Mitä teen, mahatauti iski ja tarvitsen lääkärintodistuksen!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tautinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tautinen

Vieras
Minulla olisi siis ollut töitä viikonloppuna. Olen vielä koeajallajoten työterveyteen en vielä pääse eikä se olisi aukikaan. Sairastamisajaltani en siis myöskään saa palkkaa.
Työpaikka vaatii lääkärintodistuksen, sairaanhoitajan todistus ei kelpaa.
Eli päivystykseen olisi mentävä, mutta tuskin ottavat sinne mahataudin takia! Korkeintaan hoitajalle voisi päästä mutta se ei auta. YKsityiseen minulla ei olisi nyt rahaa ja aivan hullulta tuntuisi maksaa monta kymppiä siitä riemusta että saan todistuksen, vaikka en edes palkkaa saa siltä ajalta. Mitä minun pitää päivystyksessä sanoa että pääsen lääkärille??

no kuule, soita päivystykseen, kerro että sulla on vatsatauti ja makaat vessan lattialla ja ripuloit/oksennat viiden minuutin välein ja tarvitset lääkärintodistuksen? =) olisikohyvä alku?

mulle kans työnantaja sanoi noin ettei omailm. riitä. Työterveys sh. oli sitä mieltä että omalla ilmoituksella 3pv vaikka kuka vaatii mitä, jos kyseessä ripuli tai kuumeinen oksentelu. Perusteli että sillä vähennetään sairaanhoitohenkilöstön itsensä sairastumista, ettei kaikki tautiset laukkaa hakemassa turhia todistuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
mulle kans työnantaja sanoi noin ettei omailm. riitä. Työterveys sh. oli sitä mieltä että omalla ilmoituksella 3pv vaikka kuka vaatii mitä, jos kyseessä ripuli tai kuumeinen oksentelu. Perusteli että sillä vähennetään sairaanhoitohenkilöstön itsensä sairastumista, ettei kaikki tautiset laukkaa hakemassa turhia todistuksia.

Niinpä...aika outoa jos vaaditaan lääkärintodistus jo ekalta päivältä, eikä työpaikalla ole työterveyspalveluita? Kukaan lähde istumaan terveyskeskukseen mahatautisena...

Soitat sinne päivystytkseen ja kerrot että tarvitset lääkärintodistuksen. Kyllä niiden on sulle sellainen hommattava. Ja vaikka oletkin koeajalla kuuluu sinun päästä työterveyteen. Tosin se nyt ei tänään sit auta, jos se ei ole auki? Meillä työterveys päivystää myös la, su pari tuntia.

voi p**** soitin sinne päivystykseen ja nyrpeä täti siellä ilmoitti (kun oli ensin ehdottanut yksityiselle menoa), että voithan sä sitten tulla istumaan mutta jonot ovat 3-4 tuntia! Siis enhän mä voi sinne mennä mahatautisena tuollasta aikaa odottamaan! Tämä on tätä tampereen meininkiä..

Soita sille työnantajalle ja sano että tulee katsomaan itse, olet siinä kunnossa ettei mitään asiaa kotioven ulkopuolelle.
Hae se todiastus maanantaina ja toimita silloin.

sano sinne vastaanottoon että, jo et pääse lääkäriin tänään niin haluat jonnekin merkinnän, että saat todistuksen tästä päivästä lähtien.
Jos et pääse kerran taudin takia odottamaan ( mikä on täysin ymmärrettävää ja idioottimaista hoitajan vaatia sellaista ) . Kyllä siinä pitää nyt joku roti olla.

Ainakaan pääkaupunkiseudun päivystyksistä ei saa pelkkää sl-tod lääkäriltä. Hoitaja sen voi kirjoittaa. Jos työnantaja vaatii lääkärin tod. niin työnantaja sen myös kustantaa. oikeuden ennakkotapauksia on, että sh:n todistus riittää.

Alkuperäinen kirjoittaja tautinen:
Minulla olisi siis ollut töitä viikonloppuna. Olen vielä koeajallajoten työterveyteen en vielä pääse eikä se olisi aukikaan. Sairastamisajaltani en siis myöskään saa palkkaa.
Työpaikka vaatii lääkärintodistuksen, sairaanhoitajan todistus ei kelpaa.
Eli päivystykseen olisi mentävä, mutta tuskin ottavat sinne mahataudin takia! Korkeintaan hoitajalle voisi päästä mutta se ei auta. YKsityiseen minulla ei olisi nyt rahaa ja aivan hullulta tuntuisi maksaa monta kymppiä siitä riemusta että saan todistuksen, vaikka en edes palkkaa saa siltä ajalta. Mitä minun pitää päivystyksessä sanoa että pääsen lääkärille??

millä alalla on sellaiset työehdot että koeajalla ei pääse työterveyteen ja että sairasloma on palkatonta? Ite oon kans koeajalla, ollu uudes työs 5 viikkoa. heti eka viikolla jouduin olla töistä poissa lapsen sairauden takia. tämän ilmoittamiseen tarvittiin vain oma ilmoitus eli ei tarvinnu mitää todistuksia mistään, pelkästään ilmoitus että lapsi on sairas enkä pääse töihin (meillä saa olla 3 päivää poissa ilman todistusta).Viime viikolla olin itse sairas ja jälleen riitti ilmoitus puhelimitse, että oon sairas(tässäkin tapauksessa saa olla 3 päivää poissa omalla ilmoituksella) ja kummastakin sairaslomasta saan ihan normaalin palkan.samoin työterveys on ekasta päivästä asti käytettävissä.

aina sen sainkin. soitin vaan ja sanoin tilanteen, pakkohan sitä silloin on päästä lekurille.
ja jos todellakaan eivät anna aikaa niin haet sairaan hoitajan todistuksen ja selvityksen että et päässyt lääkärille vaikka sanoit että työnantaja sen vaatii!!!!!!