Mitä teen tän mun suoliston kanssa?! (kakkajuttua, älä avaa, jos ällöttää)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "AaPee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä kans yks vatsavaivainen ilmoittautuu! DG:ksi kävisi varmaan lähinnä ärtynyt suoli, mutta se ei kai ole virallinen diagnoosi. Mulla toimii kans tuo ruisleivän välttely, se saa vaan mahan toiminaan aivan liian yliaktiivisesti, kun jo muutenkin stressi saa aikaan ripulia yms. Sitten Jotkin tulisemmat tai voimakkaammat mausteet tekee ripulin. Laktoosi ei myöskään sovi yhtään, ei edes laktoosittomat juustot, tulee vain kamalat ilmavaivat tai kramppaava ripuli. Kuitenkin tämän vaivan kanssa oppinut vuosien myötä elämään ja syömään sitä, mistä tietää ettei tuu niin pahoja vatsaoireita. Vieraassa paikoissa en koskaan syö mitään, jos en tiedä mitä se sisältää..hankalaa joskus kieltämättä.

Monilla on niin paljon erilaisia lääkituyksiä, että on mahdoton sanoa, mikä ruoassa ärsyttää, kun lääkkeissä ei olemitään, mitä elimistön täytyisi sietää. Siksi täytyy muistaa kertoa lääkärille aina niistä vaivoista, ersimerkiksi laktoosia on tosi monissa lääkkeissä, kuten myös maltodekstriiniä, mitä ei ainakaan mun maha siedä ollenkaan, eikä askorbiinihappoa. Kapselinkuorikin voi olla ärsyttävää, mutta ei niitä saa omin päin alkaa halkaisemaan. Mulla ei ole mitään lääkkeitä käytössä, ei edes lisäravinteita, joten on helpompi nähdä, mikä vaikutus on eri sapuskoilla. Yks mikä sopii aina ja maistuu hyvälle, on juustoportin luomukermaviili eikä mitään vaivaa tule, vaikka paljonkin söis! Sillä pysyy nälkä loitolla ja siihen on helppo tehdä erilaisia herkkujakin, yksi aine kerralla lisää ja sitärataa.

Kirjoitat vaan ylös kaikki mitä suusta menee alas ja kerro sit meillekin. Titaanidioksidi pillereiden pintamateriaalina on laivamaalia eikä mun iho sitä siedä ollenkaan. "Rautaa lisätty"- sapuskat ummettaa ihan samaan tapaan, kuin rautatabletitkin jne. Sillee on mennyt hienosti jo 12 vuotta mulla:-)

Molkosan ja se, että jätin makeat ja rasvaset syömiset pois.Satunnaisesti vieläkin stressin yhteydessä oireet palailee, mutta molkosania kehiin ja maitohappobakteerit myös joskus käytössä.

Jaksamista! Minullakin on vatsaongelmia, peruutin tänään aamusta yhden menon kun olen nyt jo kolmesti käynyt kakalla...:( Kakka on sellaista tahmaista, haisevaa. Yök!! Ihan sama mitä syön, joka kerta sama juttu...tosin silloin kun kerran karppasin (lopetin rahatilanteen takia), olotila oli hyvä enkä juossut kertaakaan vessaan...kirjaimellisesti: ummetus meni pahaksi ja kesti melkein viikon. Lopulta jouduin ottamaan pienen määrän ainetta, jolle olen allerginen, jotta vatsa menisi sekaisin ja kaikki tulisi ulos.

Jaksamista! Minullakin on vatsaongelmia, peruutin tänään aamusta yhden menon kun olen nyt jo kolmesti käynyt kakalla...:( Kakka on sellaista tahmaista, haisevaa. Yök!! Ihan sama mitä syön, joka kerta sama juttu...tosin silloin kun kerran karppasin (lopetin rahatilanteen takia), olotila oli hyvä enkä juossut kertaakaan vessaan...kirjaimellisesti: ummetus meni pahaksi ja kesti melkein viikon. Lopulta jouduin ottamaan pienen määrän ainetta, jolle olen allerginen, jotta vatsa menisi sekaisin ja kaikki tulisi ulos.

Hei,

karppaamisen ei välttämättä tarvitse olla kallista.

Esim. tavallinen edamjuusto isommassa paketissa on tällä hetkellä halpaa, lihojen ei tarvitse olla fileitä ja paisteja, vaan muut rasvaisemmat ja edullisemmat ruhonosat ovat paljon parempia (katsele kilohintoja) kananmunat ovat todella edullisia, viiliä (tai jogurttia myös, mutta se on vaativampi tehtävä) voi tehdä myös itse.

Kotimaiset pakastekasvikset eivät kovin paljon maksa, ja kun ne höystää sopivalla määrällä voita, kermaa ja juustoa, niin hyvä tulee :)

Kuulostaa kovin tutulta.
Mun parhaat avut on Probiootti Plus -maitohappobakteerit ja Agiocur-rakeet.
Plus se että syö mahdollisimman käsittelemätöntä, suht. simppeliä ruokaa.
Muuten alkaa vatsa oireilla.

täälläkin yksi karppauksen puolesta puhuja. minullakin oli usein vatsa sekaisin, ja pieretti koko ajan, varsinkin kamalan hajuisia "laktoosipieruja" :x
sitten kokeilin karppausta, ja ongelmat hävisivät kokonaan. jos satunnaisesti syön leipää ym., menee vatsa taas sekaisin ja alkaa pierettämään.

suosittelen ainakin kokeilemaan vähähiilihydraattista ruokavaliota :)

Uusimmat

Yhteistyössä