Mitä teette kun hoitaja on poissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sklfksfm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sklfksfm

Vieras
Meillä on lastenhoitaja kotona, ja vielä ei ole tullut vastaan sitä tilannetta, että hoitaja saikuttaa.. Mihin te laitatte lapset siksi aikaa? Mä pelkään että tulee ilmoitus tuntia aikaisemmin kun pitää lähteä töihin.. En mä voi olla noin vain poissa, ja mies on jo lähtenyt aikaisemmin töihin. :S Ei ole sukulaisia lähistöllä, eikä tuttuja. Ja kaikki muut tekee kokopäiväistätyötä.

Ennakoin vaan...

Eipä siinä ollut paljoa vaihtoetoja, joko iltellä jäädä kotiin tai yrittää saada mummu hoitamaan. MLL:n hoitajaa voi varmaan isommissa pakoissa kysyä mutta kuinkahan nopeasti sieltä saa hoitajan?

[QUOTE="niin";30621705]Eipä siinä ollut paljoa vaihtoetoja, joko iltellä jäädä kotiin tai yrittää saada mummu hoitamaan. MLL:n hoitajaa voi varmaan isommissa pakoissa kysyä mutta kuinkahan nopeasti sieltä saa hoitajan?[/QUOTE]

Mä oon hakenut hoitajaa joku 4 kertaa kotiäiti aikoina, kun piti käydä jossain asioilla mihin ei voinut lapsia ottaa mukaan, mutta ikinä ei päässyt kukaan. Joku hoitofirma on, mutta siellä on 30e/h palkka hoitajilla :o Järkyttävää.

Mutta eihän töistä _saa_ olla poissa, ellei ole saikku asia? Enhän mä voi soittaa "tänään en tuu" :D Varotushan siitä tulee.

No miks on kotona hoitaja? Miks et laita perhepäivähoitajalle tai ihan päiväkotiin? Silloin on aina varahoitopaikka olemassa.

Omia valintoja, sit olet kusessa jos se hoitaja sairastuu. Perhepäivähoitaja jos sairastuu niin on aina varahoito jonne lapsen voi viedä.

No miks on kotona hoitaja? Miks et laita perhepäivähoitajalle tai ihan päiväkotiin? Silloin on aina varahoitopaikka olemassa.

Omia valintoja, sit olet kusessa jos se hoitaja sairastuu. Perhepäivähoitaja jos sairastuu niin on aina varahoito jonne lapsen voi viedä.

Mikä on tämä negatiivinen asenne? Mä vaan mietin vaihtoehtoja, en ole kusessa tällä hetkellä, enkä tule olemaan kun ENNAKOIN.

Meillä on syymme miksi on hoitaja kotona, se ei liity tähän mitenkään.

Palkallisenahan vapaata ei tuossa tilanteessa tietenkään saa, mutta automaattisesti poissa olo ilmoitus ei johda kaikissa paikoissa varoitukseen. Mittisin toki kumman vanhemmista on helpompi se palkaton hoitovapaa pitää vai onko mahdollista hoitoaika jotenkin puolittaa, kumpikin vanhemmista tekee esim. lyhyemmän päivän.

Jossakin vaiheessa mummu hoiti lapsia ja meillä jompikumpi hoiti lasta kun mummu ei sitä esim. sairastaessaan tehnyt.

Meilä ei ole taloudellisesti, ajallisesti ja ennen kaikkea lasten kannalta mitenkään järkevää raahata neljää pientä joka aamu hoitoon. Lastenhoitaja kotiin on lapsiystävällisempi ja inhimillisempi ratkaisu kaikille.

Palkallisenahan vapaata ei tuossa tilanteessa tietenkään saa, mutta automaattisesti poissa olo ilmoitus ei johda kaikissa paikoissa varoitukseen. Mittisin toki kumman vanhemmista on helpompi se palkaton hoitovapaa pitää vai onko mahdollista hoitoaika jotenkin puolittaa, kumpikin vanhemmista tekee esim. lyhyemmän päivän.

Jossakin vaiheessa mummu hoiti lapsia ja meillä jompikumpi hoiti lasta kun mummu ei sitä esim. sairastaessaan tehnyt.

Niin.. Hmm. Mä olen tällä hetkellä vain rivityöntekijä, eli en voi vaan olla lyhyempää päivää, mutta mies pystyy varmaan säätelemään omia vuorojaa. Hmm. Pitää varmaan etsiä jotain varahoitajia.

Useammin meilläkin varmasti oli mies joka sai järjesteltyä työaikojaan nopeammin/helpommin kuin minä. En kuitenkaan saanut varoitusta tai potkuja vaikka voisin sanoa olevano rivityöntekijä ja vieläpä sijainen. Toki työpaikalla oli tiedossa se että lastenhoito kuvioihin saattoi joskus tulla muutoksia. Ei onneksi koskaan tunnin varoitusajalla.

Meillä on lastenhoitaja kotona, ja vielä ei ole tullut vastaan sitä tilannetta, että hoitaja saikuttaa.. Mihin te laitatte lapset siksi aikaa? Mä pelkään että tulee ilmoitus tuntia aikaisemmin kun pitää lähteä töihin.. En mä voi olla noin vain poissa, ja mies on jo lähtenyt aikaisemmin töihin. :S Ei ole sukulaisia lähistöllä, eikä tuttuja. Ja kaikki muut tekee kokopäiväistätyötä.

