Mitä teet iltaisin lasten mentyä nulkumaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2 x äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

2 x äiti

Vieras
Kun pienet lapsesi menevät nukkumaan klo 20-21, niin mitä silloin itse teet? Minä syön, siistin asunnon, hoitelen tiskit ja olen vähän tietokoneella ja pian kello onkin 24.00. Aviomies vuorotyöläinen, joten menee siinä ysin pintaan nukkumaan.

esikoinen menee klo 19 nukkumaan, joskus myöhemmin. kuopus nukahtaa joskus 19-22 välillä riippuen illasta (3kk vauva) yleensä klo 20.

Lasten mentyä nukkumaan siistin vähän paikkoja (kerään pyykkejä, astioita, leluja tmv joka hulinassa on saattanut jäädä niillle sijoilleen) mutta en muuten kummemmin siivoa. Siivoan yleensä aamupäivällä paremmin. Sitten katson töllöä, palstailen tmv, olen vaan. Mies on nyt kotiutunut yleensä vasta 23 pintaan ja puolilta öin kavutaan sitten nukkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja 2 x äiti;29320259:
Laittavatko kaikki kotinsa kuntoon lasten valveillaolon aikana, koska miltei Kukaan ei sitä maininnut? Miten tiskit keittiössä?

Mä siivoan kun lapsi on hereillä, yritän aina ottaa heidät mukaan siivoamaan, myönnetään että useimmiten ei onnistu. Aina ei ehdi/jaksa kaikkea silloin, niin saatan jättää seuraavaksi päiväksi :)

Laittavatko kaikki kotinsa kuntoon lasten valveillaolon aikana, koska miltei Kukaan ei sitä maininnut? Miten tiskit keittiössä?

No mä nyt tuon mainitsinkin, mutta mulla kuopus nukkuu ulkona aamupäivisin n. klo 10 eteenpäin 2,5-3,5h ja sillä aikaa siivoan ja touhuan samalla esikoisen kanssa. Tai käydään pihalla klo 10-11 ja sen jälkeen siivoan. Jos lähdetään ihan kunnolla liikenteeseen aamulla niin jää koti siivoamatta, mutta siivoan sitten seuraavana päivänä. Ei ole niin justiinsa vaikka tulisi siivottuakin vain joka toinen päivä. Tämä siivous käsittää yleisimmin tiskit, imurointi ja lattianpesu alakerrasta ja tavaroiden järkkäilyä, pöytien pyyhintää tmv. Pykkiä pesen aika vähän viikolla, yleensä pyöritetään konetta hulluna sitten viikonloppuna..

Kun iltapala on syöty tiskit menee koneeseen, siinä ihan matkan varrella kohti pesuja. Kun lapset on hereillä niin laitan mitä viitsin ja kun nukkuvat niin taatusti lepään itsekkin, kyllä sitä siivoamaan aina jossain välissä joutaa.:D Toki nyt ku ei ole enäö ihan vauva vauvaa niin tämä helpottaa kokoajan,kuopus on jo 1,5v joten touhuaa jo niin paljon isompien kanssa että ns luppoaikaakin on päivällä.

Yhteistyössä