja eikä se että joku ei halua lässyttää kutsumattomien vieraiden kanssa uskonasioita

itse näen asian eri tavalla. en ole jehova enkä kirkkoonkaan kuulu,mutta se että toivoo tai pyytää toista juttelemaan soittamalla ovikelloa ei mielestäni ole röyhkeää. röyhkeää ja epäkohteliasta on lyödä ovi nenän edestä kiinni.

Yhteistyössä