Ennakoin vaan...

Noilla asetuksilla en ymmärrä miten olette päätyneet palkkaamaan kotiin hoitajan.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30621794:
Onko sukulaisia, tainystäviä, mummoja vaareja tms. Mll:tä, sitä ei tosin oo joka paikkakunnalla. Joka tapauksessa kannattaa varautua ennen kuin tosi tilanne iskee päälle

Ei, ei ole ketään tällä paikkakunnalla, tai kaikki tekee töitä. Eli ei ole esim arkiaamuina käytettävissä.

Meidän kaupungissa voi päivähoitoon kuulumattomat lapsetkin viedä hätätapauksessa päiväkotiin. Kyse siis tilapäisestä hoidosta, josta maksetaan päivätaksa. Että kyllä mä kysyisin sieltä oman kunnan päivähoitotoimistosta, että miten teidän tapauksessa voisi toimia. Onko mahdollista saada lapsi hätätapauksessa johonkin päiväkotiin. Huom, se ei välttämättä ole se lähipäiväkoti, vaan missä nyt sillä hetkellä sattuu olemaan lapsia poissa ja mahtuu porukkaan.

[QUOTE="Tea";30621837]Meidän kaupungissa voi päivähoitoon kuulumattomat lapsetkin viedä hätätapauksessa päiväkotiin. Kyse siis tilapäisestä hoidosta, josta maksetaan päivätaksa. Että kyllä mä kysyisin sieltä oman kunnan päivähoitotoimistosta, että miten teidän tapauksessa voisi toimia. Onko mahdollista saada lapsi hätätapauksessa johonkin päiväkotiin. Huom, se ei välttämättä ole se lähipäiväkoti, vaan missä nyt sillä hetkellä sattuu olemaan lapsia poissa ja mahtuu porukkaan.[/QUOTE]

Hei hyvä idea! Pitääpä soittaa tuonne päivähoitoon :) Kiitti.

Teillä ei ole minkäänlaista suunnitelmaa, mitä tehdään kun se ainoa hoitaja sairastuu. Ainoastaan listaus siitä, että kukaan ei voi olla pois töistä eikä sukua/tuttavia ole, eikä MLL toimi jne...

Öm. Tässä mä teen niitä suunnitelmia. Ennakoidun ja varaudun. Miksi tämä on niin paha juttu?

Mä menen töihin 16 ja mies tulee kotiin klo 18. Tiedätkö mitään päiväkotia mihin voi viedä klo 14.30 ja hakea klo 18? Et, en minäkään.

Hoitaja kotona on meille hyvin tärkeä asia, töiden ja muidenkin asioiden takia, kun ei ole sitä sukua tai ystäväpiiriä lähellä.

Tässä kysyin mitä muut ovat tehneet. Pitäisikö olla kysymättä ja selvitä täysin kaikesta ilman mitään tietoa?

Öm. Tässä mä teen niitä suunnitelmia. Ennakoidun ja varaudun. Miksi tämä on niin paha juttu?

Mä menen töihin 16 ja mies tulee kotiin klo 18. Tiedätkö mitään päiväkotia mihin voi viedä klo 14.30 ja hakea klo 18? Et, en minäkään.

Hoitaja kotona on meille hyvin tärkeä asia, töiden ja muidenkin asioiden takia, kun ei ole sitä sukua tai ystäväpiiriä lähellä.

Tässä kysyin mitä muut ovat tehneet. Pitäisikö olla kysymättä ja selvitä täysin kaikesta ilman mitään tietoa?

Yleensä noita suunnitelmia tehdään ennen kuin joku palvelu otetaan käyttöön. Vuoropäiväkodit toimivat 24 h. Neljän lapsen sinne tai yleensä päiväkotiin saaminen ex-tempore tilanteessa on todennäköisesti mahdoton.

Yleensä noita suunnitelmia tehdään ennen kuin joku palvelu otetaan käyttöön. Vuoropäiväkodit toimivat 24 h. Neljän lapsen sinne tai yleensä päiväkotiin saaminen ex-tempore tilanteessa on todennäköisesti mahdoton.

No katso kun joka paikassa ei ole vuoropäivähoitoa, ja mä en lapsiani sinne laita, kun ei voi vain kolmea tuntia päivässä pitää.

Mikä palvelu? Ihan yksityisen hoitajan olen palkannut aikapäivää sitten. Terve tapaus, eikä lapset ole ikinä ollut kipeänä, nyt vain aloin miettimään mitä tapahtuu jos hoitaja onkin poissa. Eikä mulla ole neljää lasta onneksi.

Mikä sun ongelma on?

Mä en nyt ymmärrä? Eli jos lapsi oli kipeä, teillä oli hoitaja silti, ja te töissä? hmm. mitenhän tämä liittyy asiaan :D

Älä ymmärrä!!!!!
Mutta ehkä työnantajani ymmärsi paremmin.

Piste!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jos päivässä on noin lyhytaikainen tarve ja tuohon aikaan, sinuna kyselisin opiskelijoita, jotka mahdollisesti voisivat tulla lyhyellä varoitusajalla varahoitajaksi

Vuoropäiväkodeissa ainakin voi olla tuollaiset hoitoajat. Yhdessä meidän tavallisessa päiväkodissa oli mahdollista olla klo 18 asti, jos sille oli tarvetta. Kunnanhan on järjestettävä tarvittava hoito.

Yhteistyössä