Mitä teette kun hoitaja on poissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sklfksfm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en nyt ymmärrä? Eli jos lapsi oli kipeä, teillä oli hoitaja silti, ja te töissä? hmm. mitenhän tämä liittyy asiaan :D

Osassa yrityksistä palkataan lastenhoitaja kotiin silloin kun lapsi on sairas, on halvempaa makasaa hoitajan palkka kun maksaa vastaavalta ajalta palkka työntekijälle (eli isälle tai äidille), joilla on oikeus jäädä kotiin hoitamaan sairastuneita lapsia palkallisesti.

Teillähän ei mitään ongelmaa olisikaan, jos lapsi sairastuu saat ihan lain mukaan jäädä itse kotiin hoitamaan lasta tai sitten teidän hoitaja hoitaa. Sitä en käsitä että teillä ei ole mitään varahoitoa siltä varalta että hoitaja itse sairastuu. Melko välinpitämätöntä meninkiä.

Mitä ihmettä :o sitten valitetaan jos lapsi on 10h/pvä hoidossa.

Mä oon tosi pahoillani että mä olen äiditön ja isätön ihminen, eikä ole sisaruksia. Jokainen ystävä tekee kokopäiväistä duunia itse, ja miehen suku asuu toisessa kaupungissa. ANTEEKSI siitä vaan.

Eihän tässä nyt hätäpäivää ole, ei kukaan ole sairas, ei ole mikään tarve saada varahoitajaa, ei vaikuta teidän elämään mitenkään..

Mä vain tässä listaan varalta asioita, ettei tarvitse sinä päivänä miettiä, kun ja jos tilanne vaatii jonkun varahoitajan. Toki varmasti saan hoidettua asian helposti, mutta nyt vain tässä pohdin tilannetta.

Eli sori että kysyin vähän kokeneiden neuvoa.

Olisi ihan mahtavaa, jos joskus voitaisiin olla tukevia, eikä hyökkääviä.

Jos päivässä on noin lyhytaikainen tarve ja tuohon aikaan, sinuna kyselisin opiskelijoita, jotka mahdollisesti voisivat tulla lyhyellä varoitusajalla varahoitajaksi

Vuoropäiväkodeissa ainakin voi olla tuollaiset hoitoajat. Yhdessä meidän tavallisessa päiväkodissa oli mahdollista olla klo 18 asti, jos sille oli tarvetta. Kunnanhan on järjestettävä tarvittava hoito.

Joo on mulla joitan entisiä keikkalaisia, jolle voisi varmaankin soittaa jos tulee hätä. En tiedä mikä heidän elämäntilanne tällä hetkellä on. Pitää laittaa mailia ja kysellä :)

Jos hoitotarve alkaa vasta klo 16, luulisi että "tavallisissa" sairauksissa hoitaja pystyy kertomaan sairastumisestaa jo aamupäivän aikana. Toki ennalta arvaamattomia tapahtuu, mutta ehkä harvemmin tässä teidän tapauksessanne. Minusta oli hyvä vinkki tuo jonkun teinin palkkaaminen hätätapauksessa. Tosin nykyään nuorisollakin on niin paljon harrastuksia, että heidän saaminen hoitoavuksi riippuu tietysti kuinka rahan tarpeessa apuhoitaja on.

Semmonen tuli mieleen, että olisiko perhepäivähoitajissa halukkuutta tällaisille lisäansioille. Jos olet päilvät kotona, tapaat heitä varmaankin lähipuistoissa jne. Kysele heiltä

Yhteistyössä